R1 och R6-tråden!

lodiz

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2006
Hoj
r6
rassel i lådan

jag har kollat nu om de ä "fjädern" antar att de ä den jättetunna som man menar, men jag ser inget fel på den. inte på dom andra fjädrarna heller. fukk!!!:huvet vad kan det då vara?

om man nu måste öppna på lådan hur går man tillväga?
tacksam för svar.

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ingen för stunden
Hallå.Tänkte byta till mej en R1 a som gått 6000 mil.Nån som vet hur långt motorerna brukar hålla?nåt som brukar knövla på dom?tacksam för snabba svar:)

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Hallå.Tänkte byta till mej en R1 a som gått 6000 mil.Nån som vet hur långt motorerna brukar hålla?nåt som brukar knövla på dom?tacksam för snabba svar:)

Enligt Yamaha center (frågade en duktig erfaren kille, ingen finnig nybörjare) skulle de ha en livslängd på ca 25000 mil om man sköter om hojen som man skall.

/D.

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Uppdaterat hojen lite nu i vinter....

Det som är kvar innan våren är att smäcka dit luftfiltret, optimering samt en 100-milsservice.....

Bifogat

• Yamaha R6.jpg
    Yamaha R6.jpg
    138.2 KB · Visningar: 141

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
Akrapovic..

Har beställt att Akrapovic Slipon till min Retta, men börjar vela om jag köpt rätt, har så svårt att bestämma mig...:va
Det på Bild 1, är det jag beställt....
Vad tycker ni är snyggast, det är på en svart hoj systemet ska sitta på..

MVH Roothen

Bifogat

• bikepics-255405-800.jpg
    bikepics-255405-800.jpg
    108.2 KB · Visningar: 137
  • 06R1akrapovicevo2.jpg
    06R1akrapovicevo2.jpg
    80.3 KB · Visningar: 153
  • R1-10.jpg
    R1-10.jpg
    132.1 KB · Visningar: 166

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Ingen just nu..
Ni som har 03 och uppåt..hur ligger försäkringarna? om ni har dom på er vill säga och bor i hyffsad stor stad?

/Martin

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Ni som har 03 och uppåt..hur ligger försäkringarna? om ni har dom på er vill säga och bor i hyffsad stor stad?

/Martin
ja min é helt otroligt nog billigare än bilen, +35 försäkring på folkskam /halv med utan möjlighet att ställa av/på så ger jag 369;- /mån, blir dock förmodligen "något" dyrare denna säsongen. Bor i Trollhättan

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig

/Martin

Betalade 1354:-/mån för en vanlig helförsäkring hos Folksamför min -05:a förra året.

I år blir den ca 800:-/mån för helförsäkring iom SMC-medlemskap och att jag gick SMC´s sporthojsutbildning i höstas.

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Ingen just nu..
Betalade 1354:-/mån för en vanlig helförsäkring hos Folksamför min -05:a förra året.

I år blir den ca 800:-/mån för helförsäkring iom SMC-medlemskap och att jag gick SMC´s sporthojsutbildning i höstas.

Fasen så det är inte värre än så..:tummenupp

/Martin

Rookie nr1

Ne men duuu?
Gick med
11 Feb 2007
Hoj
Zx9r -99
Är helt ny inom tunga hojar...bilden på min blåa r6-05 var för stor..fixar det sen.

Har ägnat mina senaste kvällar tilll att läsa i princip alla inlägg i denna tråd, hehe ganska intressant.

Har några frågor som jag undrar om någon snäll själ kan svara på.

1. Tycker att ljudet är lite klent i orginalröret, tänkte sätta på slip-on. Vilket ska jag ha? OBS. vill inte behöva bänka den!

2. Vad är det som är så bra med styrdämpare...varför?

2. lite skön styling??? :yoparty

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Är helt ny inom tunga hojar...bilden på min blåa r6-05 var för stor..fixar det sen.

Har ägnat mina senaste kvällar tilll att läsa i princip alla inlägg i denna tråd, hehe ganska intressant.

Har några frågor som jag undrar om någon snäll själ kan svara på.

1. Tycker att ljudet är lite klent i orginalröret, tänkte sätta på slip-on. Vilket ska jag ha? OBS. vill inte behöva bänka den!

2. Vad är det som är så bra med styrdämpare...varför?

2. lite skön styling??? :yoparty

Hej & välkommen!

1. Till din hoj rekommenderar jag en Devil-pipa. Du behöver inte bänka om du bara sätter på ett slip-on.

2. Styrdämpare är alltså en stötdämpare som tar upp krafterna som uppstår i framhjul / framgaffel vid te x kraftigt gaspådrag som då innebär att trycket på framhjulet minskar betydligt. Eller vid körning på dåligt underlag då ojämnheterna i vägbanan fortplantar sig upp i framgaffeln. Fenomenet brukar beskrivas som styrslag. Kraftiga sådana kan leda till en vurpa.

3. Överstyla inte hojen, det är ingen Volvo 740 som ska dekoreras med ljusslingor & neon. ;) Men fälgstripes, miniblinkers, double bubble-kåpglas med mera är helt ok!

/Morgan

Rookie nr1

Ne men duuu?
Gick med
11 Feb 2007
Hoj
Zx9r -99
Tack Morgan. Rekomenderar du en ny styrdämpare eller är originalet helt kass? hehe nej jag tänkte inte styla så mycket...stilrent är snyggast, men några schysta länkar till sidor med sådant? Vilka säljer Devil-slip on till bra pris??

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Blir nog til att byta batteri framåt våren tror hoppet är ute på det gamla, plocka ur det i ocktober sen har det stått nere i källaren sen dess. Tveksamt om det går att återladda? Har i dag ett GS batteri http://www.gsbattery.com/ Som jag förmodar är orginal så om jag får köpa nytt finns det någon viktbesparing på att välja ett annat batteri typ Yuasa osv? Något feltema batteri är jag inte så intresserad av. Vad rekommenderar ni?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Blir nog til att byta batteri framåt våren tror hoppet är ute på det gamla, plocka ur det i ocktober sen har det stått nere i källaren sen dess. Tveksamt om det går att återladda? Har i dag ett GS batteri http://www.gsbattery.com/ Som jag förmodar är orginal så om jag får köpa nytt finns det någon viktbesparing på att välja ett annat batteri typ Yuasa osv? Något feltema batteri är jag inte så intresserad av. Vad rekommenderar ni?

Prova att ladda det med tex en smartladdare som CTek 3600. Annars är det bara att byta. Yuasa eller GS ligger på ca 1500:-

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras