R1 och R6-tråden!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Nitrox skrev:
2244516 Fråga:
När jag växlar från 1:an till 2:an på höga varv 10 000 < så smäller det till ganska bra i växellådan, och ibland kan det vara svårt att få i den, hamnar i friläge istället. vad är det som är fel då? alla andra växlingar går fint 2-6.


låter som en misshandlad låda, snart dags för renovering
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
wonderwizard skrev:
2244650 låter som en misshandlad låda, snart dags för renovering

Så var min också. Min rasslade dessutom när jag motorbromsade i tvåans växel. men nu efter en renovering för ca 10 000:- så går den hur fint som helst igen! :yoparty
 

xLnT

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ZX6R -05
Bra köp?

Tjenna..
Jag står inför ett köp av en Yamaha R6 från 2000.
Men jag kanske har hittat 2 suspekta detaljer ang. mitt nya hojköp.

Killen som säljer hojen har skrivit att den har gått strax över 2200mil..
2006-05-13 som var senaste besiktningen för hojen står det (enligt vägverket) att den bara ska ha gått 1248KM ??

Sen har det varit 10st ägare på hojen sen 2000.. är det mycket/lagom/lite ?

Jag ska få tag i tidigare ägare till hojen (2st MC butiker) och kolla om de kan komma ihåg (har papper på) antalet mil som den hade gått när de sålde den.

Han som säljer hojen har ägt den sen 2006-05-02, varför sälja efter en sån kort tid om det inte är ngt fel på den?

Vad bör jag vara försiktig med? Och vilket är normalt? Har ingen erfarenhet av sporthojar.. så vet inte vad är fallgropar och vad som är OK.

Hade varit kanon med lite hjälp i detta läge..

Mvh //Magnus
 

Randerson

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Sandviken
Hoj
R6 -01
xLnT skrev:
2246139 Tjenna..
Jag står inför ett köp av en Yamaha R6 från 2000.
Men jag kanske har hittat 2 suspekta detaljer ang. mitt nya hojköp.

Killen som säljer hojen har skrivit att den har gått strax över 2200mil..
2006-05-13 som var senaste besiktningen för hojen står det (enligt vägverket) att den bara ska ha gått 1248KM ??

Sen har det varit 10st ägare på hojen sen 2000.. är det mycket/lagom/lite ?

Jag ska få tag i tidigare ägare till hojen (2st MC butiker) och kolla om de kan komma ihåg (har papper på) antalet mil som den hade gått när de sålde den.

Han som säljer hojen har ägt den sen 2006-05-02, varför sälja efter en sån kort tid om det inte är ngt fel på den?

Vad bör jag vara försiktig med? Och vilket är normalt? Har ingen erfarenhet av sporthojar.. så vet inte vad är fallgropar och vad som är OK.

Hade varit kanon med lite hjälp i detta läge..

Mvh //Magnus

Håller med om att miltalet på bågen verkar lite lurigt. Killen har åkt en hel del hoj dom senaste dagarna i så fall! :) 27mil om dagen sen den besiktigades, rättare sagt. Men det är väl inte helt omöjligt det heller. Det bästa är nog att du frågar honom istället, om det en förklaring du söker.

10 ägare behöver heller inte vara så farligt. Jag är 9:e ägaren på min hoj, vilket är rätt många det också. Tyvärr så tror jag att många köper en sporthoj utan att tänka efter ordentligt före. När det sen är dags att försäkra bågen så får dom en chock av den höga premien och skriver den på någon annan istället. Flera av ägarna på min hoj har ägt den i så länge som 1-2 dagar, innan den har skrivits på någon annan med samma efternamn.

Sen så märker du ganska snabbt om hojen är välskött om du åker och kikar på den. Om du är osäker dessa cyklar, gör som jag. Ta med dig en kunnig person som verkligen brinner för sporthojar. Då är risken att du kommer hem med lik väldigt liten! Så provkör, lyssna, kläm och känn på hela hojen. Och pruta om du får möjlighet!

Lycka till!
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Kåpor R6

Har en R6 2005 och letar begagnade originalkåpor men utbudet för 2005 är ganska smalt. Men hur är det nu, passar 2003/04 rakt av eller gjordes det några ändringar mellan årsmodellerna?
 

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
MrRoadSnail skrev:
2247412 Har en R6 2005 och letar begagnade originalkåpor men utbudet för 2005 är ganska smalt. Men hur är det nu, passar 2003/04 rakt av eller gjordes det några ändringar mellan årsmodellerna?
Läste fel.. trodde det var R1 det gällde.. Sorry!
 

xLnT

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ZX6R -05
Randerson skrev:
2246317 Håller med om att miltalet på bågen verkar lite lurigt. Killen har åkt en hel del hoj dom senaste dagarna i så fall! :) 27mil om dagen sen den besiktigades, rättare sagt. Men det är väl inte helt omöjligt det heller. Det bästa är nog att du frågar honom istället, om det en förklaring du söker.

10 ägare behöver heller inte vara så farligt. Jag är 9:e ägaren på min hoj, vilket är rätt många det också. Tyvärr så tror jag att många köper en sporthoj utan att tänka efter ordentligt före. När det sen är dags att försäkra bågen så får dom en chock av den höga premien och skriver den på någon annan istället. Flera av ägarna på min hoj har ägt den i så länge som 1-2 dagar, innan den har skrivits på någon annan med samma efternamn.

Sen så märker du ganska snabbt om hojen är välskött om du åker och kikar på den. Om du är osäker dessa cyklar, gör som jag. Ta med dig en kunnig person som verkligen brinner för sporthojar. Då är risken att du kommer hem med lik väldigt liten! Så provkör, lyssna, kläm och känn på hela hojen. Och pruta om du får möjlighet!

Lycka till!


Tjenna..
Jagh ar den underbara turen att ha 2 föräldrar som poliser ;)
Så de har kollat upp cykeln.. och den är svensksåld och har bara 3st privatägare resten är MC butiker..
Jag har även ringt och pratat med alla 3 privatister samt den senaste mc butiken som ägde hojen..
Och vi har alla kommit fram till att det saknas en siffra på det papper som jag fått av VV. (inte Von Vettet utan VägVerket :rolleyes: )

Jag bor i Malmö och cykeln är ca 110 mil ifrån mig :( Men vi kom övverens om att vi skulle mötas i Västerås som är ungefär halvvägs.
Där vi kan provköra varandras hojar (vi ska nämligen byta rakt av).

Så snart är man kanske en lycklig R6 ägare.. om allt går bra..

Inget speciellt man ska leta efter på en R6 -00 som gått ca 1500 mil. ?

Mvh //Magnus
 

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Ort
Inte i garaget
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Miniblink till R1-00 !!

Skulle vara tacksam för tips om miniblinkers till framkåpan till Yamaha R1 -00:a, helst som passar i orginalhålen eller som går att fästa över hålet i kåpan.
Typ som dom har på www.mototeck.com och leta reda på blinkers där till -00:ans R1:a

Glömde tillägga att det skulle vara bra om dom gick att beställa i Sverige !!
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Kollade lite på att ta bort vänster skjuspinne, men den var inte lätt att komma åt.

Hur mycket måste man demontera?

r6-01
 

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Kulltorp
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
Någon som vet om R1:ans koppling är samma grejor som R6:ans, och om inte vad kan man göra för lite bättre koppling på 6:an. ska man gå på hårdare fjädrar? eller är risken att skiten pajar då.Har funderat på vassare lamellpaket men då kostar det också finns det någon "smidig" läs billig lösning? :confused:
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Någon som har en bakram och en kopplingskåpa att sälja till r1-05?
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Sadam skrev:
2252620 Någon som har en bakram och en kopplingskåpa att sälja till r1-05?
Demontweeks har billiga...




E de nån som kan ett trixs för att få bromsljuset att funka när man har ISR bromshandtag... Det finns två kablar som tänder bromsljuset om man för dom samman.. Men måste få detta att gå igenom besiktning...
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Ska köpa nya drev + kedja och började då fundera lite över vilken storlek på drev man ska ha.
Ni som kör R1, har ni provat olika drevningar? Blir det märkbar sklinnad om man går ner ett kugg fram?

Vad kör ni med för drevning?
 

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Chail
Hoj
R6-06 till salu edition
Mr Helmut skrev:
2248269 Kollade lite på att ta bort vänster skjuspinne, men den var inte lätt att komma åt.

Hur mycket måste man demontera?

r6-01

undertail och två skruv som håller pinnen.
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
shoei skrev:
2256834 Ska köpa nya drev + kedja och började då fundera lite över vilken storlek på drev man ska ha.
Ni som kör R1, har ni provat olika drevningar? Blir det märkbar sklinnad om man går ner ett kugg fram?

Vad kör ni med för drevning?


Any1?

Och om man drevar om, blir det fel med hastighetsmätare/tripmätare då?
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Kåpor

Tja..
Skulle behöva lite hjälp med prisuppgifter till ORGINAL kåpor till en R6a 01a röda..
beg. helst..
bara plast och tank asså...



(Äntligen är det slut med VM :banana )
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Andrésen skrev:
2258371 Hur kan det göra det?? det mäts väl inte där ??
På min r1:a-99 mäts farten/trip efter den hastighet fram drevet har lr så mäts det nånstans i lådan, hur som helst ändras iaf fart/trip efter drevning.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top