R1 och R6-tråden!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Tjenare!
Har lackat om mina fälgar och behöver nya lager o packningar...tyvär så slängdes de gamla:huvet . Därför behöver jag veta nr. på dessa! Ngn som har dessa? Lite hjälp vore kanon:) .

Framhjulslager 22x44x12 (Kullager) (org.nr NSK 60/22DU)
Bakhjulslager 28x52x12 (Kullager) (org.nr KOYO 60/28RK)

nållagret till bakhjulet har jag nr på någonstans.

ska se om jag hittar kvittot.

jag köpte mina lager hos momentum

panter

Fan va snabbt det går ibland....
Gick med
3 Oct 2006
Hoj
Ombyggd R1-98...snart en sprajlans ny -07:)
Framhjulslager 22x44x12 (Kullager) (org.nr NSK 60/22DU)
Bakhjulslager 28x52x12 (Kullager) (org.nr KOYO 60/28RK)

nållagret till bakhjulet har jag nr på någonstans.

ska se om jag hittar kvittot.

jag köpte mina lager hos momentum

Tackar! Detta gjorde min dag. Har frågat överallt men inget svar:confused: . Då är det bara att plocka ihop hojen nu dårå:yoparty

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Fanns lava rettan endast som årsmodell 05? eller hur var det.

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
R1 04-06

Har under hela hösten, vintern kollat runt efter R1or.. Har tittat nästan varje dag på Blocket, SH.. Har sett alla olika färger till salu, men inga svarta...
Varför är det så tror ni, var det mindre folk som ville ha dom i svart, därför det lilla utbud?
Har själv köpt en ny svart R1a, där av funderingarna..:va

MVH Roothen

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Har under hela hösten, vintern kollat runt efter R1or.. Har tittat nästan varje dag på Blocket, SH.. Har sett alla olika färger till salu, men inga svarta...
Varför är det så tror ni, var det mindre folk som ville ha dom i svart, därför det lilla utbud?

MVH Roothen

Jag funderade och gjorde exakt som dig... blev en ny svart här med. :)

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08

MVH Roothen

En svart 06:a....låter inte direkt helt fel:tummenupp

Läste någonstans att handlarna gissade att 07:an skulle sälja bäst i rödvit färgsättning. Svart verkar inte vara så attraktivt och man kan ju undra varför eftersom det är klart snyggast! Kanske det där med att all skit syns??

Har du hunnit prova 06:an och kan ge en rättvis bedömning mellan den och 03:an?

/D.

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
.........

Santo. Fan vilka bra köp vi gjort!!:D

BTB. Skulle jag också köpt en 07 hade jag också tagit en RödVit..:tummenupp Den är riktigt snygg...
Har inte provat 06an än, så jag kan inte ge några kommentaren mot 03an..

Själv gillar jag svarta hojar riktigt ordentligt...

När jag köpte min hoj så hade dom 2 lavaröda, och en gul R1a inne.
När jag frågade om dom inte hade en svart, så hade dom den inte i själva hallen.
Det var dom andra 06orna dom ville bli av med först, den svarta visste dom var mest lättsåld, enligt säjaren på Yamaha center. Men han sa väl så för att jag skulle köpa den, å det gjorde jag:tummenupp

Var där idag på Yamaha center och köpte ett Tankpad, och såg att dom höjt priserna på dom resterande hojarna som var kvar! För en månad sedan var alla 4000:- billigare!

MVH Roothen

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig

Har inte provat 06an än, så jag kan inte ge några kommentaren mot 03an..

Då kommer du få en kul upplevelse!:)
Personligen så upplevde jag att R1 från -04 & framåt var lite mer hysterisk än tidigare modeller.:)

& kan bara hålla med om att den svarta R1:an är fin!

hanseno

Tänk efter före
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
*Såld*
En svart 06:a....låter inte direkt helt fel:tummenupp

Läste någonstans att handlarna gissade att 07:an skulle sälja bäst i rödvit färgsättning. Svart verkar inte vara så attraktivt och man kan ju undra varför eftersom det är klart snyggast! Kanske det där med att all skit syns??

Har du hunnit prova 06:an och kan ge en rättvis bedömning mellan den och 03:an?

/D.

Var inne på Lelles här i veckan i Uppsala. Man hade 4st. 07:eek:r av R1:an. 2 var sålda, dom svarta. En blå och en röd/vit var fortfarande osåld. Den röd/vita är riktigt snygg, tycker jag...

Då kommer du få en kul upplevelse!:)
Personligen så upplevde jag att R1 från -04 & framåt var lite mer hysterisk än tidigare modeller.:)

& kan bara hålla med om att den svarta R1:an är fin!

Du verkar ha erfarenhet av R1.

Vad är den stora skillnaden mellan 01 och nyare modeller förruttom att de har insprutningsmotorer? Kan du bekriva olika årsmodeller? :confused:

Last edited:

Jögga

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Yama r1-07
R1-07

Fundera på att köpa en 07 a Hade en svart 06 i fjol. Kanon hoj har sålt den såg den röd vita ser hel rätt ut lurar på en sån. Vad tror ni.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Var inne på Lelles här i veckan i Uppsala. Man hade 4st. 07:eek:r av R1:an. 2 var sålda, dom svarta. En blå och en röd/vit var fortfarande osåld. Den röd/vita är riktigt snygg, tycker jag...

Du verkar ha erfarenhet av R1.

Vad är den stora skillnaden mellan 01 och nyare modeller förruttom att de har insprutningsmotorer? Kan du bekriva olika årsmodeller? :confused:

98-01: Ganska extrem körställning & lågt kåpglas gör den jobbig som landsvägshoj. Men en röd/vit -98 i orginalskick skulle vara kul att ha! :)

02-03: Ny motor med insprutning, ny ram & sving. Helt ny kåputformning & mer bekväm körställning & högre kåpglas.
Har man kört förgasarmodellen av tidigare R1 kan man uppleva insprutningen som lite ryckig.

04-05: Ny motor, ny ram & sving. Helt ny kåputformning. Större bromsskivor i fram. Styrdämpare orginalmonterad. Förberedd för laptimer.

06: Uppdaterad motor ger 3hk mer. 14mm längre sving & 6mm längre offset får ner effekten i backen & ska förebygga ofrivilliga wheelies.
Kåpor, avgassystem, bromsar & ram är identisk med 04-06. Inbyggd laptimer ingår. Slirkoppling, Marchesinifälgar, Brembobromsar & full Öhlinsfjädring på R1 LE.

Allt jag kom på på rak arm! :)

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
98-01: Ganska extrem körställning & lågt kåpglas gör den jobbig som landsvägshoj. Men en röd/vit -98 i orginalskick skulle vara kul att ha! :)

02-03: Ny motor med insprutning, ny ram & sving. Helt ny kåputformning & mer bekväm körställning & högre kåpglas.
Har man kört förgasarmodellen av tidigare R1 kan man uppleva insprutningen som lite ryckig.

04-05: Ny motor, ny ram & sving. Helt ny kåputformning. Större bromsskivor i fram. Styrdämpare orginalmonterad. Förberedd för laptimer.

06: Uppdaterad motor ger 3hk mer. 14mm längre sving & 6mm längre offset får ner effekten i backen & ska förebygga ofrivilliga wheelies.
Kåpor, avgassystem, bromsar & ram är identisk med 04-06. Inbyggd laptimer ingår. Slirkoppling, Marchesinifälgar, Brembobromsar & full Öhlinsfjädring på R1 LE.

Allt jag kom på på rak arm! :)

Tack för informationen! Det är mycket intressant att få denna fakta.

/D.

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
............

Jögga! Klart du ska slå till på 07a :D

Hanseno, men det måste ju vara ett bra tecken om dom hade fyra hojar på Lelles, och dom två Svarta var sålda, men inte den RödVita och Blåa..

Svart är självklart hetast...:yoparty

Så jävla tråkigt, har beställt lite småkrafs till hojen, miniblinkers Mototeck, kraschpuckar, annan skylthållare, som monteras i hjulhuset, kåpglas Zero gravity, block-off till speglarna, och Akrapovic slipon:D
Så vet jag att hojen ska säljas i juli-Augusti, har köpt en ny lägenhet, behöver stålarna till handpenning:huvet

MVH Roothen

Last edited:

Jögga

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Yama r1-07
R1 - 07

Har haft en svart som sagt, r1 06 var in och kollade hos en handlare. Fastnade faktiskt för den röd vita ser tuff ut.:)

hanseno

Tänk efter före
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
*Såld*
Har haft en svart som sagt, r1 06 var in och kollade hos en handlare. Fastnade faktiskt för den röd vita ser tuff ut.:)

Jag håller med dig!:) Den röd/vita tycker jag bäst om. Men eftersom jag har ett matchande ställ till min blåa 01:a blir det pengar även där att lägga ut.

Den svarta är också snygg. Synd bara att den har svarta gaffelben i.s.f. dom guldeloxerade som den blå och röd/vita har....men visst är den snygg!

X-up: Tack för din beskrivning av de olika årsmodellerna :)

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Tja köpte mig en Ctek idag och fick laddat batteriet så jag tänkte starta upp hojen och kolla så allt var Tip Top efter den svåra koman han legat i. Stoppar i batteriet slår på tändningen Och ingenting händer:mad: det enda man hör är ett högt surrande runt batteriet, ljuset fungerar som det ska vad kan felet vara?

Exup fanns väl ingen slirkoppling på 06an kom väl först 07?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Jögga! Klart du ska slå till på 07a :D

Hanseno, men det måste ju vara ett bra tecken om dom hade fyra hojar på Lelles, och dom två Svarta var sålda, men inte den RödVita och Blåa..

Svart är självklart hetast...:yoparty

Så jävla tråkigt, har beställt lite småkrafs till hojen, miniblinkers Mototeck, kraschpuckar, annan skylthållare, som monteras i hjulhuset, kåpglas Zero gravity, block-off till speglarna, och Akrapovic slipon:D
Så vet jag att hojen ska säljas i juli-Augusti, har köpt en ny lägenhet, behöver stålarna till handpenning:huvet

MVH Roothen

Samma ska hos min handlare. Han ville sälja en blå till mig. Jag kunde få den billigare om jag tog den. Han hade bara fått in två svarta och de var redan sålda. jag sa att jag var tvungen att fundera på det och nästa dag ringde han och sa att han lyckats få tag på en svart men det skulle ta ett tag innan han kunde få hem den.

2-3 veckor kvar nu... börjar få abstinens :gnissla

Jag sitter i samma sits som dig med lägenheten men här ska fan inget säljas :mad: :tungan

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Jag håller med dig!:) Den röd/vita tycker jag bäst om. Men eftersom jag har ett matchande ställ till min blåa 01:a blir det pengar även där att lägga ut.

Den svarta är också snygg. Synd bara att den har svarta gaffelben i.s.f. dom guldeloxerade som den blå och röd/vita har....men visst är den snygg!

X-up: Tack för din beskrivning av de olika årsmodellerna :)

Vassego! :)

Tja köpte mig en Ctek idag och fick laddat batteriet så jag tänkte starta upp hojen och kolla så allt var Tip Top efter den svåra koman han legat i. Stoppar i batteriet slår på tändningen Och ingenting händer:mad: det enda man hör är ett högt surrande runt batteriet, ljuset fungerar som det ska vad kan felet vara?

Exup fanns väl ingen slirkoppling på 06an kom väl först 07?

Kolla säkringarna! Men ge f-n i att starta hojen om du inte ska köra, du kommer bara skapa kondens i motor & avgassystem om du inte kör motorn ordentligt varm med belastning.

Slirkoppling kom på R1 SP (eller LE) 2006. Alltså jubileumsmodellen. På 2007 års modell så är det samma som satt på 2006 LE.:)

Last edited:

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
.........................

Samma ska hos min handlare. Han ville sälja en blå till mig. Jag kunde få den billigare om jag tog den. Han hade bara fått in två svarta och de var redan sålda. jag sa att jag var tvungen att fundera på det och nästa dag ringde han och sa att han lyckats få tag på en svart men det skulle ta ett tag innan han kunde få hem den.

2-3 veckor kvar nu... börjar få abstinens :gnissla

Jag sitter i samma sits som dig med lägenheten men här ska fan inget säljas :mad: :tungan

Santo, Hur löser du den biten med lägenheten, några tips! :)

MVH Roothen

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...