R1 och R6-tråden!

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
XT660R unt kromsläde
Går i tankarna om att byta till en R1 02-03 men har bestämt mig att nu jävlar ska jag ha en svart hoj! Såldes dessa årsmodeller i svart eller får man lacka om dem?

Nån som kan visa ett par högupplösta bilder på en helsvart R1, årsmodell spelar ingen roll.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Går i tankarna om att byta till en R1 02-03 men har bestämt mig att nu jävlar ska jag ha en svart hoj! Såldes dessa årsmodeller i svart eller får man lacka om dem?

Nån som kan visa ett par högupplösta bilder på en helsvart R1, årsmodell spelar ingen roll.

Nästan en helsvart: http://www.blocket.se/vi/12199653.htm?ca=14_s

Tror det bara var USA-modellen som såldes i svart de årsmodellerna...

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Hej,

Undrar hurvida toppkåpa med ljuse och ruta samt sidokåpor från en 03'a passar på en -99 R6.

Tacksam för snabbt svar.

Kommer inte passa utan att du kommer få modifera ett & annat.
99-02 är Fas1 modellen. 03-05 Fas2 modellen vilket innebär att det mesta skiljer mellan modellerna. Men du kan ju alltid prova! :)

prsn

prsn
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Yamaha R6
Kommer inte passa utan att du kommer få modifera ett & annat.
99-02 är Fas1 modellen. 03-05 Fas2 modellen vilket innebär att det mesta skiljer mellan modellerna. Men du kan ju alltid prova! :)

Tack,

Fan, trodde det kanske bara skilde i infästning. Men nån totalmodifikation är jag ju inte sugen på nu. Behöver få tag på Toppkåpa med ljuse och ruta till min 99a men det är fan som att leta efter billig bensin.

WykZ

Snyggast
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Yamaha R6 -03
Då har man fått hojen.. tänka visa en bild! Vilket ljud asså :D

Föresten nån som har nån länk till nån schysst site som säljer tankpads för R6?

Bifogat

• DSC00654.JPG
    DSC00654.JPG
    78.4 KB · Visningar: 81
  • DSC00651.JPG
    DSC00651.JPG
    98.4 KB · Visningar: 99

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, det är ju "no cut" på -02 och nyare. Knasigt.

Jag fick mina puckar från Supply 'n' Demand idag, vilket kap. Tack för tipset.
  • Rampuckar
  • Kopplingspuck
  • Bobiner/Svingpuckar
  • Styrändar
-----------------------
Summa: 95 USD inkl allt

Men i alla fall, har jag hajat rätt angående var kopplingspucken skall monteras? Känns som en rätt stor bult at börja slita i på egen hand. Känner jag mig själv rätt så har jag snart en annons på Blocket: Hoj i delar, hämtas av köparen. Billigt.

Bifogat

• delete r1.JPG
    delete r1.JPG
    107.9 KB · Visningar: 164

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Jag fick mina puckar från Supply 'n' Demand idag, vilket kap. Tack för tipset.
  • Rampuckar
  • Kopplingspuck
  • Bobiner/Svingpuckar
  • Styrändar
-----------------------
Summa: 95 USD inkl allt

Men i alla fall, har jag hajat rätt angående var kopplingspucken skall monteras? Känns som en rätt stor bult at börja slita i på egen hand. Känner jag mig själv rätt så har jag snart en annons på Blocket: Hoj i delar, hämtas av köparen. Billigt.

Du är helt rätt ute Markus, det är bara att lossa på den bulten (storlek 27) och dra i den till pucken (storlek 26). Om du nu föreställt dig att din R1 kommer sprätta iväg ungefär som när man skruvar upp en penna, så gör den inte det :D

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Du är helt rätt ute Markus, det är bara att lossa på den bulten (storlek 27) och dra i den till pucken (storlek 26). Om du nu föreställt dig att din R1 kommer sprätta iväg ungefär som när man skruvar upp en penna, så gör den inte det :D

Muhahahahaha

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om du nu föreställt dig att din R1 kommer sprätta iväg ungefär som när man skruvar upp en penna, så gör den inte det :D

:rofl

Uppdatering följer, det här kommer gå åt helvete.
Sen ska slip-on på. Det kommer också bli sjukt illa, kommer se ut som någon rekvisita ur Waterworld när jag är klar, jag vet det.

fy fan

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
:rofl

Uppdatering följer, det här kommer gå åt helvete.
Sen ska slip-on på. Det kommer också bli sjukt illa, kommer se ut som någon rekvisita ur Waterworld när jag är klar, jag vet det.

fy fan

Höhö, Waterworld, dricker inte Kevin Costner kiss i den filmen? Det vore ju smått unikt med en R1 som kunde rena kiss.

Slip-on är inga problem att få på, you can do it!

Heimdall

Medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
R1 -98
Min -98:a vibrerar rätt friskt när man ligger och varvar mellan 4-5000, över eller under de varven är det inga vibrationer alls. Den vibrerar likadant när man står still och varvar på tomgång som när man är ute och kör. Är det ett vanligt problem? Ganska oskönt när händerna domnar av efter ett par minuters körning.

Danneman_

Medlem
Gick med
10 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6 -06:a
Tjenare.

är en lycklig nybliven ägare av en blå R6 -00,
det är så att jag beställt en undertail från usa som är olackad.
är det någon som vet vad det är för färgkod på dom blåa R6:eek:rna??

m.v.h Daniel

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
R1 touring

Jaha, då har man tourat runt på R1an och det har gått riktigt bra. Visst blir man lite mör och speciellt när det går långsamt genom städer bakom bilar som inte hittar gaspedalen vid rödljus blir det tröttsamt. Snål är cykeln också, lite drygt 0.52 vid "lagom" landsvägstempo.

Jag har alltså kört till Göteborg fram och tillbaka och det har väl blivit ca 230 mil efter bankörningen på Mittsverigebanan i måndags. En liten uppladdning inför Tyskland om en månad.

Touringbutiken samt Bike i Trollhättan fick sig varsitt besök också vilket var trevligt. Inhandlade glass och dricka i touringbutiken :) Sen att man fick se lite Electric Banana Band live på Liseberg var ju en jättebonus :tungan

Hej hopp!

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Sååå, nu kan ni hälsa mig välkommen tillbaka till tråden. Körde just hem min andra R1 -05... :)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag har ett litet problem på min R1-98, men är väl inte helt säker på att det är ett problem. När motorn är ganska kall och jag kanske bara har kört ett par minuter kan oljenivålampan börja lysa. Om jag då stannar, och låter maskinen stå på tomgång en kort stund slutar lampan lysa och jag kan sedan köra hur länge som helst utan att det börjar lysa igen.

Oljenivån är som den ska, dvs. till det övre strecket i fönstret vid varm motor, så varför tänds lampan ibland? Någon annan som har sett detta fenomen?

Min -98:a vibrerar rätt friskt när man ligger och varvar mellan 4-5000, över eller under de varven är det inga vibrationer alls. Den vibrerar likadant när man står still och varvar på tomgång som när man är ute och kör. Är det ett vanligt problem? Ganska oskönt när händerna domnar av efter ett par minuters körning.

Det känner jag faktiskt inte alls igen. OK att det virberar kännbart i handtagen, men inte så att händerna domnar. Har du några styrändsvikter på¨hojen?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har du några styrändsvikter på¨hojen?

Jag noterade härom dagen att den vibrerar en del min hoj, har just satt på sådana där bar-ends. Är dock osäker på om det bara är jag som missat det tidigare eller om det faktiskt är skillnad. Hur skulle det kunna påverka? Jag har i plast, de väger väl förmodligen mindre än originalen i metall.

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Söker höger handtag med allt för fäste av bromsvätskeanordningen till en R6a årsmodell 00. Kåpor kan vara av intresse samt infästningen till motorramen (den som håller i hela framdelen med lyse etc)

Gick omkull på gotland, men galet kul var helgen i alla fall :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...