R1 och R6-tråden!

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Är det någon som sitter med bänkkörningsdiagram (hk/Nm) på en orginal R6:a?

Orkar inte bläddra igenom över 200 sidor :tungan

R6-05
100,49hk,56,78nm första körningen

99,87hk,56.38nm andra ca 1 grad varmare då

Toppar effekten vid ca 13000 och vridet vid ca10500

Effekten faller flackt av till ca 95hk vid varvstopp och vridet faller från 13000 till varvstopp ner till ca 45nm

har ingen scanner som funkar men hoppas detta hjälper något.

Henrik

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Har letat som en galning efter såna här täckplattor? Har som sagt plockat av bakre fotpinnarna och där gapar fina hål där nu. Någon som vet var jag hittar dom?

Rille24

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
Yamaha R1 01-
Dom har inga direkt svaga punkter vad jag vet. Min förra 00:a hade gått 5000 när den belv stulen, och det var inga problem med den förutom att TPS-sensorn hade behövt bytas. Varken speciellt dyrt eller jobbigt.

Tack Pac!

D är kanske lite från hojj till hojj o vem som ägt den! Sura Måndags ex finns d jö även på denna sidan ha ja märkt!;o)

Tack för svar! PiZ

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Har letat som en galning efter såna här täckplattor? Har som sagt plockat av bakre fotpinnarna och där gapar fina hål där nu. Någon som vet var jag hittar dom?

Jag köpte små svarta antenntäckbrickor i plast på Mekonomen och skruvade dit. Blev hur bra som helst!

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Dra den inte så hårt, felet är oftast att man drar åt onödigt hårt och då går nyckeln genom gummit & locket sabbas.

Är den riktigt ful så kan du beställa en ny & sedan dra den lite lösare.

Tack! Ok, nu får jag inte upp den överhuvudtaget.. gummit är redan helt pajj typ och locket har börjat bli "gängpaj". Vad kan jag mer använda för att försöka få up den så jag kan byta? Tänkte annars jag drar förbi yama och köper nyt så får dom öppna skiten också :gnissla

Men inte världens bäste konstruktion känns det som.. hade dom konstruerat den annorlunda hade man kunnat använda fingrarna för att öppna vilket är mycket bättre då jag inte åker omkring med mitt verktyg.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Tack! Ok, nu får jag inte upp den överhuvudtaget.. gummit är redan helt pajj typ och locket har börjat bli "gängpaj". Vad kan jag mer använda för att försöka få up den så jag kan byta? Tänkte annars jag drar förbi yama och köper nyt så får dom öppna skiten också :gnissla

Men inte världens bäste konstruktion känns det som.. hade dom konstruerat den annorlunda hade man kunnat använda fingrarna för att öppna vilket är mycket bättre då jag inte åker omkring med mitt verktyg.

Oj då, men åk dit & låt dem öppna locket & sedan kan du ju köpa ett nytt eller ett som är till R1/R6 före -04/-06 så får du ett gammalt hederligt.

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Halloj!

Min oljelampsindikator lyser till och från. Jag har kollat oljenivån och den är ok. Är det fel på oljeindikatorn må tro?

Någon som upplevt något liknande?

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Om man har en strypt R6a, och så vill man ta bort strypningen... vart sitter strypningen och kan man göra de själv eller måste man lämna in den? :pannkyss

Om du har den strypt till 25kw så är det med all sanolikhet trottelstopp samt brickor för insuget och det borde greja att slita bort själv.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Halloj!

Min oljelampsindikator lyser till och från. Jag har kollat oljenivån och den är ok. Är det fel på oljeindikatorn må tro?

Någon som upplevt något liknande?

Jag har upplevt samma fel på R6:an. Har du kollat kylvattennivån? Det är nämnligen samma lampa för detta...:)

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag har upplevt samma fel på R6:an. Har du kollat kylvattennivån? Det är nämnligen samma lampa för detta...:)

Fan vad sjukt!

Kom nyss hem från garaget, hade tvättat av hojen och gav mig ut på en lite kort tur. Efter ca 100m så började oljelampan att lysa, jag stannade omedelbart och stängde av motorn. Startade upp den igen och lampan hade slocknat... åkte tillbaka kollade oljan, inga problem.

Jag tänkte att det bara var något elfel... jag såg innan att det var lite dålig nivå på kylvattnet, så då vet jag kanske varför lampan lyste.

Sjukt att det hände nästan samtidigt...

Last edited:

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Jag köpte små svarta antenntäckbrickor i plast på Mekonomen och skruvade dit. Blev hur bra som helst!

Bra ide! Men sen ska dom bara lackas i rätt kulör, går det verkligen att skruva dit brickan utan att göra åverkan i övriga plasten?

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Jag har ett anslutningsrör för slipon som jag tror ska passa en R6 03-05 helt oanvänt ifall någon är intresserad av att köpa (finns i stockholm). Det är 52mm i diameter yttermått i anslutningen mot sliponet.

Walden

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
Harley Davidson Street Bob 2008
Hej alla glada.

Om jag har förstått det rätt så gick R6:an över till insprutning -03. har nu hittat en 02 och en 03 och frågan är då, är de värt de 5-7 tusen extra att köpa en 03 eller ska jag "nöja" mig med 02:an som har gått lite mindre mil och kostar lite mindre?

Var det några andra stora uppdateringar iom -03:an?

Tack på förhand

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Intresseklubben Noterar: Ägarhandboken för YZF-R1 2007-2008 har sifferkoden 4C8-F8199-M0, intressant att veta vid beställning av ny!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati