R1 och R6-tråden!

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
NP,BTW. hur fan(om du fixar det)håller du bakfälgen på din fräsch?

Min är svart och ser ut som skit efter en liten sväng om man ska hålla kedjan i skick och inte har ett förhållande med trasan så är det samma för dig eller har du något tips,tänkte på guldfälgen du har?

Henrik

turtlewax insect remover :tummenupp funkar skitbra

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
en fråga på G, jag har en r6 08 och när jag är ute o kör så går växlandet bra men när jag kommer fram till ett stopp o ska växla ner så funkar det ner till tvåan innan jag ska stanna helt, sedan när jag står stilla o ska växla ner i 1 så brukar den inte vilja gå i växel varken i ettan eller neutral, vad kan det bero på, och ja jag trycker in kopplingen

Växla ner medans du kör (ner till 2:an) istället för att spara alla nedväxlingar tills du står still. Annars som ngn skrev, släpp upp kopplingen till dragläge och sen frikoppla helt och så kanske dragläge igen etc tills du får i nästa växel.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Det är samma med min när man glömmer o växla ner, kan va stört omöjligt att få i 2an 1an.... Släppa upp kopplingen funkar men kan även resultera i motorstop. Bästa tipsen är väl att man inte ska glömma växla ner =)

Lage

Dom kallar mig pro
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
2001 suzuki gsxr
min r6 -00 drar lite olja typ en halv liter på 150 mil, är det nåt man ska bry sig om? den går som en klocka för övrigt. är det vanligt på dessa hojar?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
min r6 -00 drar lite olja typ en halv liter på 150 mil, är det nåt man ska bry sig om? den går som en klocka för övrigt. är det vanligt på dessa hojar?

Det är vanligt förekommande på Yamaha. Dock har R6:eek:r mig veterligen vart tämligen förskonade från detta.

Bjorken#232#

Hoochi mama
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
R6 07 Räser
clip-on

Vurpade min R6 07:a idag och bröt av clip-on:et.Mätte diametern på gaffelbenet och kom fram till att det är 50mm.Tänkte kolla på skrotar om dom har clip-on i denna storlek.Är det någon här som vet om andra modeller har samma diameter så att jag även kan köpa av dessa?

Jonne-J

Misshandlar R6!
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Yamaha R6
Vurpade min R6 07:a idag och bröt av clip-on:et.Mätte diametern på gaffelbenet och kom fram till att det är 50mm.Tänkte kolla på skrotar om dom har clip-on i denna storlek.Är det någon här som vet om andra modeller har samma diameter så att jag även kan köpa av dessa?

de flesta modeller med upsidedown gaffel har 50mm, kan vara olika längd och vinkel :)

LLL

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Aprilia RXV 450-06
R6 02 passar en -03 gaffel?

Hej!

Letar gafflar till min R6-02. Har ännu inte hittat några till -02 men däremot till -03 och -04. Någon som vet om dessa passar?
Har för mig att framhjulet även passar på tidiga R1. Någon som provat att montera R1 gafflar?

/Lars

Bjorken#232#

Hoochi mama
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
R6 07 Räser
"Vurpade min R6 07:a idag och bröt av clip-on:et.Mätte diametern på gaffelbenet och kom fram till att det är 50mm.Tänkte kolla på skrotar om dom har clip-on i denna storlek.Är det någon här som vet om andra modeller har samma diameter så att jag även kan köpa av dessa?"

Är det någon annan Yamaha modell som har samma clip-on som R6 07? (tidigare modell kanske)

Tacksam för svar!

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
"Vurpade min R6 07:a idag och bröt av clip-on:et.Mätte diametern på gaffelbenet och kom fram till att det är 50mm.Tänkte kolla på skrotar om dom har clip-on i denna storlek.Är det någon här som vet om andra modeller har samma diameter så att jag även kan köpa av dessa?"

Är det någon annan Yamaha modell som har samma clip-on som R6 07? (tidigare modell kanske)

Tacksam för svar!

r6 06 :näsblod :tummenupp :tungan

Dark_Messenger

Guest
Hej.
Om jag tar en R1 -00:as kåpor och lyktor, passar de på en -98:a då? Jag vill minnas att jag har läst att de passar om man byter lykta och kåpa tillsammans... Hur är det med kablaget? Är det kompatibelt mellan dessa årgångar?

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Fireblade -07

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Måste ha kraschpuckar NU!
Nån som har att sälja eller vet bra och billiga?

Du vill nog helst ha "cut"-modellen för bäst skydd. Jag köpte mina på S-racing och man behöver i alla fall bara göra hål i kåpan på högersidan, och inte så värst stort heller. :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0