R1 och R6-tråden!

CLIFFER

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2008
Ort
s-vall
Hoj
TBA
Nej det gör de faktiskt inte. Är man lång så man når ner till marken så har de ingen betydelse. Det som påverkar är själva körställningen, dv s förhållandet mellan fotpinnarnas höjdplacering och avståndet till handtagen.

Snabbt beskrivet så kan modellerna beskrivas som följande:

R1 98-99 Extrem körställning. (Mer racemässig)
R1 00-01 Något bättre körställning.
R1 02-03 Betydligt bättre körställning (Mer bekväm för gata).
R1 04-06 Extrem körställning.
R1 07-08 Extrem körställning.

Tack så mycket för svaren :)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
N...............
Men köper du tex en baklampa med integrerade blinkers från www.clearalternatives.com (finns även hos Yamaha-Center i Hbg) så får du med motstånd alternativt att du väljer till en "Flasher unit" så är det bara att koppla ihop sladdarna så fungerar det.

En sådan har jag på min nyinköpta 02:a streetfighter :yoparty :D :Rockbanan


Bilder kommer!!!
 

Bifogat

  • CIMG1451.JPG
    CIMG1451.JPG
    162.9 KB · Visningar: 68
Last edited:

Loke

Master
Gick med
12 Jul 2004
Ort
Skövde
Hoj
Sportster 1200
YZF-R1S är samma som i Europa medan YZF-R1SC är för Kalifornien med vissa förändringar pg a miljökrav.

Du kan köpa & ladda ner manualer här: Länk

Finns även en här: http://yzf-r1forum.net/manuals/index.html

Annars så kan du köpa en Haynes-manual som är helt suveräna. Finns på www.motorboken.se eller på eBay för ca 500kr respektive 300kr.

Föressten, det är ju du med den coola Virgin-R1:an. Jag tror du bor typ 500 meter från mig på Östermalm. :)

Ok..
Men i den manualen (YZF-R1S/SC) finns det ingen info om immobilizern.
Har lite problem med detta på min R1 -06 så jag skulle gärna villja ha elschema på den biten, men finns ej i den manualen.
Får nog köpa en Haynes manualen.. för i den bör det väl finnas?

Japp det är mig och min hoj du tänker på!
Kul me en granne på Sporthoj då.. :tummenupp

Mvh Loke
 

Loke

Master
Gick med
12 Jul 2004
Ort
Skövde
Hoj
Sportster 1200
Har även felkod 51.. kan det va något med immobilizer? Hittar ingen info om den koden.:va
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har även felkod 51.. kan det va något med immobilizer? Hittar ingen info om den koden.:va

Felkod 51 är mycket riktigt Immobilizern. Antar att det även står "Hi" i displayen?

Detta är ett mycket suspekt fel som en del R1-ägare av 04-06 modellen har råkat ut för.

När man vrider på tändningen så startar soppapumpen, trycker man på tändningen så går motorn runt men startar ej.

Har man tur så startar hojen annars är det bara att hålla på & vrida av & på tändningen tills felkoden försvinner.

Vad jag vet så finns det ingen lösning på detta felet just nu.

Har du provat med alla nycklar? Samt att du inte har alla nycklarna i samma knippa då du startar, det kan tydligen sätta immobilizern ur spel.
 

Loke

Master
Gick med
12 Jul 2004
Ort
Skövde
Hoj
Sportster 1200
Japp det står "HI" i displayen. detta lät ju inte nåt vidare direkt.:rolleyes:

Har provat det mesta.. har bytt Immobilizern (den gamla var skrot efter vurpa), har testat med 2 ECU boxar, testat alla tre nycklar till varje ECU (en nyckel itage), kollat kablar och dyligt.

Jag köpte ECU med Immobilizern, samtliga nycklar och lås på Ebay ifrån tyskland. Kan det va så att även den Immobilizern är kass? Det finns inga utvändiga fel på den iaf.

Får nog lämmna in hojen känns det som.. kan inte göra så mycket mer själv tror jag! Om inte någon har nåt mer jag kan testa?:huvet

Tack för hjälpen iaf..:tummenupp
 

Jonne-J

Misshandlar R6!
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Kalix
Hoj
Yamaha R6
Min mätare på R6 03an har börjat ha siffran 22 under hastighetsmätaren, endast när nyckeln är påvriden men motorn ej är igång, har inte varit så tidigare är det något att oroa sig över?

Hade lös tank och luftburk innan det började men har haft lös dem ett antal gånger utan att detta kommit upp, motor/generator lampan lyser också, men det tror jag är pga dåligt laddat batteri

någon? :tungan
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Måste ändra mig, det är mest sidokåpan på högersidan som ja irriterar mig på, den var inte snygg men resten är helt okej :D
 
Last edited:

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
fy fan, tycker inte om fronten :S, frvänta mig ngt snyggare men de kan bli bättre när man får se den i verkligheten, de kan ju skilja sig lite på bild o verklighet, :D, inbokad provkörning så fort den kommer :D, måste se va den går för så kanske det blir en nyinvesterning
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Fronten ser ut som Ahmed iaf..
silence-i-kill-you-funny-junk-youtube.jpg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top