Den var ju inte gratis Tack för bra svar, frågan är ju om det är värt pengarna?, blir ju snyggare helt klart.
Du kan beställa den direkt här: http://www.hedsyamahashop.se/vare.jsp?id=1685&farge=5SLW07716000_HR.jpg&fargeValg=0
Den var ju inte gratis Tack för bra svar, frågan är ju om det är värt pengarna?, blir ju snyggare helt klart.
"enkelcutsar" är dyra... 2776:- till R46:an
http://www.yamaha-motor.se/tillbehor/oversikt.jsp#MC/MCR/YZFR6////2
Du kan beställa den direkt här: http://www.hedsyamahashop.se/vare.jsp?id=1685&farge=5SLW07716000_HR.jpg&fargeValg=0
Du har ju hela vintern på dig, motorn sitter inte med så mkt bult, värst är väl alla lager överallt om man nu ska pulverlacka.Vad skulle ni gjort?
ja det är bara börja skruva. men skall fundera lite om det är värt lite tid i garaget. jaa det är ju som sagt värst med alla lager, som kostar svinpengar om man köper original. men hittade den här länken här på sporthojDu har ju hela vintern på dig, motorn sitter inte med så mkt bult, värst är väl alla lager överallt om man nu ska pulverlacka.
Min koppling (R1 '01) håller mig fortfarande sömnlös om nätterna.
Bytte kopplingskåpa och hade ett jävla sjå med att få "kuggpinnen" rätt vid positioneringen av kåpan/styrpinnar/skruvhål. Är lite osäker på i vilken vinkel vajerinfästningsarmen ska peka för att "hemmaläget" av kopplingen ska vara rätt.
När jag kopplar fullt (helt indraget handtag) får jag inte full kopplingsverkan. Kan jag justera detta med vinkeln på vajerinfästningen (spänningen i vajern), eller har jag helt enkelt fått på kåpjäveln fel?
Någon som har en bild rakt från sidan på kopplingskåpan där man ser i vilken vinkel armen befinner sig i "hemmaläge"?
//O. Begåvad kopplingsmekare
Jo, jag har hört det. Dock är min "nya" kåpa lite skrapad i botten, och piljefeln är borta.Det är en liten pil på kåpan och ett körnslag på armen som ska linjera när det är rätt monterat. Kopplingen är helt värdelöst konstruerad för den som har brådis....
Min koppling (R1 '01) håller mig fortfarande sömnlös om nätterna.
Bytte kopplingskåpa och hade ett jävla sjå med att få "kuggpinnen" rätt vid positioneringen av kåpan/styrpinnar/skruvhål. Är lite osäker på i vilken vinkel vajerinfästningsarmen ska peka för att "hemmaläget" av kopplingen ska vara rätt.
När jag kopplar fullt (helt indraget handtag) får jag inte full kopplingsverkan. Kan jag justera detta med vinkeln på vajerinfästningen (spänningen i vajern), eller har jag helt enkelt fått på kåpjäveln fel?
Någon som har en bild rakt från sidan på kopplingskåpan där man ser i vilken vinkel armen befinner sig i "hemmaläge"?
//O. Begåvad kopplingsmekare
Om man skall iväg och titta på en R6 som inte har bytt koppling (har gått 2500 mil) - hur kan man då bäst känna om kopplingen är sliten? Tycker det verkar standard nästan att alla över 2000 mil har bytt koppling så verkar slitas rejält?
Tjena !
Får man bjuda in sig sj elle ?
Köpte en första hoj i fredags som är en R6 2008 men utaggen 09-06-25 muhaha. rullat 380 mil...
har fått köra 2 dagar nu i denna underbara kylan.
blev däremot stoppad 2 gånger idag av polisen på mindre än 10 minuter. ! vet ej vf haha..
några tips om hojen kanske?
är inte så kunnig..
köpte den för ett bra pris, kunde inte tacka nej till en sån frääääsch hoj oxo = )
Cyaa // Tanjos
Jo, jag har hört det. Dock är min "nya" kåpa lite skrapad i botten, och piljefeln är borta.
Och jag håller med. Kein gut stressförutsättning.
Jo, det märkte man att den gärna ville trilla ner om man snuddade lite snett. Helt magisk lösning.När du monterar på kåpan igen så är det viktigt att du drar "kuggpinnen" utåt så att den står helt vinkelrätt, det minsta du snuddar fel med kopplingskåpan och armen åker ner igen
Så får det bli, på något sätt!X-up skrev:Gällande vinkeln på kopplingsarmen så är det som tidigare skribent skrev märkt med pil & punkt. Saknar du pilen på din kåpa så är det enklast om du kan rita av mot någon annan R1:as kopplingskåpa.
Fan va gött! Tack och bock! Dubbelguld till dig!Då fixxar jag pilen.
Notera att körnslaget i armen är på rätt plats om man bara tar sin söta lilla hand och trycker armen i vajerns riktning för att äta upp den lilla dödgång som finns. Jag slänger även in olje volymen som bonus :tvsjåpp
Blir böter om de tar dig med en liten skylt. Räknas som att köra utan skylt.Jag vill bli av med min fula reg skylt köpa mindre mer flashii men vet inte vart jag ska vända mig!
finns många olika konstiga...
Blir böter om de tar dig med en liten skylt. Räknas som att köra utan skylt.
http://www.tmolson.se/specialgrafik/
Men kan man inte köpa en finare regskylt än den jag har ny som e mindre..
min ser ut som en lång giraff hals ! = )
Finns ju massa olika har jag sett men vet inte riktigt vilken man ska välja till min hoj så att den passar !
finns det inga hemsidor man kan kolla på typ.
ciao
Tänkte hjälpa dig att ta fram en länk för jag tyckte jag nyligen hade sett en sådan på blocket.Hmm.. ingen som råkar sitta på en svart passagerar (inte enkel) kuts till R1 04-06?
Funderar annars på att beställa en från www.mrcycles.com men vet inte hur dyrt det blir med frakt eller om det är seriösa?
Du menar regskyltshållaren?
Denna hade jag på min. Snygg och lätt att installera miniblinkers på också.
http://www.nilssonsmc.se/product.php?ID=888
Edit: Glöm inte skyltbelysningen, så har de inget att klaga på.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |