R1 och R6-tråden!

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Va hände me din hoj såg att den va kraaassh elle ?

jag va faktiskt på yamaha center ida i gbg..
så visa han mig den du hade.
men jag behöver köpa till miniblinkers och skyltbelysning som inte ingår. annaars går den inte igenom beskiktning som jag har om några år haha..
men allt som allt skulle kosta mig 2000 kr undefär med montering.

jag kan inte montera skylten själv. det e massa el som ska dras hörde jag, annars blir det fel motstånd i elboxen så blinkar den för fort å massa annat snack..

men det borde väl vara värt det eller har någon annan nån bättre idé = ).

cyaa !:yoparty


Om du vill pynta 2000 så lämnar du in det, om du vill göra det själv för tusenlappen så är det inte svårt. Motstånd behöver du bara om du köper diodblinkers, finns miniblinkers som inte behöver motstånd, då måste du bara lista ut vilken som är höger blinkers och vilken som är vänster.

Jag hade en liten olycka med min hoj :D Sjukskriven sen 2 månader snart
R6orna är riktigt snygga men de börjar brinna lätt tydligen :(
http://www.youtube.com/watch?v=1nQy72y6lU8

Lycka till med din hoj!
 

Henkew

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2009
Ort
Orust
Hoj
Tenere 660 2011
Problem tempvisning R6

Har en 99:as R6:a som går mkt bra. Det är dock något konstigt med tempvisningen. Kör jag hojen hårt >10 000rpm så tappar jag visningen på tempen. Fungerar hur bra som helst når jag hör på lägre varvtal. Från att ligga stabilt på ca 80 grader faller den stegvis till under 40 dvs Lo. Så fort som jag tar ner varvtalet så kommer visningen tillbaka. Har provar att byta ut kylarvätskan och då också spolat igenom kylare och kärl för att rengöra, har också tillsett att det inte finns några luftfickor.

Jag har svårt att tänka mig att givaren har gett upp eftersom att den visar på lägre varvtal.
Finns det någon som vart med om något liknande eller har någon aning om vad som kan vara fel?

Tacksam för svar
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har en 99:as R6:a som går mkt bra. Det är dock något konstigt med tempvisningen. Kör jag hojen hårt >10 000rpm så tappar jag visningen på tempen. Fungerar hur bra som helst når jag hör på lägre varvtal. Från att ligga stabilt på ca 80 grader faller den stegvis till under 40 dvs Lo. Så fort som jag tar ner varvtalet så kommer visningen tillbaka. Har provar att byta ut kylarvätskan och då också spolat igenom kylare och kärl för att rengöra, har också tillsett att det inte finns några luftfickor.

Jag har svårt att tänka mig att givaren har gett upp eftersom att den visar på lägre varvtal.
Finns det någon som vart med om något liknande eller har någon aning om vad som kan vara fel?

Tacksam för svar
Låter helt klart som något elektriskt fel. Kortslutning/jordfel vid högre varvtal - mer vibrationer - felvisning/glapp i tempvisning/mätarhus.

Bara en gissning, dock.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Fotpinnar & clip-on är det samma lika (så det passar iaf) på 04-06 som det är på 07-08?
 

Tanjos

Tanjos in da house bounce!
Gick med
13 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2009 Yamaha yzf R6
Om du vill pynta 2000 så lämnar du in det, om du vill göra det själv för tusenlappen så är det inte svårt. Motstånd behöver du bara om du köper diodblinkers, finns miniblinkers som inte behöver motstånd, då måste du bara lista ut vilken som är höger blinkers och vilken som är vänster.

Jag hade en liten olycka med min hoj :D Sjukskriven sen 2 månader snart
R6orna är riktigt snygga men de börjar brinna lätt tydligen :(
http://www.youtube.com/watch?v=1nQy72y6lU8

Lycka till med din hoj!

Shit va fan den hann inte ens nudda marken innan den börja brinna hahha...
ska köra på reservtank numera haha... nee..

jag får se hur det blir faktiskt..
lämnar in hojen ida iaf på vinterförvaring..
snön kommer imon och jag orkar inte vara mer optimist med vädret. haha

det e små projekt med mina nya r6:a regskylten å tankpads är nr 1 just nu ! = )

men kom med nya tips å tricks på denna tråd..
i´ll be watching out :D

ciaoo :banana
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Aahh...ett vackert Gantt-schema! Dessa arbetar jag med dagligen! :)
Perfekt att strukturera upp arbetsupplägg i (även för privat bruk).
Haha, jajjemän. Tycker det är rätt rötet i planeringssynpunkt ändå, egentligen. Men men. Givetvis glömde jag ju skitet iallafall när jag var nere och bökade i garaget idag.

Upptäckte vissa skumma grejer när jag pulade idag - bilder kommer senare. Men; ska det vara en "buckla" - urgröpning - urtag, på insidan av svingen på högersidan? Tycker det verkar märkligt, men samtidigt ser håligheten väldigt fabriksgjord ut.

Aja, har inte märkt av att hojen beter sig skumt.

Vidare tycker jag det var lite märkligt att min tidigare kopplingskåpa hade 2700cm3 präglat i nederkant, samtidigt som min "nya" även hade 2700cm3 på samma ställe. Tidigare i tråden var "pw" schysst som fan och gav en bild på en kopplingskåpa från en '01a där 2900cm3 är präglat. Har jag helt enkelt haft en kåpa från '98-'99 på min hoj sedan tidigare och även lyckats få fatt på en "gammal" kåpa igen? Trots att även denna enligt uppgift suttit på en nolletta?

Jeje, det har väl ingen sexuell betydelse egentligen, jag slog i 2,9-3,0 liter i hojen nu efter oljebytet (inkl. filter) nu ändå.
 
Last edited:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Vidare tycker jag det var lite märkligt att min tidigare kopplingskåpa hade 2700cm3 präglat i nederkant, samtidigt som min "nya" även hade 2700cm3 på samma ställe. Tidigare i tråden var "pw" schysst som fan och gav en bild på en kopplingskåpa från en '01a där 2900cm3 är präglat. Har jag helt enkelt haft en kåpa från '98-'99 på min hoj sedan tidigare och även lyckats få fatt på en "gammal" kåpa igen? Trots att även denna enligt uppgift suttit på en nolletta?

Jeje, det har väl ingen sexuell betydelse egentligen, jag slog i 2,9-3,0 liter i hojen nu efter oljebytet (inkl. filter) nu ändå.

För att skingra oljedimmorna så har jag en nolltrea, jag tänkte inte ens på att det kunde skilja nån dl i oljevolym.
 

Flykt

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
När man kollar runt på R6or i dagens läge är inte utbudet sådär överdrivet stort när man väl bestämt sig för ett cirkapris man kan tänka sig betala. Har lite frågor om olika årsmodeller.

Är det svårt att skruva tillbaka mätarställningen på en R6 -03? Och nu undrar jag inte för att jag vill skruva tillbaka ställningen, utan för att jag hittat en 03 som har gått relativt lite (2300 mil?) men skicket är rätt slitet. Det kan säkert handla om att man inte vart så noggrann med skicket bara.

Hur väl fungerar sådana lackstift? Hojen i fråga är omkullagd (vält vid mek) och således repor på ena sidan av hojen. Där skulle man byta hela sidokåpan, vilket lär gå på en hel del. Men på andra ställen vid t.ex stenskott - hur väl fungerar det att fylla i med bättringsfärg där?

Är det väldigt stor skillnad mellan t.ex en 02 (förgasare) och en 03 (insprut), gällande underhåll, vanliga fel etc? Alltså är det värt att lägga några extra tusen på att få en över årsmodell 03?


Givetvis är det svårt att föreställa sig men hur pass prisvärd är en:

* R6 2003 gått 2300 mil. Egengjord 2000 mila service och 1000 mila service på verkstad.

* Nästan helt nya däck, nybytta bromsbelägg, medföljande kättinglås, nytt luftfilter

* Vält så att det är repor (total area 2x3 cm kanske) i kåpa på höger sida
* Skick i övrigt små stenskott här och var, några mindre repor här och var. Alltså inte pedantskött.

Pris för den: 41 000 kr - vad tycker ni? (förstår att det är svårt att bedöma utifrån text men hjälp mig stilla köpsuget :tuttar)

Otroligt tacksam för svar från erfarna motorcyklister :)
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Jag skulle leta vidare. Jag gillar inte hemmagjorda servicar och skrapmärken.
Hellre en finare hoj och mer mil/pengar.
 

Ubben

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2009
Ort
Täby
Hoj
Röd Ducati
Jag tror att jag vet vilken hoj du är intresserad av. Kanske ett fynd men håller med föregående talare, leta vidare. Själv köpte jag en -99:a och är grymt nöjd. Har inte provat en med insprut men köper du en med förgasare så sparar du lite pengar där som kan vara bra att ha till annat.
Lycka till :tummenupp
 

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Vilket är det snyggaste kåpglaset till R1 -01 och var får man tag i det? (länka gärna) Färgen på hojen är blå:)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Vilket är det snyggaste kåpglaset till R1 -01 och var får man tag i det? (länka gärna) Färgen på hojen är blå:)

Ett ofärgat Puig double bubble, Zero Gravity eller GP 500.
Jag ogillar färgade kåpglas då jag vill kunna se genom glaset då man ligger pressad mot tanken i höga farter.

Samtliga kåpglas finns på tex eBay. Där finner du även ett väldigt billigt kåpglas också i double bubble modell som heter Pit-Eck. Kan tyvärr inte säga något om kvalitet eller passform, men de är billiga, ca 200kr inklusive frakt.
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
R1 svårmekad?

min hoj tickar väldans från ventilerna, många säger att det är normalt men jag vill ändå kontrollera det nu under vintern. hur komplicerat är det? har enbart gjort en ventilkontroll innan (på en VFR), på R1:an kommer jag säkerligen behöva shimsa om.

har även kollat med Yamaha center här i gbg och dom skall ha mellan 2000-3000.- för en kontroll samt lite justeringar. är det mycket som behöver justeras så tillkommer det. själv tycker jag det lät prisvärt, men man vill ju gärna göra det själv så länge man inte klantar sig:död
 

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Ett ofärgat Puig double bubble, Zero Gravity eller GP 500.
Jag ogillar färgade kåpglas då jag vill kunna se genom glaset då man ligger pressad mot tanken i höga farter.

Samtliga kåpglas finns på tex eBay. Där finner du även ett väldigt billigt kåpglas också i double bubble modell som heter Pit-Eck. Kan tyvärr inte säga något om kvalitet eller passform, men de är billiga, ca 200kr inklusive frakt.

Tackar för svar! Jag hittade ett Puig double bubble mörktonat glas för 895kr här i Sverige, är det dyrt eller är det var de ligger på?

/Daniel
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Upptäckte vissa skumma grejer när jag pulade idag - bilder kommer senare. Men; ska det vara en "buckla" - urgröpning - urtag, på insidan av svingen på högersidan? Tycker det verkar märkligt, men samtidigt ser håligheten väldigt fabriksgjord ut.

Aja, har inte märkt av att hojen beter sig skumt.
Skare va såhär? Skare de? Va va va?!
 

Bifogat

  • DSC02072 [1024x768].JPG
    DSC02072 [1024x768].JPG
    148.8 KB · Visningar: 82
  • DSC02074 [1024x768].JPG
    DSC02074 [1024x768].JPG
    91.9 KB · Visningar: 84
  • DSC02076 [1024x768].JPG
    DSC02076 [1024x768].JPG
    213.1 KB · Visningar: 81
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top