R1 och R6-tråden!

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Någon som vill köpa en R6:a 2007?

*950 mil
*Svart vit
*Racing speglar
*Styrändar i guld
*Krashpuckar
*Svarta broms och kopplingshandtag
*kåpblinkers fram, miniblinkers bak
*Rensad bakdel
*Strålkastare i xenon
*Vit singelcuts (ej original)
*Inga dekaler på, men nya dekaler fås med på köpet
*Nytt batteri
*Alla originaldelar medföljer!

Inga problem med hojjen, väldigt fint skick, 25kw på pappret (billig försäkring), just nu utan strypningen i p.g.a att jag ville testa hur hojjen går utan strypningen...den går som en dröm! :tummenupp

Om du vill så kan jag sätta dit strypningen igen (strypningen gör så att du inte kan vrida gashandtaget max)

Pris: 80.000:-
PM:a mig vid intresse!

mvh Iman
 

Bifogat

  • 263504_253106761373122_100000213998603_1223759_1396229_n.jpg
    263504_253106761373122_100000213998603_1223759_1396229_n.jpg
    60.2 KB · Visningar: 73
Last edited:

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
80tusen..... fick man inte en splitterny för 89 för ett litet tag sen?


Jovars, men de var då de :tungan

Den har gått såpass få mil och är i kanon skick, plus att jag kostat på den flera tusen.

Men såklart..billigare vid snabb affär :)

Edit: Är strypt till 25 kw på pappret, tog bort strypningen för nån vecka sedan, kan monteras på igen vid köp. Bara det är ett stort plus i sig
 

Rundberg88

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Nynäshamn
Hoj
01 Suzuki GSXR 600
Hmm...skumt :-/



Du ska kolla om miltalet verkar stämma med övrigt skick. Leta efter tecken på omkullkörningar, bankörd, tävlad om den har fulltecknad servicebok samt känna igenom växellådan ordentligt. Både genom att växla igenom alla växlar stillastående samt växla snabbt igenom under hård acceleration. Hoppar någon växel ur under körning så är det tecken på en sliten växellåda och då oftast 2:a / 3:e växeln.

Lyssna även efter missljud från kamkedjesträckaren. Kolla om drivpaketet är orginal eller utbytt, det kan ge en fingervisning om miltalet stämmer.

Okej ! Tack så jätte mkt..! Bara att hålla tummarna att allt är schysst på hojen. Som sagt tack så mycket för det bra svaret.
 

Zonander

Vadå? 110?
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Hjärup
Hoj
2006, Yamaha, R1
Då var Rettan såld ... igen, 4:e på 5 år

får väl se när man skriver i denna tråden igen då


// Henke

Såld indeed. och här är man en glad ny ägare :) (tack Wonderwizard )

110mil aktiv körning denna veckan. Får se om det blir lite Emse sen.


Ha en fortsatt god söndag alla!!!

// Philip
 

Bifogat

  • Photo jul 10, 22 59 32.jpg
    Photo jul 10, 22 59 32.jpg
    248.1 KB · Visningar: 65
Last edited:

BillyTheBiker

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1 -98
Hej!
Någon som vet hur det är när man t.ex. monterar nytt helsystem och mappar om så att effekten på hojen höjs. Måste man regbesiktiga den på nytt då för att på papperet få den höjda effekten?

Försäkringspremien baseras ju på hur mycket effekt hojen har. Om jag då har höjt effekten och hamnar i nån olycka, kan inte försäkringsbolaget neka mig ersättning pga detta? hmm..
 

Zonander

Vadå? 110?
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Hjärup
Hoj
2006, Yamaha, R1
Hej!
Någon som vet hur det är när man t.ex. monterar nytt helsystem och mappar om så att effekten på hojen höjs. Måste man regbesiktiga den på nytt då för att på papperet få den höjda effekten?

Försäkringspremien baseras ju på hur mycket effekt hojen har. Om jag då har höjt effekten och hamnar i nån olycka, kan inte försäkringsbolaget neka mig ersättning pga detta? hmm..

Jag ställer mig frågande till hur de ska testa vad du har för effekt när hojen är klotad.
Jag kan ha fel, men tror inte det ska göra någon skillnad om du har helförsäkrat.

// Philip
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hej!
Någon som vet hur det är när man t.ex. monterar nytt helsystem och mappar om så att effekten på hojen höjs. Måste man regbesiktiga den på nytt då för att på papperet få den höjda effekten?

Försäkringspremien baseras ju på hur mycket effekt hojen har. Om jag då har höjt effekten och hamnar i nån olycka, kan inte försäkringsbolaget neka mig ersättning pga detta? hmm..

Försäkringsbolagen baserar premien på ursprungseffekten, det är därför det inte spelar någon roll om man stryper ned hojen för att få 25Kw.

Dessutom finns det alltid en naturlig skillnad i den faktiska effekt-outputen eftersom varje motor & motorcykel är en individ.

Slutsats: Har du bara körkortsbehörighet för att framföra tung motorcykel så finns det inga begränsningar. Modifierar du däremot cylindervolymen & trimmar på så vis, så krävs det en ny reg-besiktning. Hänger du med? :)
 

BillyTheBiker

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1 -98
Jag ställer mig frågande till hur de ska testa vad du har för effekt när hojen är klotad.
Jag kan ha fel, men tror inte det ska göra någon skillnad om du har helförsäkrat.

// Philip

Försäkringsbolagen baserar premien på ursprungseffekten, det är därför det inte spelar någon roll om man stryper ned hojen för att få 25Kw.

Dessutom finns det alltid en naturlig skillnad i den faktiska effekt-outputen eftersom varje motor & motorcykel är en individ.

Slutsats: Har du bara körkortsbehörighet för att framföra tung motorcykel så finns det inga begränsningar. Modifierar du däremot cylindervolymen & trimmar på så vis, så krävs det en ny reg-besiktning. Hänger du med? :)

Tack för svaren :) Då förstår jag.. och vad skönt - slipper man oroa sig!!:Bugar
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    106.6 KB · Visningar: 94
  • 2.jpg
    2.jpg
    107.1 KB · Visningar: 98
  • 3.jpg
    3.jpg
    109 KB · Visningar: 103
  • 4.jpg
    4.jpg
    86.2 KB · Visningar: 95
  • 5.jpg
    5.jpg
    113 KB · Visningar: 92

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
ja, USA kåpor/lack, men svensksåld.

tycker denna gul/svarta är den snyggaste av alla R1:eek:r som tillverkats
mycket snyggare än 06 modellen (mitt tycke)

gul pearl, svart metallic, blänker najs i solen

Ja den är riktigt fin! Riktigt smutta Yoshi-pipor också!
Fasen, nu har jag ju precis kommit hem från sommarhuset i Borstahusen, men ämnar åka ned över en långhelg innan sommaren är slut. Vore kul om man kunde spana in skönheten live!
 

mc_vw

Ny medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha R1-99
Så mycket rätt mindes jag:glömdet
Mått på stålskivorna är oväsentligt då de inte slits på samma sätt som lamellerna. Däremot så kan de slå sig (Warped) av värmeutvecklingen och det kan man se om man kollar planheten på te x en planskiva. Är skivan kraftigt blånerad så kan det vara läge på att kolla detta.

Ordningen på lamellpaketet behöver du mycket riktigt endast ha koll på om du tänkt återmontera det.

Kopplingskorgen kan du inspektera i godan ro så snart du fått ur hela lamellpaketet. Ska du lossa kopplingskorgen krävs det ett specialverktyg för att lossa den inre skivan och bulten som håller samman det hela. Specialverktyget går att tillverka på egen hand men finns annars givetvis hos en Yamaha ÅF.

Slutligen är det som du skriver helt korrekt att lägga nya lameller i oljebad innan montering för att undvika torrfriktion med risk för onödigt slitage.

Har nu rivit ner allt och kikat! Lamellerna ligger på 3.1 (som nya nästan) så dessa var de inge fel på. Men skivorna var något blånerade har har dock inge planskiva att mäta med. DOCK var kopplingskorgen samt den inre skivan måttligt slitna, hack hela vägen och kändes inte alls bra. Tog och slipa ner och putsa ner dessa något (inte för mkt) och montera ihop allt igen. STOR skillnad på hur växlarna går i och hur mer distinkt kopplingen känns. Kändes lite som en nödlösning nu när man ska iväg på semester. Hur länge tros man kunna köra nu innan de kommer igen? Dessutom räckte det med att lägga i 1:ans växel och hålla korgen med handen medan man släppte på muttern till inre korgen ;)
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Tjena gubbar.. Det verkar som att jag blir ägare till en R1 -04 idag.

Ringde folksam och skulle kolla upp premien.. Trodde att min RC8 var dyr som fan men den visade sig vara billig jämfört med r1:an.

Svaret finns säkert här i tråden men den är ju en miljon sidor lång, var har ni era hojar försäkrade och vad får man räkna med att betala?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top