pg_ice
Ny medlem
Ut o kör med dig så du blir av med fegranden
bakdäcket är 3 dagar gammalt,så lugn det kommer
hyvens hojsemester där!
Ut o kör med dig så du blir av med fegranden
Tror till 99% att varken 99-02 eller 06-11 kommer att passa då det är helt skilda motormodeller. Kollat hos R&G?
vi kör väl på några frågor till när man ändå är igång
PCIII nästa vecka
tänkte köra på en färdig mapp tills man kör dyno på hojen
är dom färdiga mapparna nåt att ha?
http://www.powercommander.com/power...dl=130&yr=22-037&pcVersion=PCV&PartNum=22-037
tänkte testa följande mapp:
"M22-037-543 European model Akrapovic open slip ons and Y-pipe (removes catalytic converter) Stock or aftermarket air filter "
Ändrat på R1an nu är:
Akrapovic Slip-On
Akrapovic Y-pipe
K&N Filter
bakdäcket är 3 dagar gammalt,så lugn det kommer
hyvens hojsemester där!
tog några bilder på R1an idag med Y-Pipan monterad.
ljudet vart fan bättre med pipen på,men man hör det bara efter 7000rpm.
renare sång
Hej!
Ni som har dessa och haft tidigare R1r är ni nöjda över köpet?
Skall byta från min -05 nästa år och valet står mellan nyare blade eller en ny R1
Vart har du köpt de nedre crashpuckarna?
vi kör väl på några frågor till när man ändå är igång
PCIII nästa vecka
tänkte köra på en färdig mapp tills man kör dyno på hojen
är dom färdiga mapparna nåt att ha?
http://www.powercommander.com/power...dl=130&yr=22-037&pcVersion=PCV&PartNum=22-037
tänkte testa följande mapp:
"M22-037-543 European model Akrapovic open slip ons and Y-pipe (removes catalytic converter) Stock or aftermarket air filter "
Ändrat på R1an nu är:
Akrapovic Slip-On
Akrapovic Y-pipe
K&N Filter
Ni som kör/kört R1 av 2009 el senare modell - hur upplever ni körställningen jämfört med tidigare årsmodeller? I flera tester/provkörningar så har jag för mig att den nya modellen har fått mer beröm utifrån just ett "landsvägsperspektiv". What's you're opinion?
Jag hade den mappen i r jag satte på mina trimgrejor (samma som du plus andra insugstrattar). Det gick att köra med, men hojen gick väldigt snålt när vi väl mappade den i bänk.
snålt även med den mappen?
frågan är hur snålt den går nu utan PCIII och mapp ?
fan den borde gå på luft
fixar dom inte mappar för ökat flöde just för att motorerna ska gå fetare än med standard mappen?
isåfall om dom ändå går snålt så är det rena lurendrejeriet.
såg att det finns flera mappar som har samma namnbetäckning som den men olika nummer
vad är det för skillnad?
tror du att R1an kommer gå bättre med PCIII och en färdig mapp än vad den gör utan PCIII och standard mapp?
om inte så är det rätt bortkastade pengar om man inte har tänkt köra dyno samtidigt.
isåfall skiter jag i PCIII just nu och tar allt på engång istället
Ni som är grymma på motorer och sådant..
Hur långt anses en R1a kunna gå? Om vi snackar tidigaste årsmodellen, 98. Är det någon idé att köpa en med över 5000mil på nacken? Vilken prisklass bör vara rimlig i så fall?
Eller säckar den ihop vid 6000mil..? hehe
Man måste ju våga fråga här i livet.. ovetandes som man är
Tack på förhand!
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |