R1 och R6-tråden!

Zonander

Vadå? 110?
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Hjärup
Hoj
2006, Yamaha, R1
Har läst runt lite o det verkar ju som att man kan göra jobbet själv.

"Enklaste(om nitverktyg saknas) o billigaste sättet o nita kedjan e o använda kulhammare o en liten slägga.
Montera ihop låset så gott de går för hand lr med en tång.
Sen håller du släggan på ena sidan av kedjan som mothåll o slå försiktigt me hammaren på andra sidan."

Får testa imorgon! :)

Japp. Så gjorde jag också innan.

Sen kom jag på att man kan göra ett slagstycke av två stycken dornar som man sen fäster på Trycklufts-bilan. (pneumatisk-karosserihuggmejsel). istället för släggan så gjorde jag en bygel som går över andra sidan som mothåll. (är ni mer på hur jag menar?) :va :tummenupp

Får väl ta en bild sen nån gång. :) :yoparty
 

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Japp. Så gjorde jag också innan.

Sen kom jag på att man kan göra ett slagstycke av två stycken dornar som man sen fäster på Trycklufts-bilan. (pneumatisk-karosserihuggmejsel). istället för släggan så gjorde jag en bygel som går över andra sidan som mothåll. (är ni mer på hur jag menar?) :va :tummenupp

Får väl ta en bild sen nån gång. :) :yoparty

Det funkade perfekt. Så igår blev jag av med min r6a-oskuld:tuttar
Fan va härligt hon går!! Först får man en liten chock av sittställningen men man vänjer sig fort. Inte skönt att köra 30/50 km/h i stan dock. 90+ på landsvägar är kanon:banana
 

thundercat84

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha Thundercat -97
Hej på er!

Längesen jag var aktiv här men har nu börjat hitta tillbaka och stortrivs :yoparty
Har fått erbjudande om att köpa en R6 -08 uttagen -09 med endast (tycker jag iallfall :)) 150 mil på mätaren för 70.000! Vad tror sportfolket om det?
Känns som ett bra köp i mina ögon, men tänkte få lite mer åsikter här! Känner ägaren så jag vet att den är välskött!

Tacksam för synpunkter :Bugar
/Emil
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Ja, obeskrivligt ledsamt. :(
Det verkar som att det ligger lite i spekulationerna om att MotoGP & WSBK kommer att sammanfogas till en enhetsklass snart...

Kanske är den naturliga vägen att gå, då lär det ju (förhoppningsvis) bli större startfält än nuvarande när alla som går i mål får poäng. Tråkigt i vilket fall om MotoGP försvinner och blir mera "standardmässigt".
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Har inköpt en R1 05, letar efter ersättningsröret för kat-röret.
Nån som har ett liggandes hemma som skräpar eller tips till nån firma med vettiga priser som inte vill frakta den för £39?
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
dom två mindre rörklämmorna till akra rören är dom special eller går dom att få tag på lätt?
alltså dom klämmorna som fäster slipon rören med katten.

rostigt skit så den ena gick av när jag skulle dra åt den.

Det brukar gå att köpa olika storlekar på dom. Kolla ebay. Det är inget special och de brukar gå sönder.
 

larsson84

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
Svedala
Hoj
yamaha r6
Hej!
Jag behöver nya däck till min r6a 99 hade tänkt mig Power Pure eller Sportec M5 va tycker ni? eller nått annat förslag?
hade inte tänkt köra jätte mycket på bana
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hej!
Jag behöver nya däck till min r6a 99 hade tänkt mig Power Pure eller Sportec M5 va tycker ni? eller nått annat förslag?
hade inte tänkt köra jätte mycket på bana

Ska du inte köra mycket bana så tycker jag gott du kan satsa på Michelin Pilot Road 3 2CT eller motsvarande Dunlop Roadsmart. Då får du mest mil för pengarna. Tveklöst.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Dunlop sportsmart alla dar i veckan.... Kört 500mil touring och 2 bandagar med däcket och det är inte slut än.. Ska köra smc på kullen den 20e med räknar jag med!
 

Zonander

Vadå? 110?
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Hjärup
Hoj
2006, Yamaha, R1
Hej!
Jag behöver nya däck till min r6a 99 hade tänkt mig Power Pure eller Sportec M5 va tycker ni? eller nått annat förslag?
hade inte tänkt köra jätte mycket på bana

Tycker Dunlop SportSmart Ntech är helt överlägsna.

Testade köra på ett fåtal andra varianter som vännerna hade, men ikke.
Du kan gå ner ganska så bra i lufttryck på dessa. Kör 2,2 bak och 1,5 fram nu på gata funkar klockrent :)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Dunlop sportsmart alla dar i veckan.... Kört 500mil touring och 2 bandagar med däcket och det är inte slut än.. Ska köra smc på kullen den 20e med räknar jag med!

600 mil gata och smått otroliga 6 hela bandagar i hyfsat tempo med mitt Sportsmart bakdäck! Det är ännu inte nere vid slitagevarnarna. Sjukt billiga mil och med bra grepp ända till sista bandagen i förra veckan då jag tyckte att det kändes lite mindre stabilt jämfört med tidigare.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag hoppas att någon här kan hjälpa mig med lite info om PP tunings raceväxlade fotpinnar till R1 04-06.
Jag är nyfiken på vilka modifikationer man behöver göra på hojen för att få dit pinnarna, och om det funkar att köra med bromsljuskontakt tex. All info angående dessa pinnar och montering av dem är av intresse.
 

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Ort
Utanför
Hoj
Yamahahaha
Lyckades med det här idag.... Någon som vet billigaste alternativet för att fixa detta? Mc-verksta'n sa att man måste byta hela grejen som sitter runt stötdämparskruven, men några jag har pratat med hävdar att man endast behöver byta staven (?) som sitter under clipon-et...

Behöver också en fotpinne (den som sitter vid kopplingen) till en R6-03, ifall någon har en som ligger och skräpar :)
 

Bifogat

  • DSCF0561.jpg
    DSCF0561.jpg
    237.4 KB · Visningar: 89

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Lyckades med det här idag.... Någon som vet billigaste alternativet för att fixa detta? Mc-verksta'n sa att man måste byta hela grejen som sitter runt stötdämparskruven, men några jag har pratat med hävdar att man endast behöver byta staven (?) som sitter under clipon-et...

Behöver också en fotpinne (den som sitter vid kopplingen) till en R6-03, ifall någon har en som ligger och skräpar :)

Aj då, surt, på torpet idag må tro? :)
Hoppas du klarade dig fint.

Nåväl, det kallas ju för clip-on efter som du trär hela handtaget med hållare över gaffelbenet. Förmodligen kan du köpa endast handtagspinnen, men vanligast är att man köper hela clip-on delen med aluminiumklämman.

Har du för övrigt marksynat så att clip-on:et gick av så skulle jag känna mig tryggast med att även byta ut alu-klämman eftersom den även kan ha fått sig en törn även om det inte ser så ut okulärt.

På ebay kan du köpa både orginal och eftermarknads clip-on (samt fotpinnar).

Till R6 03-05
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=ya...clip-on&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Till R1 02-03
http://shop.ebay.com/i.html?_from=R...ha+r1+02-03+clip-on&_sacat=See-All-Categories

Om du köper eftermarknads clip-on så var noga med att se till att du har likadana styrändsvikter!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top