Steffo K
3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Ställ in hojen i varmgarage en vecka så har det säkert "läkt".
Det lutar åt att det kommit in fukt i displayen.
Det lutar åt att det kommit in fukt i displayen.
Har en massa pryttlar till salu till R1 98-01.
Kombinerat med detta, passar instrument 98-01 till fler årsmodeller? Exempelvis 03?
hej,håller på att samla på mig delar inför vinterns projekt.finns det någon generell regel vad som passar mellan olika årsmodeller på r1 och r6? tex. r6 fälgar 07:a funkar dom mot r1 gaffel, sving. eller måste man hålla sig inom samma modell och år?(lite större urval om man kan blanda en del) tacksam för all info.
Nån som kör med biltemas depåstöd fram och bak ?? Ingen lust att spendera en förmögenhet på dom då dom enbart ska användas under vinterförvaringen, angående hojjen så är det den i avataren....
Bak har jag testat, och det funka fint.
Jag har som jag tidigare nämnt nyligen köpt min R1 -03 och övningskör för fullt så fort tillfälle ges. Jag har försäkrat min genom Länsförsäkringar och betalar hutlösa 38 XXX :- /hel/hel -avställningsbar. Är 28 år och hade på känn att de skulle svida rejält men de är det värt. Med hänsyn till att de går att ställa av så fort den inte brukas behöver det inte bli så dyrt.
Okej, då är det bara fram kvar då ? Nån som provat fram ?
Bak är felfria enligt min erfarenhet,haft i 2år nu på en massa bandagar utan problem,köp till klykor och bobiner så är det stabilt nog att hoppa på hojen om du vill och kostar inte mycket.
Fram har jag testat det som lyfter i kronan,funkade fint sålänge det var slätt och fint golv man lyfte på,när jag skulle lyfta på asfalt så sa det "knäpp" och lyftstången vek sig,inget allvarligare än att värmaren fastnade i backen när framänden sjönk ner men ändå.....
Gav inte upp för det då,bytte den(och tjejens som jag köpte samtidigt och med samma resultat)mot 2 nya.......samma där.......valde sedan pengarna tillbaka.
Har dock hört bra om de som lyfter i gaffelbenen sålänge man bara ska lyfta,kan kännas lite vingligt om man ska byta däck då.
Själv gillar jag inte konstruktionen med enkelhjul på den fram,känns som en svag punkt där(därför blev det bikelift från grevens fram för mig)bak har dom lyckats hitta en tillverkare med dubbelhjul så varför inte fram?
Henrik
Min retta dör när jag lägger i växel. Antar att det är kontakten vid stödbenet som spökar?
Ägnade hela dagen igår till att försöka hitta kontakten online men lyckades inte. Så därför tänkte jag kolla här om någon vet en Yamaha återförsäljare som finns online?
Tänkte byta gaffelolja, kolla och fetta in styr och svinglager och lite annat nu i vinter.
Yamaha rekommenderar O1 Yamalube till gaffeln. Den skiljer sig från deras vanliga range av gaffeloljor som benämns som vanligt 5W, 7,5W, 10W etc.
Måste man försöka få tag på denna O1-spec av Yamalube, eller finns det någon rak ersättare? Jag har lurat på Motuls 5w.
http://www.24mx.se/mc/p/gaffelolja-...5w/16603/oljor-och-smorjmedel/k29/motul/s701/
Angående lagerfett, så rekommenderas något Litium-fett (givetvis också Yamalube). Förslag på bra ersättare till det?
Hej!
Fick tipset i min byggtråd att ställa en huvudbromscylinder fråga här.
Kanske har någon ett svar till mig.
Det är så att jag har 4 olika huvudbromscylindrar med olika beteckningar på.
Alla är till Yamaha men det är de 2 till en R1a som jag vill veta lite mer om.
Frågan är hur man får tag i vad beteckningarna står för. Får man t.ex. veta något om
flödet via dem osv?
Ett säkert kort är ju att jag bara tar den huvudbromscylindern som var till bluespotsen
till mitt bygge. Men nyfiken som man är så undrar man ju.
På R1ans (1) stod det: Nissin 3A 5/8
På Thunderns stod det: Nissin 6B 14
På SPns stod det: Nissin 2V 5/8
På R1ans (2) stod det: Nissin 8D 14
Ok tack, så min andra R1 cylinder är 14mm och har mindre flöde.Hm, nja, det enda de avslöjar är modelltyp och storlek. Te x 5/8" = ca 16mm.
Kontakta Nissin för mer info!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |