R1 och R6-tråden!

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Kontakta Nissin för mer info! :)
Jag gjorde detta och inte blev jag mer klok av det.
Om jag fattar dem rätt så innebär "casted" att de "övergavs" dessa årtal.

Tomas,

The only thing that I can tell you about the parts is listed below:
Nissin 3A 5/8 - (3A means the part was casted in 2003 in January) (5/8 means it has a 5/8" bore diameter)
Nissin 6B 14 - (6B means the part was casted in 2006 in February) (14 means it has a 14mm bore diameter)
Nissin 2V 5/8 - (2V means the part was casted in 2002 in December) (5/8 means it has a 5/8" bore diameter)
Nissin 8D 14 - (8D means the part was casted in 2008 in April) (14 means it has a 14mm bore diameter)

There is no way that I can tell you what motorcycle that these master cylinders belong to. You could bring them into the dealer and see if they can help you.

Sorry I could help you any more than that.

Mark Roebke
Sales Engineer
Nissin Brake Ohio
1901 Industrial Drive
Findlay, Ohio 45840
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Casted betyder gjuten. Det kommer från die cast, dvs pressgjutning.
Dvs de tillverkades då.
 
Last edited:
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Kan någon vänlig själ med en crossplane-R1:a mäta c/c-måttet mellan gaffelbenen på sin hoj? Det vore bussigt isf. Det räcker med en linjal så +/- ett par millimeter är ok.

Tack
 

damv

OjOj va de svängeer
Gick med
5 Oct 2004
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha R1 50th
Kedjespray

Bakhjulet på min nyköpta cykel gick väldigt trökt att få runt, så jag tog bort kopan till framdrevet. Där fick jag ut mer än en dl fett och annat roligt, tidigare ägaren smörjde kedjan mer än körde cykeln, kan vara värt att kolla under vintern.
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tänkte bara höra vad ska det vara för storlek på lyftbobinerna ? Är det M6 x 1,0 mm antar jag ?

Korrekt!

När du sen ställt upp hojen på bakstödet så skruvar du ur låsskruven till klykorna,kör en liten markering med borrmaskin och ett smalare borr i skruvhålen till låsskruven och borrar sen en bit in i klykorna där du markerat med ett borr som är grövre än låsskruven(efter du plockat ur klykorna)

Sen skruvar du in låsskruven i hålet du borrat så flyttar dom sig inte.

Det är det enklaste sättet att få klykorna att sitta på rätt ställe när du ska lyfta.
Låsningen är nämligen värdelös och då flyttar klykorna på sig så du får krångla/riskerar missa och tappa hojen när du ska lyfta.

Henrik
 

DarrDarr

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2011
Ort
Bromma
Hoj
1999 Yamaha R1
Korrekt!

När du sen ställt upp hojen på bakstödet så skruvar du ur låsskruven till klykorna,kör en liten markering med borrmaskin och ett smalare borr i skruvhålen till låsskruven och borrar sen en bit in i klykorna där du markerat med ett borr som är grövre än låsskruven(efter du plockat ur klykorna)

Sen skruvar du in låsskruven i hålet du borrat så flyttar dom sig inte.

Det är det enklaste sättet att få klykorna att sitta på rätt ställe när du ska lyfta.
Låsningen är nämligen värdelös och då flyttar klykorna på sig så du får krångla/riskerar missa och tappa hojen när du ska lyfta.

Henrik

Ska göras tack för infon!
 

damv

OjOj va de svängeer
Gick med
5 Oct 2004
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha R1 50th
Garaget

Någon som har erfarenhet av att använda iridium stift, kan det vara värt att sätta in efter 1000 mil på min r1 2006 som förövrigt är orginal?och isåfall vilket märke?
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Någon som har erfarenhet av att använda iridium stift, kan det vara värt att sätta in efter 1000 mil på min r1 2006 som förövrigt är orginal?och isåfall vilket märke?

Lade i sådana stift vid 1000 mil på min (även den en 06:a). Jag kör på Denso Iridium Power. Funkar skitbra, men å andra sidan funkade det ju skitbra även med de gamla. Ska du byta stift så tycker jag att du ska satsa på Iridium. Men du borde inte behöva byta redan.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top