Nån som har koll på ett depåstöd fram som funkar till R6 08 ? (förmodligen så är det samma för åtminstone 06 och framåt).
Har ett biltema nu, och har kört med de där "rullarna" som följer med till det, och det lirar ju, men är ostadigt.
Så vill köra med de där fasta piggarna som fäster i hålet under gafflarna. Köpte såna till mitt biltema-stöd men vinkeln jag får på piggarna passar inte alls med hålen i gafflarna, så det lirar inte. Det KAN vara så att ett nyare biltemastöd passar, men mitt gör det inte.
Så frågan är, nån som har ett depåstöd med "piggar" som passar till R6, och isåfall, vart har ni köpt det?
Från 03 är uds gaffel och annan sving.
Minst gaffelkronor och fälg måste bytas ihop med gaffdlben från nyare
Med tande på org uppstick av gaffeln genom kronan på 99-02 så gör det ju inget om ersättningsgaffel är lite kortare...
Någon som har koll på om en framgaffel från en nyare r6:a, säg 06 och uppåt passar på en äldre? (99-02 t.ex)
jag förstår ju att jag kommer få bygga om en del, men tänker mest på om det är samma längd osv på gafflarna? någon kanske t.om. har gjort liknande byte tidigare och kan svara exakt på hur man kan gå tillväga?
// hagerr
-05 va?
USD och sving alltså, kallas även R6S på andra marknader då den fortsatte tillverkas efter -05 så man inte förväxlade den med "nya" modellen som fick heta R6R.
Många klassade den som en ny modell då uppdateringarna var så omfattande när den kom, riktigt bra hoj iaf.
Fast R6 S har inte USD-gaffeln:
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_r6s 08.htm
Tror den skulle vara något av en budget modell när -06:an kom.
Kolla inte bilden utan läs specen nedan
Nån som har koll på ett depåstöd fram som funkar till R6 08 ? (förmodligen så är det samma för åtminstone 06 och framåt).
Har ett biltema nu, och har kört med de där "rullarna" som följer med till det, och det lirar ju, men är ostadigt.
Så vill köra med de där fasta piggarna som fäster i hålet under gafflarna. Köpte såna till mitt biltema-stöd men vinkeln jag får på piggarna passar inte alls med hålen i gafflarna, så det lirar inte. Det KAN vara så att ett nyare biltemastöd passar, men mitt gör det inte.
Så frågan är, nån som har ett depåstöd med "piggar" som passar till R6, och isåfall, vart har ni köpt det?
Fanns tydligen alla varianter med olika tilläggsnamn, 50anniversary är -05:an
R6 - YZFR6V
R6 - YZFR6VC
R6 50th Anniversary - YZFR6SPV
R6 50th Anniversary - YZFR6SPVC
R6S - YZFR6SV
R6S - YZFR6SVC
Biltemas "nya" som lyfter i kronan är riktigt bra, kostar inte mer än annan tillverkares som lyfter i benen heller så det är ett riktigt bra, stadigt alternativ.
Grymt! Ska kika på det.. De där rullarna ligger ju halvt mot bromsoken, så det kan bli onödigt spännande när man lite snabbt behöver ta loss hjulet för att byta däck t ex... Stabilt är bra
Tackar!
Jag har fått för mig att allt med ett C efter gäller Californien, vet inte om det stämmer? De har väl ganska hårda ljud- och avgaskrav, om det kan vara därför de har "egna" modeller isf?
Hur kommer det sig att vissa -98 modeller av r1 är reggade typ 55kw? Är dessa äldre maskiner ofta sönderkörda? Jag är lite sugen på en sådan då jag inte kan hitta en vettig försäkring till en streetfighter..
Till exempel:
http://www.blocket.se/varmland/Yamaha_R1_52159956.htm?ca=20&w=3
http://www.blocket.se/blekinge/Yamaha_YZF_R1_51277958.htm?ca=20&w=3&last=1
Är själv lite i valet och kvalet om jag ska försöka luska fram en fin -98:a så original som möjligt, för runt 25-30, som inte busats runt av några fjuniga ungdomar. Känns som att för varje år som går minskar chansen att få tag på ett vettigt exemplar för någon klåpare sätter klorna i dem istället....
Tips på vad man ska kolla på första årsmodellen, förutom 2:ans växel som inte ska hoppa ur?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|