Är det någon som vet om varvnålen på 99:ans R1:a ska sitta fast i något, eller är det meningen att den ska vara fullständigt lös?
Har plockat av instrumenten för att försöka komma till rätta med avsaknaden av hastighets- och varvmäteri. Hastighetsmätaren fungerar ju ibland så jag hoppas att det ska vara något så enkelt som glapp i en av kontakterna eller dylikt, men värre är det med varvräknaren som är stendöd alltid. Då jag öppnade instrumentet så noterade jag att nålen är helt lös, finns inget motstånd i den alls utan man kan föra den hela vägen runt tavlan utan problem. Jag antar att den på något sätt drivs av magnetism då nålen vill peka rakt "nedåt" (relativt mätartavlan då), för man nålen förbi övre mittläget så trillar den ner åt höger respektive vänster beroende på vilken sida man släpper den, och den går till samma lägen även om man vänder instrumentet upp och ned. Ska det vara så, eller är det något som är knas?
Edit: Jag fick hastighetsmätaren att fungera!
Jag använde den ytterst vetenskapliga metoden att ta isär mätaren, rengöra kretskortets åtkomliga delar med electronic cleaner, sära på varenda kontakstycke bakifrån batteriet och fram till mätaren och rengöra med detsamma, och sen funkade det
Varvräknaren är fortfarande stendöd dock...