quaden
Hellre två än fyra nuförtiden :)
- Gick med
- 18 Feb 2006
- Hoj
- Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Slut åkt med Blå tåget denna gång
Nu måste jag görs er besvikna, men inte lika besviken som jag
Växellådan sa upp sig helt i dag, går inte att få ur växeln och när vi tog bort kåpan till kolplingen så hade kopplings fjädrarna tagit i kopplingsarmen, käns som om hela kopplingen har flyttats över mot koplings kåpan
Ja ja, inte mycket att göra, men så ledsen är jag inte just nu, för gårdagens två repor ska nog hålla sig tror jag.....
Så om Guiness rekord godkänner allt jag skickar in till dom så blir rekordet på 205km/h i genomsnitt på en km.....
Den var bra snabb upp i fart, så topp speeden blev bara 4km/h snabbare
Körde en repa med Gasgas/ducati 748 Quaden i stället, men drevningen plev lite hög med 13" så det blev 147km/h på 5an, inte så illa med 85Hk
Är en underbar stämning bland alla som är här!
Kan hälsa från Turbo Andersson, han kom fram och pratade lite när vi meckade R1 Bansheen otroligt trevlig kille!
Men i morgon så kanske vi får mer tid att filma lite mer Live, håll koll på http://www.4wheel.se
En lite förfrågan kommer här också;;;;;;
Om det är någon som skulle vilja donera lite reservdelar till ett stycke R1 99a så går det väldigt bra!
Får se hur fort den vill gå på asfallt i sommar, men man är lite sugen på 249+ km/h
Ha ha, jag var nog en smulla trött när jag skrev det där
Är en Zyndapp moped som har körd över 100km/h¨på isen i dag
Nu måste jag görs er besvikna, men inte lika besviken som jag
Växellådan sa upp sig helt i dag, går inte att få ur växeln och när vi tog bort kåpan till kolplingen så hade kopplings fjädrarna tagit i kopplingsarmen, käns som om hela kopplingen har flyttats över mot koplings kåpan
Ja ja, inte mycket att göra, men så ledsen är jag inte just nu, för gårdagens två repor ska nog hålla sig tror jag.....
Så om Guiness rekord godkänner allt jag skickar in till dom så blir rekordet på 205km/h i genomsnitt på en km.....
Den var bra snabb upp i fart, så topp speeden blev bara 4km/h snabbare
Körde en repa med Gasgas/ducati 748 Quaden i stället, men drevningen plev lite hög med 13" så det blev 147km/h på 5an, inte så illa med 85Hk
Är en underbar stämning bland alla som är här!
Kan hälsa från Turbo Andersson, han kom fram och pratade lite när vi meckade R1 Bansheen otroligt trevlig kille!
Men i morgon så kanske vi får mer tid att filma lite mer Live, håll koll på http://www.4wheel.se
En lite förfrågan kommer här också;;;;;;
Om det är någon som skulle vilja donera lite reservdelar till ett stycke R1 99a så går det väldigt bra!
Får se hur fort den vill gå på asfallt i sommar, men man är lite sugen på 249+ km/h
149?
249 menar du väl?
Men det är ju bara 42 knyck till!
Som en gammal Puch ju!
Ha ha, jag var nog en smulla trött när jag skrev det där
Är en Zyndapp moped som har körd över 100km/h¨på isen i dag
Last edited: