R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Slut åkt med Blå tåget denna gång

Nu måste jag görs er besvikna, men inte lika besviken som jag :(
Växellådan sa upp sig helt i dag, går inte att få ur växeln och när vi tog bort kåpan till kolplingen så hade kopplings fjädrarna tagit i kopplingsarmen, käns som om hela kopplingen har flyttats över mot koplings kåpan:va
Ja ja, inte mycket att göra, men så ledsen är jag inte just nu, för gårdagens två repor ska nog hålla sig tror jag.....
Så om Guiness rekord godkänner allt jag skickar in till dom så blir rekordet på 205km/h i genomsnitt på en km.....
Den var bra snabb upp i fart, så topp speeden blev bara 4km/h snabbare

Körde en repa med Gasgas/ducati 748 Quaden i stället, men drevningen plev lite hög med 13" så det blev 147km/h på 5an, inte så illa med 85Hk
Är en underbar stämning bland alla som är här!
Kan hälsa från Turbo Andersson, han kom fram och pratade lite när vi meckade R1 Bansheen otroligt trevlig kille!

Men i morgon så kanske vi får mer tid att filma lite mer Live, håll koll på http://www.4wheel.se

En lite förfrågan kommer här också;;;;;;
Om det är någon som skulle vilja donera lite reservdelar till ett stycke R1 99a så går det väldigt bra!
Får se hur fort den vill gå på asfallt i sommar, men man är lite sugen på 249+ km/h :)

149?
249 menar du väl?

Men det är ju bara 42 knyck till!
Som en gammal Puch ju! :D

Ha ha, jag var nog en smulla trött när jag skrev det där :)
Är en Zyndapp moped som har körd över 100km/h¨på isen i dag:Bugar

Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Nu måste jag görs er besvikna, men inte lika besviken som jag :(
Växellådan sa upp sig helt i dag, går inte att få ur växeln och när vi tog bort kåpan till kolplingen så hade kopplings fjädrarna tagit i kopplingsarmen, käns som om hela kopplingen har flyttats över mot koplings kåpan:va
Ja ja, inte mycket att göra, men så ledsen är jag inte just nu, för gårdagens två repor ska nog hålla sig tror jag.....
Så om Guiness rekord godkänner allt jag skickar in till dom så blir rekordet på 205km/h i genomsnitt på en km.....
Den var bra snabb upp i fart, så topp speeden blev bara 4km/h snabbare

Körde en repa med Gasgas/ducati 748 Quaden i stället, men drevningen plev lite hög med 13" så det blev 147km/h på 5an, inte så illa med 85Hk
Är en underbar stämning bland alla som är här!
Kan hälsa från Turbo Andersson, han kom fram och pratade lite när vi meckade R1 Bansheen otroligt trevlig kille!

Men i morgon så kanske vi får mer tid att filma lite mer Live, håll koll på http://www.4wheel.se

En lite förfrågan kommer här också;;;;;;
Om det är någon som skulle vilja donera lite reservdelar till ett stycke R1 99a så går det väldigt bra!
Får se hur fort den vill gå på asfallt i sommar, men man är lite sugen på 249+ km/h :)

Ha ha, jag var nog en smulla trött när jag skrev det där :)
Är en Zyndapp moped som har körd över 100km/h¨på isen i dag:Bugar

Det finns nog lite bitar till en R1 motor så det löser vi.
Jävligt tråkigt att det blev sånt slut.

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Det finns nog lite bitar till en R1 motor så det löser vi.
Jävligt tråkigt att det blev sånt slut.

Jo nog är det lite tråkigt, men den hade ju kunnat gått sönder inna jag fick åka något, nu har jag ju resultat att skicka till Guinnes:banana
Har inte kört något alls med Gasgas/Ducati Quaden i dag, snöade så väldigt mycket, men det hindrade inte Peter Vestman att sätt ett nytt Världsrekord i Topp Speed på is med en Hyabusa Turbo hoj, hankörde en bra bit över 300km/h men av någon anledning så gick inte GPSerna mer än till 300:va:va:va
Men han backade upp det resultatet med 293km/h
Stort Grattis till honom, otroligt att göra det i full snöstorm, var så dålig sikt att han hade problem att se vad banan slutade, så han fick gira regält för att inte åka av bana.......

Stort tack till alla som har gjort detta möjligt på så kort tid ingen nämnd ingen glömd, återkommer med mer info om allt jag fått hjälp med!

Nu ska vi vila lite och sedan blir det midddag, prisutdelning och :banana:banana:banana Just nu har vi live band utenför fönstret, ska försöka kopla upp film live........

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Här kommer en bild på bänkningen!
Hade grymma störningar från min el som påverkade varvräknaren i bänken, så bilden är på hastigheten i stället.....
20100329745.JPG

Last edited:

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Slänger upp två bilder på GPSens Topp Speed
20100325730.JPG

20100325728.JPG

Här har vi bild på Flygande kilometern Diplomen
20100329746.JPG

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Låter kanon, tömde oljan i morse och det var inte mycket spån i den, lite lite inget på pluggens magnet heller, så har man tur så är det inte så stora fel......

Fartd%C3%A5re%20DSC_0767.jpg

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Förnedring

Har en fråga om varvräknaren till R1; den beter sig väldigt konstigt, vad jag förstår så visar den felkoder, går upp till 8000varv i några sec och sedan ner till 0, sedan upp till 7000varv och ner till 0, sedan ser man varven rätt i några sek innan den börjar om, hur nollar man dom felen?
Jag har ju tagit bort avgasventilen, kan det vara det som spökar?

Jag slänger väll in en förnedrande bild med då!
Sista gången jag åker bärgare med Quaden hoppas jag........
V%C3%A4xell%C3%A5ds%20ras%20DSC_0995.jpg

Last edited:

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
7000rpm betyder att du har exupen bortkopplad/trasig. Ska gå att ersätta med motstånd för att få bort felkoden, alt montera servot och gömma det någonstans.
8000rpm betyder att det är fel/oansluten bränslenivågivare. Antar att du inte har originaltanken så har du flyttat över nivågivaren?(grön kontakt).

Last edited:

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Tusen tack för dom svaren, där har vi lösningen på mina problem, varken nivå eller avgasventil har jag inkopplade.....
Någon som vet vilket motstånd man behöver i stället för avgasventilen?
Tanknivån borde man kunna montera dit bara, någon som har en tankgivare liggande?

Last edited:

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
0.24 sekunder med Google gav svaret. Det funkar INTE med enbart en resistor.

Exup-fix: http://biketransplant.tripod.com/exup_replacement.htm

Tankmätaren bör du kunna ersätta med ett motstånd mellan 100 till 1000 ohm eller vad nu servicemanualen säger att resistansen skall vara på en fungerande tankmätare.

Tusen tack, Google och jag brukar inte vara överens, men denna gången var jag lite väl lat!

Någon som har några bra bilder på grenrör till R1 med extärn westgate, måste ta mig i kragen och bygga ett riktigt grenrör.....

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Hoppsan, verkar som att minnet svek mig där. Anders har så rätt, som vanligt :) Nåja, det verkar ju lösa sig iaf :)

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
RD350/Buell
Tjena! Synd att den inte höll ihop för dig efter allt jobb.

Har du orginal bakaxel på maskinen?

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Tjena! Synd att den inte höll ihop för dig efter allt jobb.

Har du orginal bakaxel på maskinen?

jo det var synd, men tack och lov att man han med två repor över 200 innan det gick sönder!
Nä det sitter en Dura Blue axel på den!
720__orig.jpg

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
RD350/Buell
jo det var synd, men tack och lov att man han med två repor över 200 innan det gick sönder!
Nä det sitter en Dura Blue axel på den!

Oki.. Tror de va andra repan som du hadde enorma hjulfladder bak på 2-3'ans växel.. kanske har å göra me att de rasa för dig? Tänkte de kunde ha nåt å göra me de hela.

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Oki.. Tror de va andra repan som du hadde enorma hjulfladder bak på 2-3'ans växel.. kanske har å göra me att de rasa för dig? Tänkte de kunde ha nåt å göra me de hela.

Nä, det beror nog inte på något sådant, får se vad som har hänt när motorn åker ur, käns lite surt att ta ur den igen redan.....

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Troll i Motorn???

Nu går det troll i motorn:va
Fins det olika växellådor/kåpor till R1an:confused:
På denna lådan/kåpan som jag har nu så sitter vägelaxeln ca 5cm längre in än den gamla:confused:

Nya!
20100408009.JPG

Gamla
20100302569.JPG

Tusen tack till Racerepairs.se som fixade motor så snabbt!

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Ingen som vet något om olika växellåds kåpor på R1an:confused:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Ingen som vet något om olika växellåds kåpor på R1an:confused:

99 mot 00 motor trodde jag var ganska likvärdiga på utsidan!

vilka årsmodeler är det på motorerna??

jag har bara 00 och 01 delar så jag har ej full koll på 98 motorer.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!