R1 Yamaha Banshee med Turbo......

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Bänken som du har Bansheen i. Är det en rulle som däcken står på eller två?
Sen så undrar jag vad för bad ass rims du har på i bak. :p

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Bänken som du har Bansheen i. Är det en rulle som däcken står på eller två?
Sen så undrar jag vad för bad ass rims du har på i bak. :p
Det är dubbla rullar, och dom fina bak fälgarna är bilfälgar som är oborrade från början och vända bakofram! Dom är borrade med två bulltmönster så dom passar även till min GasgasDucati Quad! Fan vad jag har sovit dåligt i natt.... Måste fungera i dag! Tusen tack till Stefan från TTR som lånar ut westgate prylar och Turbo tryck mätare till dagens bänkning!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Det är dubbla rullar, och dom fina bak fälgarna är bilfälgar som är oborrade från början och vända bakofram! Dom är borrade med två bulltmönster så dom passar även till min GasgasDucati Quad! Fan vad jag har sovit dåligt i natt.... Måste fungera i dag! Tusen tack till Stefan från TTR som lånar ut westgate prylar och Turbo tryck mätare till dagens bänkning!

Lycka till idag....

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Sorry för sent svar!!!!
Har iordningställt allt och lastat inför resan i morgon!
Jag nöjde mig med 214.8 hk och 0.8 i laddtryck!
Tyvär fick vi inte fram något vettigt vrid ur datorn pga att det är något i min el som stör varvräknaren i bänken.....
Men ca 160nm tror jag det blev, men det är absolut inte det viktigaste, det viktigaste är att den går bra:tummenupp
Tusen tusen tack till Andreas på Finmekaniska i Storvreta som har jobbat med Quaden i bänken i nästan två arbetsdagar!
Han har förresten den enda fyrhjuls bänken i Sverige.......

Film taim

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/uVIRdALWDK0&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/uVIRdALWDK0&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Sorry för sent svar!!!!
Har iordningställt allt och lastat inför resan i morgon!
Jag nöjde mig med 214.8 hk och 0.8 i laddtryck!
Tyvär fick vi inte fram något vettigt vrid ur datorn pga att det är något i min el som stör varvräknaren i bänken.....
Men ca 160nm tror jag det blev, men det är absolut inte det viktigaste, det viktigaste är att den går bra:tummenupp
Tusen tusen tack till Andreas på Finmekaniska i Storvreta som har jobbat med Quaden i bänken i nästan två arbetsdagar!
Han har förresten den enda fyrhjuls bänken i Sverige.......

Film taim

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/uVIRdALWDK0&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/uVIRdALWDK0&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Och som vanligt så dröjer det en sådan jävla tid innan filmen kan ses på Youtube:va

Last edited:

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Grattis! Kul att det verkar lira :) Hunnit köra den något annat än i bänk efter injusteringen?

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Grattis! Kul att det verkar lira :) Hunnit köra den något annat än i bänk efter injusteringen?

He he nä direkt in till Svenska Gummicentralen i Uppsala och fick däcken omlagda och sedan hem till garaget och stoppa dit en riktig kedja som ska hålla, den andra kedjan gick av vid sista repan i bänken......
Jävla moppekedja kan man säga.....
Tur det är tre dagar på isen......

He he nä direkt in till Svenska Gummicentralen i Uppsala och fick däcken omlagda och sedan hem till garaget och stoppa dit en riktig kedja som ska hålla, den andra kedjan gick av vid sista repan i bänken......
Jävla moppekedja kan man säga.....
Tur det är tre dagar på isen......

Glömde skriva grymt tack till Svenska Gummicentralen som tog sig tid och hjälpte mig med däcken direkt......

Och naturligt vis Stort jäkla tack till alla som har hjälpt till med projektet, ni är guld värda, har vi tur så kanske det blir live sändning från Funäsdalen!
Håll koll på start sidan påwww.4wheel.se

Vi kan starta en gissningstävling.

Jag gissar på 214 på bakhjulen!
Ha ha du var närmast Grattis och tack åter igen, kommer förbi i morgon innan vi åker mot Funäsdalen........:tummenupp

Last edited:

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Bra och dålig kedja........................
20100323724.JPG

Reklam, den övre skylten från min underbara Svärmor
20100321718.JPG

Lite snö på däcken kyler bra i bänken......
20100322718.JPG

Underbar service på Svenska Gummicentralen
20100323722.JPG

Hem mot garaget för lite plast och ny kedja mm.
20100323723.JPG

Dålig bild, men start klar är den!
20100323725.JPG

Här kan ni hitta alla bilderna på bygget.....

http://picasaweb.google.se/klevhojdens.se/MinBanshee?feat=directlink

Last edited:

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Vilket projekt! Hatten av!

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Hur funkar det med luft till kylaren när all den där Plasten agerar vindavisare?
Kanske räcker pga kylan nu och undertryck eller något?

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår