R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Sitter du med Turboflin nu eller??:D:D:yoparty

Grattis!!!
Nja lite kanske, men fick lite bakslag i dag på morgonen, tänkte ta en lite prov tur och se om allt fungerar som det ska, tex få ur luften i kylsystemet, se så den är tät och spänna kedjan, det sista behövde jag inte göra.... Den gick av på två ställen, men hade sådan jävla tur att den inte slog sönder motorn... Har hittat ett fel, någon idiot (jag) har skruvat dit muttern till fram drevet åt fel håll, så drevet satt och glappade, och eftersom det är så trångt till spräng skyddet när man har 17 drev i fram så kanske kedjan tog i där när den kunde röra sig lite i sidled? Hoppas det var felet! Bänk frossa redan...

Last edited:

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Nja lite kanske, men fick lite bakslag i dag på morgonen, tänkte ta en lite prov tur och se om allt fungerar som det ska, tex få ur luften i kylsystemet, se så den är tät och spänna kedjan, det sista behövde jag inte göra.... Den gick av på två ställen, men hade sådan jävla tur att den inte slog sönder motorn... Har hittat ett del, någo idiot (jag) har skruvat dit muttern till fram drevet åt fel håll, så drevet satt och glappade, och eftersom det är så trängt till spräng skyddet när man har 17 drev i fram så kanske kedjan tog i där när den kunde röra sig lite i sidled? Hoppas det var felet! Bänk frossa redan...

nu är du fast i turboträsket,välkommen o lycka till med rekordet
mvh peterpain:tummenupp

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Nja lite kanske, men fick lite bakslag i dag på morgonen, tänkte ta en lite prov tur och se om allt fungerar som det ska, tex få ur luften i kylsystemet, se så den är tät och spänna kedjan, det sista behövde jag inte göra.... Den gick av på två ställen, men hade sådan jävla tur att den inte slog sönder motorn... Har hittat ett del, någo idiot (jag) har skruvat dit muttern till fram drevet åt fel håll, så drevet satt och glappade, och eftersom det är så trängt till spräng skyddet när man har 17 drev i fram så kanske kedjan tog i där när den kunde röra sig lite i sidled? Hoppas det var felet! Bänk frossa redan...

Vad kör du för kedja?

Grov oringskedja är det enda som funkar

Faktiskt så kan biltemakedjan vara värt att prova

Annars RK s värsta eller DID 50zvm

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Vad kör du för kedja?

Grov oringskedja är det enda som funkar

Faktiskt så kan biltemakedjan vara värt att prova

Annars RK s värsta eller DID 50zvm

Jag kör Biltema på min Scooter/dragbike. Har förmodligen mer vrid och grep än en ismaskin :D

Quaden, kolla igen så allt är rakt och i linje. Dom få gånger jag kört av en kedja har detta varit orsaken

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Jag kör Biltema på min Scooter/dragbike. Har förmodligen mer vrid och grep än en ismaskin :D

Quaden, kolla igen så allt är rakt och i linje. Dom få gånger jag kört av en kedja har detta varit orsaken

Dreven linjerar väldigt fint med varandra!
Hoppas att det var fram drevet som var orsaken......
Kedjan var av märke RK och det ska ju vara bra kvalitet:va
Hoppas hoppas den håller i bänken i morgon:Bugar:Bugar:Bugar

nu är du fast i turboträsket,välkommen o lycka till med rekordet
mvh peterpain:tummenupp

Tack!
Risken är nog väldigt stor:D
Har bara kört med ca 0.3 i ladd tryck och inte varvat ur något än, vill ju köra in maskinen lite först, jävla snö jävel:mad:

Last edited:

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
gött ljud i liter snurran :yoparty

hoppas de går bra på bänkningen. håller tummarna

lycka till uppe i funäsdalen :tummenupp

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Upp med pappret!!

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Kom igen nu!

Noc

Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Bara det är under 238... :hihi

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Bara det är under 238... :hihi

Dax att göra er lite besvikna, har varit hos Andreas på Finmekaniska i Storvreta hela dagen i dag, från kl 09.30 till 18.30 och det har väll strulat en del.....
Fel tryck i förgasarna så den gick tok fett till att börja med och till slut så svetsade Andreas om ena anslutningen på Plenumet till trycksättningen av förgasarna och då blev det grymt mycket bättre!
Sedan så upptäckte vi att Laddtrycks mätaren hade sagt upp sig, stod på -0.3 fast slangen var bort kopplad.....
Efter det så upptäckte vi att Westgeatens stag var på tok för kort och för mjuk fjäder, så laddtrycket gick från 0.3 till 1
Byggde om westgeaten, men då gick membranet sönder.....
Har hämtat nya bättre prylar i kväll...
Så det blir nya försök i morgon......

Så ni får nöja er med första resultatet, helt utan justeringar och kanske lite laddtryck så ligger maskinen på 163hk inte illa för en kompsänkt R1a :)

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Dax att göra er lite besvikna, har varit hos Andreas på Finmekaniska i Storvreta hela dagen i dag, från kl 09.30 till 18.30 och det har väll strulat en del.....
Fel tryck i förgasarna så den gick tok fett till att börja med och till slut så svetsade Andreas om ena anslutningen på Plenumet till trycksättningen av förgasarna och då blev det grymt mycket bättre!
Sedan så upptäckte vi att Laddtrycks mätaren hade sagt upp sig, stod på -0.3 fast slangen var bort kopplad.....
Efter det så upptäckte vi att Westgeatens stag var på tok för kort och för mjuk fjäder, så laddtrycket gick från 0.3 till 1
Byggde om westgeaten, men då gick membranet sönder.....
Har hämtat nya bättre prylar i kväll...
Så det blir nya försök i morgon......

Så ni får nöja er med första resultatet, helt utan justeringar och kanske lite laddtryck så ligger maskinen på 163hk inte illa för en kompsänkt R1a :)

låter som ett gott tecken. jävlas de i bänken så kommer du hitta alla små fel som du kanske inte tänkte på innan :tummenupp allt negativt har alltid något posetivt med sig :tuttar håller tummarna till i morgon försök och knäck Noc ;)

Noc

Gick med
7 Dec 2003
Hoj
låter som ett gott tecken. jävlas de i bänken så kommer du hitta alla små fel som du kanske inte tänkte på innan :tummenupp allt negativt har alltid något posetivt med sig :tuttar håller tummarna till i morgon försök och knäck Noc ;)

Blir nog bra bara allt lirar dom det ska.:) Sen att knäcka min touringmoppe borde väl inte vara nåt problem.:tummenupp

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Tack för allt stöd!
Ett litet smakprov från första körningen ca 160hk
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/zBdTepm5x74&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/zBdTepm5x74&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Bara för ni er så jävla snälla och goa här på forumet så kommer här en repa över 200hk.......
Men den går inte bra.......
Ordnar det i morgon!
[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/MkqvkA7_pYk&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/MkqvkA7_pYk&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag kanske blir lurad av avgassnigel och annat system, men jag tycker inte att det låter som att den varvar ur fullt?

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Jag kanske blir lurad av avgassnigel och annat system, men jag tycker inte att det låter som att den varvar ur fullt?

Stämmer bra, var så dålig kvalite på det klippet där han kör fullt ut.....
Fortsättning följer i morgon, två dagar kvar till Funäsdalen.....

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Stämmer bra, var så dålig kvalite på det klippet där han kör fullt ut.....
Fortsättning följer i morgon, två dagar kvar till Funäsdalen.....

Finns det fler här som önskar att vi befann oss i mitten på februari nu istället:D

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår