Andersson turbo
Turbotok
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Sitter du med Turboflin nu eller??
Grattis!!!
Grattis!!!
Nja lite kanske, men fick lite bakslag i dag på morgonen, tänkte ta en lite prov tur och se om allt fungerar som det ska, tex få ur luften i kylsystemet, se så den är tät och spänna kedjan, det sista behövde jag inte göra.... Den gick av på två ställen, men hade sådan jävla tur att den inte slog sönder motorn... Har hittat ett fel, någon idiot (jag) har skruvat dit muttern till fram drevet åt fel håll, så drevet satt och glappade, och eftersom det är så trångt till spräng skyddet när man har 17 drev i fram så kanske kedjan tog i där när den kunde röra sig lite i sidled? Hoppas det var felet! Bänk frossa redan...Sitter du med Turboflin nu eller??
Grattis!!!
Nja lite kanske, men fick lite bakslag i dag på morgonen, tänkte ta en lite prov tur och se om allt fungerar som det ska, tex få ur luften i kylsystemet, se så den är tät och spänna kedjan, det sista behövde jag inte göra.... Den gick av på två ställen, men hade sådan jävla tur att den inte slog sönder motorn... Har hittat ett del, någo idiot (jag) har skruvat dit muttern till fram drevet åt fel håll, så drevet satt och glappade, och eftersom det är så trängt till spräng skyddet när man har 17 drev i fram så kanske kedjan tog i där när den kunde röra sig lite i sidled? Hoppas det var felet! Bänk frossa redan...
Nja lite kanske, men fick lite bakslag i dag på morgonen, tänkte ta en lite prov tur och se om allt fungerar som det ska, tex få ur luften i kylsystemet, se så den är tät och spänna kedjan, det sista behövde jag inte göra.... Den gick av på två ställen, men hade sådan jävla tur att den inte slog sönder motorn... Har hittat ett del, någo idiot (jag) har skruvat dit muttern till fram drevet åt fel håll, så drevet satt och glappade, och eftersom det är så trängt till spräng skyddet när man har 17 drev i fram så kanske kedjan tog i där när den kunde röra sig lite i sidled? Hoppas det var felet! Bänk frossa redan...
Vad kör du för kedja?
Grov oringskedja är det enda som funkar
Faktiskt så kan biltemakedjan vara värt att prova
Annars RK s värsta eller DID 50zvm
Jag kör Biltema på min Scooter/dragbike. Har förmodligen mer vrid och grep än en ismaskin
Quaden, kolla igen så allt är rakt och i linje. Dom få gånger jag kört av en kedja har detta varit orsaken
nu är du fast i turboträsket,välkommen o lycka till med rekordet
mvh peterpain
Bara det är under 238...
Dax att göra er lite besvikna, har varit hos Andreas på Finmekaniska i Storvreta hela dagen i dag, från kl 09.30 till 18.30 och det har väll strulat en del.....
Fel tryck i förgasarna så den gick tok fett till att börja med och till slut så svetsade Andreas om ena anslutningen på Plenumet till trycksättningen av förgasarna och då blev det grymt mycket bättre!
Sedan så upptäckte vi att Laddtrycks mätaren hade sagt upp sig, stod på -0.3 fast slangen var bort kopplad.....
Efter det så upptäckte vi att Westgeatens stag var på tok för kort och för mjuk fjäder, så laddtrycket gick från 0.3 till 1
Byggde om westgeaten, men då gick membranet sönder.....
Har hämtat nya bättre prylar i kväll...
Så det blir nya försök i morgon......
Så ni får nöja er med första resultatet, helt utan justeringar och kanske lite laddtryck så ligger maskinen på 163hk inte illa för en kompsänkt R1a
låter som ett gott tecken. jävlas de i bänken så kommer du hitta alla små fel som du kanske inte tänkte på innan allt negativt har alltid något posetivt med sig håller tummarna till i morgon försök och knäck Noc
Jag kanske blir lurad av avgassnigel och annat system, men jag tycker inte att det låter som att den varvar ur fullt?
Stämmer bra, var så dålig kvalite på det klippet där han kör fullt ut.....
Fortsättning följer i morgon, två dagar kvar till Funäsdalen.....
Finns det fler här som önskar att vi befann oss i mitten på februari nu istället
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|