R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
quaden, du är en sjuk man :D
en annan tycker att gammelkawan rör på sig rätt bra, så får jag se detta.....
kanske ska lägga ner allt vad mc heter....

all respekt till dig!

He he, Tack, du är inte den första som säger det så det stämmer nog :) men så länge man har roligt under färden mot dårhuset och man har någon som dunkar en i ryggen ibland så är det värt att få en tröja med korsade armar på slutet av resan :)

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Första bilden på nya grenröret, kollektorn börjar ta form....
Tusen tack till Robin Robbz Pettersson som tagit sig tid att hjälpa mig med detta:tummenupp

168874_179087218789913_100000659082397_458537_2293409_n.jpg

Slänger in en bild till!

34821_179087762123192_100000659082397_458539_842765_n.jpg

Jag har en känsla av att ditt nya grenrör kommer bli fantastiskt mycke bättre. Gillas! :tummenupp

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Dumpventil

Nu blev original dumpen skickad till dom sälla jakt markerna, för att få lite mera plats.....
Någon som har ett tips på en liten och smidig dump?
Skulle vara kanon om den var ganska låg.....

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Finns inga bra små eller mellanstora ventiler

Svarta Bosch dumpen i plast funkar bra ( Saab standard)

Köp ABSOLUT INTE nån billig svarvad kulört ventil , dom flesta jag kikat på är skrot

En ventil som faktiskt är kulört och svarvad är

Tialventilen den är fantastiskt bra eller dess kopia ( se Peter Pains tråd)

Dock lite väl stor (50mm)

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Dump

Vet att Mitsubish evo 1 till 3 har en plast dump som är lite större än saab som fungerar bra. Borde inte vara så svår att få tag på på något evo forum då alla oftast byter ut dom mot "häftiga" kulörta högljudda! :tummenupp

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Vet att Mitsubish evo 1 till 3 har en plast dump som är lite större än saab som fungerar bra. Borde inte vara så svår att få tag på på något evo forum då alla oftast byter ut dom mot "häftiga" kulörta högljudda! :tummenupp

Tack för svaren, är ju lite så att man skulle vilja ha lite bling eftersom den kommer att sitta väldigt synligt på sidan av plenumet.....
Den som pain hade köpt såg ju bra ut!

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Slänger upp lite uppdateringar som har blivit gjorda!

Tänk att man skulle hitta några hästar under plenumet, hade slipat lite för mycket i svetsen till förstärkningen, men det är fixat igen:tummenupp
IMG_0026.JPG

Flyttat fram kylaren och monterat den nya smidiga Spal fläkten, lite mer plats till det nya grenröret
IMG_0030.JPG

Har även höjt den i fram och sänk den i bak så man får ett bättre stuk med 13" rally däck i bak
IMG_0027.JPG

Sponsor returpumpen från Mr.Steen sitter också på plats, dock inte inkopplad än, tusen tack för den :tummenupp
IMG_0031.JPG

En bild på fläns och kolektorn när den sitter upp jiggad på plats, det blir trångt att komma fram med rören mot toppen.....
IMG_0052.JPG

Oj det blev långt detta inlägg, kommer mer snart....

Funderingar på turbo byte:tummenupp
IMAG0701.jpg

:D Nä, men behöver min turbo någonstans att bo så kan han ju krypa in i denna som sitter i Robin ”Robbz” Pettersson BMW med nästan 1000hk
Är denna hjälten som ska få äran att hjälpa mig med det nya grenröret
Filmklipp när dom bänkar den http://www.facebook.com/video/video.php?v=120794107952558

Last edited:

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
En rymdfarkost har landat i Gimo, inte så konstigt när det är Knutmasson där i kväll:tummenupp
164305_180389551993013_100000659082397_467355_405140_n.jpg

Ska bli grymt intressant att se färdigt!

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Nä, dröjer ett tag till, motorn ska ur först och växellådan ska kollas upp, men sen då jäv.... åker den upp i bänken igen, har lite fler ess i rockärmen denna gång (sist 215HK) ett m8 hål stälde till det sist + lite annat.....:tummenupp

Någon annan som är intresserad av vattenskuren topp packnings distans till R1 Turbo bygge?
Har sådana på G i 2mm aluminium

Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Nä, dröjer ett tag till, motorn ska ur först och växellådan ska kollas upp, men sen då jäv.... åker den upp i bänken igen, har lite fler ess i rockärmen denna gång (sist 215HK) ett m8 hål stälde till det sist + lite annat.....:tummenupp

Någon annan som är intresserad av vattenskuren topp packnings distans till R1 Turbo bygge?
Har sådana på G i 2mm aluminium

Bör nog göras i Rostfritt inte alu

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ok är det bättre med Rostfritt och varför, jag har som sagt inte en aning?

Cometic själva använder rostfritt som distansmaterial i sina tjockpackningar

Tror att det kan bli väl mycke värme i den exponerade kanten för ett aluminium mellanlägg

Det behövs inte mycke innan alu tappar sin styrka

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Cometic själva använder rostfritt som distansmaterial i sina tjockpackningar

Tror att det kan bli väl mycke värme i den exponerade kanten för ett aluminium mellanlägg

Det behövs inte mycke innan alu tappar sin styrka

Ok, tusen tack för den informationen, då får det bli rostfritt i stället:tummenupp

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
DEt här blir spännande att se!!:tummenupp

Tänk att det tycker jag med :)
Var och provmonterade det halva grenröret i dag, lite halv trångt, men det ska fungera, blir till att linda grenröret så inte kylarfläkten smälter, annars såg det mer än bra ut:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Bifogat

• IMAG0034.jpg
    IMAG0034.jpg
    242.7 KB · Visningar: 357
Last edited:

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Plockade ur växellådan ur extra motorn i dag och det var som jag befarade att tvåans drev och skifftgaffeln var slitet, så det blir till att ordna lite prylar till den med, så fort grenröret är klart så plockas den gamla motorn ur och tas i tur så man får se vad som behövs till den med......
Troligtvis skiftgaffeln och tvåans drev där med, är lite inne på att underkutta dreven, man får höra så många olika för och nackdelar:va
Någon som har gjort det och fungerar det bra, blir det svårare att få ur växlarna?

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Plockade ur växellådan ur extra motorn i dag och det var som jag befarade att tvåans drev och skifftgaffeln var slitet, så det blir till att ordna lite prylar till den med, så fort grenröret är klart så plockas den gamla motorn ur och tas i tur så man får se vad som behövs till den med......
Troligtvis skiftgaffeln och tvåans drev där med, är lite inne på att underkutta dreven, man får höra så många olika för och nackdelar:va
Någon som har gjort det och fungerar det bra, blir det svårare att få ur växlarna?

hej
jag har undercuttat ett par lådor med mycket bra resultat,växlarna går i bra och man cuttar bara på ingreppet så att få ur växeln är precis som på din originallåda,så jag rekomenderar deet om man har problem med lådan.jag skickar mina till motospeed,snabba och bra pris

men man måste ha helt friska delar att börja med.

mvh peterpain

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
hej
jag har undercuttat ett par lådor med mycket bra resultat,växlarna går i bra och man cuttar bara på ingreppet så att få ur växeln är precis som på din originallåda,så jag rekomenderar deet om man har problem med lådan.jag skickar mina till motospeed,snabba och bra pris

men man måste ha helt friska delar att börja med.

mvh peterpain

Tusen tack för svaren Mr.Steen och peterain!
Då får det nog bli nya drev till tvåan och lämna iväg dom på undercuttning.....
Till Motospeed har jag bara 10mil så då kan man ju åka dit och lämna dom, är bara till att bestäla drev då......

Någon som skulle ha lust att mäta avståndet mellan bultarna på ett Bak ok till en R1a
Ryktena säger att det kan passa direkt på Bansheen, blev lite väl trasligt att få dit ett fram ok från en Haybusa....

Någon som kanske har ett bak ok liggande?

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...