R1 Yamaha Banshee med Turbo......

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Snyggt! ;-)
Efter lite problem har jag bara synk o bänk kvar, fast lite tveksam är man om det funkar...
Vart den Gul?:crash

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tack Anders!
Njää, det blev en anna färg ;)
Bilder komme rnär jag får fart på data jävelen igen......
Håller tummarna och bet till motorguden att allt fungerar perfekt för dig med synkning och i bänken :Bugar

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Några bilder på ramen......

IMAG0631.jpg
IMAG0626.jpg IMAG0627.jpg IMAG0628.jpg IMAG0629.jpg

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Hur bred är din ram innan bärarmar och annat monterats , Min Bänkrumsdörr är 1 Meter om du skulla vara intreserad

Peter

Slå en signal under dagen

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Tror det kan bli svårt att bänka med bara ett bakhjul på rullen, Finmekaniska Racing i Storvreta har ju dubbel rullar i sin bänk, så det blir nog där jag bänkar, men ska kolla så han har tid! Tusan tack för erbjudandet....

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Då var det nog dax med lite uppdateringar :)

IMAG0633.jpg IMAG0635.jpg

Skönt att få den på hjul igen:tummenupp

IMAG0634.jpg IMAG0636.jpg

Har plastat kedjan så den ej ska ligga och skava, annars måste jag lätta på svingen igen:tummenupp

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det börjar dra ihop sig nu, jag kommer sitta på BB och hålla alla tummar jag har för att motorjäkeln håller ihop för dig i år!:tummenupp

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Har även kastat i motorn i ramen och timat in kammarna!
Turbon har också hittat sin plats!

IMAG0673.jpg

IMAG0677.jpg IMAG0680.jpg

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Det tackar jag för :krama
Var väll en jäkla miss i planeringen att sitta där just då :)
Då håller jag också tummarna att det kommer ut en raketforskare ur tösen :) :tummenupp

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Här ska det visst få plats en vevaxeldriven returpump:va
Ser lite trångt ut, vilken miss i ritningarna, ja ja det ordnar sig nog:tungan

IMAG0682.jpg

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det tackar jag för :krama
Var väll en jäkla miss i planeringen att sitta där just då :)
Då håller jag också tummarna att det kommer ut en raketforskare ur tösen :) :tummenupp

Taskig timing jag vet, men det är ju inte direkt så att man kollar i kalendern innan man kliver på.:tuttar

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Taskig timing jag vet, men det är ju inte direkt så att man kollar i kalendern innan man kliver på.:tuttar

Nä det har du rätt i, bara ta tjuren i hornen när man får changsen :)

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Vi säger inget mer än att den lever och lecker avgaser i grenrör och bensin här och där och just nu är det något elfel, pumpen går ej och PC3an lyser ej heller, det tar vi i morgon, snurrar bra i kolan från bensinångorna......
Nu ska jag hem och sova lite.......

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
its alive!!!! Grattis

Vi säger inget mer än att den lever och lecker avgaser i grenrör och bensin här och där och just nu är det något elfel, pumpen går ej och PC3an lyser ej heller, det tar vi i morgon, snurrar bra i kolan från bensinångorna......
Nu ska jag hem och sova lite.......

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Tack!
Någon som har en soppatrycksregulator av bra kvalité som skulle fungera till min R1 turbo motor?
Har en malpassi tryckregulator som är ombyggd för att fungera till förgasar turbo motor om någon behöver en sådan!

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Kul att den lever Stefan, väntar med spänning på att få se den live sen :)

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Tack!
Någon som har en soppatrycksregulator av bra kvalité som skulle fungera till min R1 turbo motor?
Har en malpassi tryckregulator som är ombyggd för att fungera till förgasar turbo motor om någon behöver en sådan!

Vad hände med den lilla Kinesregulatorn??

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Kul att den lever Stefan, väntar med spänning på att få se den live sen :)

Tack!
Får hoppas att den håller lite längre än sist.......
Skulle vara kul och se vad den gör på asfalt i sommar också :)
Tomgången på ettan så driver den på rätt fint, blev nog lite bättre utväxling än förra året, två kugg mindre i bak...
Måste försöka dra åt grenröret så det blir tätt, så förbaskat trångt bara :(
Måste se över vart det läcker under tanken också, tror det är i en svets, inte mycket men det fuktar lite :(

Mycket jobb i morgon tyvärr, 10.00-14.00 på Möbelaffären och sedan ett natt pass på Norrlands nation 22.00-04.00 kommer vara trött på söndag.....

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA