R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Hmm Borde starta en insamling på en hundpejl till dig så du får nått gjort i garaget.. :)

Starkt jobbat iaf och ska bli kul att se bygget på Speedweekend sen!

Så du han läsa inlägget innan jag kom på att Peterpain skulle bli förbannad om jag inte la upp några bilder :)
Insamling skulle vara fint, men då blir det ett kopel och övrigt går oavkortat till bygget ;)

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Har ju faktiskt hunnit att vara till Uppsalas bästa hoj verkstad JHAM Motorservice AB och fått cylindrarna honade och nya kolvringar tusen tack för hjälpen Roger!

Nu väntar jag i stort sätt på att få plenumet svetsat så jag kan måtta in anslutningsröret så jag kan ta ur motorn och fylla upp den med kolvar och annat nödvändigt:tungan
Är ju en hel del jobb kvar där med.....

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Oj oj såg nu att tråden är snart uppe i 100.000 läsare, ska det ske i morgon kanske :) :) :)
Är det verkligen så intressant att läsa om en Quad :va :tungan :3freak :dummer undra när dom kommer med den vita tröjan med snörning på ryggen och hämtar mig......................

Last edited:

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Får tacka för en smidig affär och en trevlig pratstund

Tack själv, hoppas du hinner få ordning på Gasgas R1 Turbon :tummenupp
Hittar ingen byggtråd :va
Lägg upp nu, och släng in en massa bilder på vad du har gjort, skulle vara kul!

faxvikracing

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2011
Hoj
r1
nej jag har ingen byggtråd här men jag har en facebook grupp som ja uppdaterar för både fyrhjulingen och dragracingbilen kolla in den så får du se :)
FAXVIKRACING även en hemsida oxå men de är bara bilen www.faxvikracing.com

Last edited:

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
nej jag har ingen byggtråd här men jag har en facebook grupp som ja uppdaterar för både fyrhjulingen och dragracingbilen kolla in den så får du se :)
FAXVIKRACING även en hemsida oxå men de är bara bilen www.faxvikracing.com

Hemsidan har kollats in tidigare, ska kolla Facebook sidan i morgon

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Nu är det Plenum på G
plenum nytt .jpg

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Tjo hoooooo!
40sidor och över 100.000 läsare på två år :)
Kanon kul att ni hänger med :)

Har hämtat en del av plenumet för att kapa till lite fler plåtar åt svetsaren, fan vad bra jobb han hade gjort med fräsning mm.

IMG_0956.jpg IMG_0950.jpg

IMG_0951.jpg IMG_0953.jpg

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Vad sägs om min femhjuliga dollyvagn, vad gör man när växeln hoppar i och man inte har någon växelaxel i motorn...
Funkar ju kanon, höj och sänkbar är den också :)

IMG_0957.jpg

Världens bästa slangfirma

IMAG0533.jpg

Ny hornade cylindrar av världens bästa MC Verkstad JHAM Motorservice AB

IMAG0532.jpg

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej
grattis till byggtråden och mig som besökt den 1000 gånger
lycka till nu med körning och fortsättningen av bygget
mvh

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
hej
grattis till byggtråden och mig som besökt den 1000 gånger
lycka till nu med körning och fortsättningen av bygget
mvh

Tack Pain!
I morgon blir det lite is körning med Gasgas/Ducatin, måste ju se till att man har lite fart när man ska spöa Peter Vestman på rundbanan i Orsa, har ju lovat honom att omkörningarna kommer att kännas som ett möte :)

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Ha ha, vad fan har du tänkt att ladda med den väggtjockleken, ett ton?:hihi

Gratis är gott :)
Fick tag i plattjärn som var 200x10 men det är bara botten och toppen som är i det materialet, då gick det ju att fräsa radie direkt i hålen......

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Orsa feber? Snart dax för orsa, blir skoj, snyggtde blir allt

Nä då, ingen fara, fick lite panik när det slog om till 2012 och man hade så väldigt mycket kvar att göra, men nu känns det lite bättre, ser ut att kunna bli färdig, i dag tog jag ledigt för att åka lite GasgasDucati Quad på isen, vilket kanon väder vi har i Alunda....

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Solen sken, motorljud som överösta allt annat, brasan tändes och korv grillades, allt borde ha varit toppen, men inte det, GasgasDucati Quaden började strula redan efter dom två uppvärmnings varven, dör vid varv över 3-4000 varv, sedan dog den helt på en cylinder.....
Ana inte vad glad jag blev när jag såg att tändspolen på den cylindern hade spruckit, ringde och fick upp en ny inom ca 40min men då gick den skit ändå......
Fick låna några andra stift, blev bättre men den dör ändå vid 3-4000varv :(
Ska låna hela elen på kompisens Quad som också har Ducati motor måste ju åka ifrån Peter Vestman på banan i Orsa.....
Någon som har ett komplett el system liggandes till en Ducati 748?

IMAG0549.jpg IMAG0547.jpg

Last edited:

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Ja ja, vad är en bal på slottet....
Bara bryta ihop och gå vidare, satan vad kallt det var i garaget i kväll, men nu ligger all el och lite mer prylar i en korg och väntar på att få bli monterat igen, men först lite mek med motorn och blästring å lack på ramen!

IMAG0561.jpg

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gick upp alderles för tidigt i dag på morgonen, hade elektriker som var morgonpigga på jobbet, men tack vare det så han jag riva lite på Quaden på morgonen.....

IMAG0563.jpg IMAG0564.jpg

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Nu börjar det bane mig vara dax att skruva ihop något snart i stället för att bara skruva sönder.......
Ska börja med att ordna toppen, ska man kosta på sig att slipa av alla tvära kanter i toppen?

IMAG0570.jpg IMAG0571.jpg

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...