R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
En fråga till....

Flera frågor.... Tar man vakum vid ett av uttagen på insugs rören till dumpen?

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Flera frågor.... Tar man vakum vid ett av uttagen på insugs rören till dumpen?

japp. Jag kopplade ihop alla fyra uttagen till en liten behållare o sen till dump o laddtrycksmätaren. Men sen var det nån som sa att det var onödigt att ta ifrån alla, verkar vara olika skolor det där..

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Jag tog också från alla. Köpte små t-kors(även dom på mekonomen) och ett gäng m6-nipplar som jag gängade i uttagen. Sen kopplade jag ihop allt med slang, dumpen i ena änden och laddtrycksmätaren i andra.

Har fö. ingen behållare, har funkat fint iaf för mig. :)

Last edited:

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Bifogar ett schema jag fick av Mr pain!

Bifogat

• Carbpressure.gif
    Carbpressure.gif
    13.8 KB · Visningar: 280

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tusen tack för svaren:tummenupp :Bugar

Nu ska jag hämta styrdämparen som Min Hoj har sponsrat bygget med :tummenupp www.minhoj.se

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Tack Quaden!
Då lär vi få ungefär samma komp eftersom jag har 2 mm distans + packning. Möjligen får du lite högre. Ska bli riktigt kul att se vad din maskin presterar i bänk.
MVH

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Tack Quaden!
Då lär vi få ungefär samma komp eftersom jag har 2 mm distans + packning. Möjligen får du lite högre. Ska bli riktigt kul att se vad din maskin presterar i bänk.
MVH

Tack själv för alla svar och att ni är med mig på vägen:tummenupp
Gör du så att du plockar isär en packning och byter ut den mellersta med din distans?
Har för mig att jag har läst det någonstans.....
Fick ju tag i så billiga packningar från början, men Garage 24 hade bara en kvar och dom andra skulle kosta nästan det dubbla priset, men fick ge 500kr/st
Sedan skulle Doktor Topp slipa bort några kanter i toppen så då hamnar vi nog rätt lika i komp

Ja det ska bli grymt spännande, men jag kommer inte att jaga dom där sista topp effekterna, utan huvudsaken är att den går bra!
Kommer nog att gå som en :hojraket ändå....

Fixade bromsarna runt om i kväll och lite fästen till Styrdämparen som Min Hoj sponsrade med:Bugar:Bugar:Bugar

Kommer bild på den i morgon när den är monterad

Var även och hämtade mina ny frästa kamdrev och det nya lilla bakdrevet!

Tusen tack Ilpo för hjälpen, trots att du var sjuk/jävligt förkyld och ni vet ju hur jobbigt det är grabbar :död

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
En fråga till...

Börjar bli som en frågespalt i någon söndagsbilaga det här....

Det är inte någon här på forumet som har kolvringar liggandes till en
R1 99a
Ifall dom beställda inte kommer snart....

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
Börjar bli som en frågespalt i någon söndagsbilaga det här....

Det är inte någon här på forumet som har kolvringar liggandes till en
R1 99a
Ifall dom beställda inte kommer snart....

Blir det panic så har jag en uppsättning men har ej koll på hur slitna de är men det är ju bättre än inga alls. Har en motor som ligger i beståndsdelar.

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Blir det panic så har jag en uppsättning men har ej koll på hur slitna de är men det är ju bättre än inga alls. Har en motor som ligger i beståndsdelar.

Tack för svaret:Bugar
Beggade finns, skulle vara skönt med nya!

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Paniken sprider sig i hela kroppen.... Kommer troligtvis inte några kolvringar förens på onsdag :( nu börjar det bli ont om tid.... Ingen som har nya ringar liggande till en 99a R1

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Paniken sprider sig i hela kroppen.... Kommer troligtvis inte några kolvringar förens på onsdag :( nu börjar det bli ont om tid.... Ingen som har nya ringar liggande till en 99a R1

Känner igen fenomenet, "Speedus Weekus ont-om-tidus" tror jag den medicinska beteckningen är. Jag är också svårt drabbad.:D

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln

Så fort ringarna kommer så jobbar vi med motorn tills den är klar för leverans.
Tyvärr så hade jag inte tid att själv ta tag i problemet idag men måndag finns det lite mer tid nu när Sidovagnsräsern är levererad.
Ska försöka få tag i ringarna tidigare....

Andas...

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Känner igen fenomenet, "Speedus Weekus ont-om-tidus" tror jag den medicinska beteckningen är. Jag är också svårt drabbad.:D

Letade efter de rätt ordet och du fan det åt mig "Speedus Weekus ont-om-tidus"
Gör snart vad som helst för en komplett ny sats kolvringar till en R1 99, Kan jag hjälpa er med något??????

Är ju så att bygget står i stort sätt helt still utan motor i helgen, kanske kan be någon polare dra mig en sväng efter bilen:va

Så fort ringarna kommer så jobbar vi med motorn tills den är klar för leverans.
Tyvärr så hade jag inte tid att själv ta tag i problemet idag men måndag finns det lite mer tid nu när Sidovagnsräsern är levererad.
Ska försöka få tag i ringarna tidigare....

Andas...

Du är en klippa, fan är inte R1 motorerna lika vanliga som en gammal b23a
Har ringt runt lite i dag och ingen som har ringarna på hyllan.....

Nu ska jag andas lite:D som sagt får se till att bli bogserad lite i helgen, så man blir lite fart van, någon som har en snabb bil :tungan

Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Du är en klippa, fan är inte R1 motorerna lika vanliga som en gammal b23a
Har ringt runt lite i dag och ingen som har ringarna på hyllan.....

Nu ska jag andas lite:D som sagt får se till att bli bogserad lite i helgen, så man blir lite fart van, någon som har en snabb bil :tungan

B18b!

Kan du PMa vilka du ringt så slipper jag bomba dem på måndag igen.
Ska kolla med lite leverantörer och firmor som har prylar.

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
I dag har det bara små pysslats lite, dragit bakaxeln, justerat framvagnen och förberett lite för dom nya spindellederna, hämtar till en sida i kväll, hoppas dom andra kommer i nästa vecka, men det var nog tur jag kollade dom, för dom var dåliga på en sida och jävlar vad den nedre satt fast!!!
Ett nytt bak drev har det blivit också 40 kugg
20100312659.JPG

En olje retur från turbon har det blivit med.....
20100310654.JPG

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum