R1an från Växjö som jagades av civilpolis - Hela filmen

Status
Ej öppen för fler svar.

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Det enda killen vill är att ha en reaktion, utan reaktion inge kul!
Därför man alltid lägger till ett skällsord när man bråkar me någon, typ jevla bonde, jevla brat, jevla bög, jevla svenne, jevla turk.. jag listan kan göras lång.
Men får man inge gehör på de man kläcker ur sig så blir de inge kul.
Men du ger alla dom gehör. Vilket endast triggar dom mer.

Sen är det så där halvsmart att gå runt o kalla folk smygnassar här o där. Du känner inte mig :krama

Det jag gör är att försvara invandrare o bögar som blir förtryckta. Men svårt me folk som du som är fördumma för att förstå.

O hur jag gör affärer får du gärna öppna en ny tråd om. Har inget me denna diskussion att göra! :tummenupp

Och vad vill du ha sagt? att du försvarar detta beteende? så fort jag skriver till nån som skriver med ett onödigt språk ska du hoppa in och ställa dig på tvären och snacka om stolthet. Stolthet för vad?

Svara mig på det gärna ska vi se ditt tanke sätt bakom det hela.

Kan du tala om det för mig vad det är som är stolthet i mitt inlägg för jag påpekar hans onödiga ordval och fokuseringen kring att han är invandrare? Oj jag får inte tycka så bara för mina rötter inte är från Sverige från början eller?

Jag hade kulor nog att komma ensam och köpa din K5:a i somras, men du var så nojig och feg att du var tvungen att ringa en kompis som skulle hålla dig i handen varav din kompis påpekade det själv, var det bara för jag är invandrare som skulle komma och köpa hojen eller är du allmänt ynkrygg? så lek inte häftigpetter och smygrassarnas vapendragare när det kommer till sådana diskussioner. Min stolthet...hahaha sådan Drama Queen som du är hade du nog passat rätt bra i Paradise Hotel där det gäller att spela häftig i rampljuset och langa röv:tummenupp

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Gjorde de. Men fortfarande lika spännande o leka me blåljus :banana:banana:banana:banana:banana

Jag vet inte, men på nått sätt känns det här så himla pubertalt, som att man vill vara rebell och lite cool. Det är coolt att vara rebell men bara om man har en bra anledning. Att vara obstinat känns inte som en bra anledning. Missförstå mig rätt, jag kör också för fort i tid och otid men det är skillnad på att köra fort, köra galet fort och att försöka dra snuten. Så fort man får snuten efter sig och försöker dra dem kastas all riskbedömning åt helvete för helt plötsligt är det inte bara ens stolthet som får sig en törn om man inte är tillräckligt snabb. Förutom det så har man även dragit in ett till fordon. Och kom inte och påstå att de kan låta bli att jaga, för det är deras jobb. När man drar snuten så drar man medvetet in minst en till i sitt risktagande.

Här kommer mitt förslag om RR-licens in. För nånstans i min naivitet trodde jag att det handlade om att köra fort, testa sina gränser och jämföra sig med andra vilket är precis det man gör på bana. Men har man RR-licens och ÄNDÅ måste dra snuten då handlar det om något helt annat, att man är pubertalt obstinat.

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Jag tror det inte var på grund av att snuten fortsatte jaga honom som han körde av vägen, han var uppe i den hastigheten innan snuten var där bakom honom igen..

Sen ser jag inget fel i att pressa av honom, det var inte i höga hastigheter på något vis... Adnan skulle helt enkelt stannat....

Sådan dubbel moral hos folk, snuten ska bara hjälpa när det passar er av någon anledning.. Kör man för fort och snuten tar dig då stannar du och tar ditt straff... Hur svårt kan det vara??

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Jag håller med, inga nedsättande ord om färger! :mattias

Kan vi inte bara riva ur en varsin sida ur bibeln och rulla oss en knastrumpet och sätta oss på en matta och hålla hårt i mattkanten medans vi drar några rediga bloss och skriker rätt ut bara - Ååh thank you god I'm in heaven, halleluja! :krama

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
För kännedom vet du om att det finns nyutbildade poliser som är i tjänst men som ej genomgått någon förarutbildning (uppkörning). Vad vet du om utryckningskörning egentligen?

När du börjar tala om ett ämne så ha lite förkunskap om området. Sök lite statestik vettja så kommer du se att polisen står för den största delen av olyckor under utryckning inom blåljusmyndigheten.

Kul att denna tråd fortfarande lever vidare, även på självaste juldagen. Man kan inget annat än att börja tänka på filmen tomten är far till alla barn

Vad vet du själv om utryckningskörning då?

Tror du att dom låter poliser köra utryckning innan dom gått utbildningen för det?
Inte i något polisdistrikt som jag känner till i alla fall.

I och för sig så är det väl så att dom inte är fullärda när dom klarat den utbildningen men dom har i alla fall fått en utbildning i att hantera sitt fordon i höga farter. Det är mer än man kan säga om dom tomtar som försöker dra snuten som mest tror att dom är stålmannen.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Vad vet du själv om utryckningskörning då?

Tror du att dom låter poliser köra utryckning innan dom gått utbildningen för det?
Inte i något polisdistrikt som jag känner till i alla fall.

I och för sig så är det väl så att dom inte är fullärda när dom klarat den utbildningen men dom har i alla fall fått en utbildning i att hantera sitt fordon i höga farter. Det är mer än man kan säga om dom tomtar som försöker dra snuten som mest tror att dom är stålmannen.

jag vill minnas att Adde har mer insikt i detta än vad många här har i alla fall..:tummenupp

och jag håller med adde också i alla fall här i stan så är det många som dels inte skulle ha klarat av polisutbildningen och ha skrivbordstjänst.
och ännu mindre få åka runt i patrullbil el mc.

Här kommer mitt förslag om RR-licens in. För nånstans i min naivitet trodde jag att det handlade om att köra fort, testa sina gränser och jämföra sig med andra vilket är precis det man gör på bana. Men har man RR-licens och ÄNDÅ måste dra snuten då handlar det om något helt annat, att man är pubertalt obstinat.

om du inte greppat det tidigare så här kommer en newsflash for you...

Vääääldigt många kör bana/kurser,tar licens för att just bli bättre på att åka gata också..
Man kan säga att kicken och adrenalinet är långt ifrån på samma nivå.:rolleyes:

Om det fanns en knapp för att döda trådar så vore jag den förste att trycka på den!:tummenupp

bahh tråko..:D

Last edited:

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
om du inte greppat det tidigare så här kommer en newsflash for you...

Vääääldigt många kör bana/kurser,tar licens för att just bli bättre på att åka gata också..
Man kan säga att kicken och adrenalinet är långt ifrån på samma nivå.:rolleyes:

Jo, men bara för att du blir bättre på att köra behöver du inte utnyttja det på gata med polisen efter dig.

Att kicken inte är densamma på bana verkar bara bekräfta det jag skrev. Du kan aldrig köra lika hårt och snabbt på gata som på bana så det man är ute efter är någon obstinat pubertal rebellkänsla. Du kanske ska börja med någon annan hobby istället där du kan få dina adrenalinkickar utan att riskera andras liv. Basejumping?

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Jo, men bara för att du blir bättre på att köra behöver du inte utnyttja det på gata med polisen efter dig.

Att kicken inte är densamma på bana verkar bara bekräfta det jag skrev. Du kan aldrig köra lika hårt och snabbt på gata som på bana så det man är ute efter är någon obstinat pubertal rebellkänsla. Du kanske ska börja med någon annan hobby istället där du kan få dina adrenalinkickar utan att riskera andras liv. Basejumping?

ovan kan du klippa ut och skicka till info@polisen.se med attn: länstrafikgruppen..:tummenupp

basejumping..gör vad jag kan om jag kan få en grinig trafikare efter mig...:tummenupp

edit: svårt att jämföra hur hårt folk kör på gata kontra banan men det pågår ju tidtagning på båda ställena så skillnaden är ju hårfin..

faktum är att folk får inte samma pubertala kickar av att åka runt runt på en bana..

Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Jag tänker i termer som: linjeförskjutning, stolpe in.....

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Den här tråden illustrerar mer än väl varför allmänhetens syn på hojåkare är som den är. Nu syftar jag inte på rikspuckot på hojen, vilket tyvärr många troligen är dumma nog att tro. Jag syftar inte heller på poliserna som kanske inte sköter sina kort på absolut bästa sätt, men som oavsett finns där för vår skull.Jag syftar på alla menlösa, korkade inlägg som följer, så fort någon ifrågasätter någon hojåkares idiotiska beteende i trafiken.
Nästa gång kanske det är din stulna hoj dom vill stoppa för en rutinkontroll. Skärpning!

...får nog tillägga att jag kommer inte bemöda mig att svara på kommentarer då den som har något att invända mot inlägget ändå inte förstår innebörden av ovanstående. Sjunker helt enkelt inte till den nivån.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Men ge er, alla vet att hojåkaren var en ligist som drog och gjorde fel osv osv osv...
Hur Polisen tar ansenliga risker bland allmänheten för ett minimalt brott är däremot intressantare att diskutera.

Förresten, är det OK att åka på kurser/bankörningar och fortfarande inte dra Polisen?
Det råder viss osäkerhet i tråden vad jag kan se. :crash

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Men ge er, alla vet att hojåkaren var en ligist som drog och gjorde fel osv osv osv...
Hur Polisen tar ansenliga risker bland allmänheten för ett minimalt brott är däremot intressantare att diskutera.

Förresten, är det OK att åka på kurser/bankörningar och fortfarande inte dra Polisen?
Det råder viss osäkerhet i tråden vad jag kan se. :crash

Har man inte dragit snuten är man en looser! :fakta

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA