R1an från Växjö som jagades av civilpolis - Hela filmen

Status
Ej öppen för fler svar.

El_Gecko

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2010
Hoj
Incoming
Jag tyckte helt enkelt att ditt inlägg var värdelöst.

Ja mitt första inlägg var ironiskt och inte nåt att ta på blodigt allvar.
Tillförde den nåt vettigt till disskussionen, nej knappast.
Kanske inte det bästa jag skrivit, men som sagt det var ironiskt.

Du skriver:
""De kör den där Saaben så uselt att de är en klar trafikfara och det har inte något med hojföraren att göra.
De vill ut och köra fort, inget annat. ""

Helt klart så gjorde polisen en hel del misstag.
Men dessa misstag hade väl inte gjorts om mc föraren bara stannat istället för att dra ifrån dom.

Problemet är inte att sporthojsföraren är jagad utan att polisen framför sitt fordon riktigt riskabelt. Vad hade hänt om någon svängt ut vänster i en skymd kurva när de kör 150+ på 70väg?

Det är ju de här jag menar med att man inte vet vilka konsekvenser det kan få om man drar ifrån polisen...
Mc föraren kanske klarar sig hela vägen hem, men poliserna tar extra risker och dåliga beslut i jakten och i värsta fall kör ihjäl någon.

Nää nu tycker jag vi glömmer det här och skakar tass istället :kiss

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Problemet är inte att sporthojsföraren är jagad utan att polisen framför sitt fordon riktigt riskabelt. Vad hade hänt om någon svängt ut vänster i en skymd kurva när de kör 150+ på 70väg?

Det är ju de här jag menar med att man inte vet vilka konsekvenser det kan få om man drar ifrån polisen...
Mc föraren kanske klarar sig hela vägen hem, men poliserna tar extra risker och dåliga beslut i jakten och i värsta fall kör ihjäl någon.

Lyssna nu min vän, det händer innan hojen hunnit dragit.
Det är kristallklart att det här är Poliser som gillar att köra, det har inget med MCn att göra.

De hade inte ens sett en MC om Mad_skillz hade kört den.

Nää nu tycker jag vi glömmer det här och skakar tass istället :kiss

:tummenupp

creare

Guest
Jag undrar också hur mad_skillz dodge'ar polisen om han smiter iväg när de senare står vid dörrn med dragna vapen. Kör du utan skylt då eller bara nekar då dem inte kan bevisa vem som körde? Eller bara hoppas att dem inte hann ta ditt reg-nr?:confused:

"Va? Jag? Nää, jag hade lånat ut den igår. Till vem då menar du? Nä jag kommer inte ihåg riktigt. Varför sa du? Jo, för att jag var påverkad av alkohol, men tillräckligt nykter för att göra bedömningen att låna ut min hoj till denna person som körde igår. Men kommer inte alls ihåg hans namn, gemensam vän som jag inte känner så väl.
Så tyvärr kan jag nog inte hjälpa er mer än så, hoppas det löser sig."
:D:tummenupp:yoparty

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Jag undrar också hur mad_skillz dodge'ar polisen om han smiter iväg när de senare står vid dörrn med dragna vapen. Kör du utan skylt då eller bara nekar då dem inte kan bevisa vem som körde? Eller bara hoppas att dem inte hann ta ditt reg-nr?:confused:

Det beror på vilken hoj jag har.. Ena hojen har ingen skylt, eller jag har faktiskt satt på den nu i slutet av säsongen den sitter inne i hjulhuset inte sp lätt att se för dom...
Den andra hojen har jag skyllt på och den är vikt på mitten som ett L ungefär så dom kan bara se bokstäverna och inte siffrorna... :tummenupp

Har aldrig vart med om att dom stått utan för mig men det hände en polare att dom stog utanför han nu i somras men han såg ju dom och åkte där ifrån och ringde en annan polare som åkte dit och kolla och sa till när dom hade dragit så det hände inget...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Inte läst tråden nu. Men väl den tidigare om samma film(snuttar).

Då tyckte jag att polisen gjorde helt rätt och att det skjuts för lite i sverige. Jag tar tillbaka!!

Poliser kryper upp i bakdäcket på killen och hänger på tutan, inga sirener, inget blåljus, ingenting! Tro fan att killen blir livrädd. Nån idiot som kör som en galning som försöker preja honom av vägen. Jag ser inte heller att han skulle ha en chans att se att det var poliser i bilen heller. Självklart gasar han så mkt han törs, en stor eloge till honom som under de omständligheterna inte blir adrenalinstinn och bromsar på sig eller så.

Nackskott på polisen och bankursdag till Adnan!

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Nä men dra åt helvete nu vakna moralkärrigarna till liv också, mitt på självaste julafton också det tamejfan helt otrolit!
Om du vill släppa dina ungar för att leka längst E4an eller stora vägen så visst det är upp till dig...
Men det räcker med att man kör precis som man brukar i lugn och ro så åker man ifrån dom utan nån stress och utan att köra ner nåt staket eller köra över några lekande ungar längst E4an...

Dom gånger jag blivit jagad så har jag tagit det lugnt och kört som vanligt till skillnad ifrån snuten som till och med kört sönder sin bil och blivit ståendes efter vägen EFTER det att dom varit milimiter från att smälla med oslyldiga...
Att dom inte avbryter är ju endast för att dom vill ha lite kul på jobbet precis som att jag kan tycka det är kul att köra ifrån dom..

För mig är det helt ok att dom jagar mig jag skiter faktiskt i det men jag kan ändå bli irriterad över sättet dom kör på när dom jagar mig att dom inte begriper att det dags att lägga ner är för mig ibland helt obegripligt...

Men vafan samhället tycks ju gilla såna snutar, då kan man ju heller inte bry sig om i fall nån unge skulle bli på körd eller inte...

Som snut borde man ju ha sådan självbehärskning så att man förstår att det dags att lägga ner och avbryta ist för att skita i allt och alla och jaga bara för skojs skull...

Jag personligen skulle säkert köra som en idiot efter hojarna och jaga dom tills dom kör omkull eller stannar. Men å andra sidan så inser jag att polis kankse inte är rätta yrket för mig heller...

Nu kan jag inte svara på bästa lekställe för barn eftersom jag bara är 18 och barn är rätt långt fram i tiden:rolleyes:. På ett sätt är det väll ändå mc förarens fel att polisen måste köra så vårdslöst som han gör. för ska polisen avbryta en jakt varje gång det börjar bli farligt så kan man ju lika bra avskaffa trafikpolisen och hela polisväsendet om man kör med det exemplet. Sen måste är det ju väldigt tur att du bara fått snuthäng längst E4an och inte mitt inne i stan:). Dubbelmoralen i detta är väll att jag emd brukar köra fort( så fort som en 125a nu går i:rolleyes:) men anser ändå att man gör bättre beslut då än om man har en snut i röven.

creare

Guest
Det beror på vilken hoj jag har.. Ena hojen har ingen skylt, eller jag har faktiskt satt på den nu i slutet av säsongen den sitter inne i hjulhuset inte sp lätt att se för dom...
Den andra hojen har jag skyllt på och den är vikt på mitten som ett L ungefär så dom kan bara se bokstäverna och inte siffrorna... :tummenupp

Har aldrig vart med om att dom stått utan för mig men det hände en polare att dom stog utanför han nu i somras men han såg ju dom och åkte där ifrån och ringde en annan polare som åkte dit och kolla och sa till när dom hade dragit så det hände inget...

Aha, okej. Smart. Annars kanske kardbor-band(stavning) kanske vore något? Jobbigt att kanske vända sig om o ta av skylten om man ska fly dock.

RellaC

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
Honda CB 750
Korkat beslut? På vilket sett då menar du?
Om du bara visste hur många tusenlappar jag sparar per säsong genom att inte stanna så skulle du nog inte säga sådär!

Och om du visste hur polisen kör när dom jagar hojar så skulle du nog inte heller säga sådär!

Du skulle inte nog inte säga så när du har pratat med föräldrar till den person du kört ihjäl, som vill ha en förklaring till varför de skall leva i livslångt lidande.

Att polisen utsätter andra för fara skulle aldrig ske om inte en massa hjälteidioter skulle försöka (!) dem. Jag har mer tillit till en polis som genomgått utbildning för att köra som en dåre, än en självlärd jävla machofjant som tror han kan kontrollera sin motorcykel.

RellaC

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
Honda CB 750
Var det helt rätt beslut att köra så man tappar kontrollen över sin sketna Saab innan en rondell och hamna på fel sida med?
Är det helt rätt av polisen att köra 150+ på 70väg (med massor av anslutande vägar) för att hinna upp två hojar som möjligtvis KAN ha kört för fort?
Är det helt rätt att säga "Han kommer att köra ihjäl sig snart" och fortsätta följa efter?

Javisst!

"möjligtvis KAN ha kört....", du måste skojja med dig själv. Är väl otroligt tydligt att iaf Adnan kör för fort.

Naturligtvis ska de fortsätta. Mc-föraren beslutar om att köra vidare och tar således beslutet om att köra ihjäl sig. Enkelt.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Du skulle inte nog inte säga så när du har pratat med föräldrar till den person du kört ihjäl, som vill ha en förklaring till varför de skall leva i livslångt lidande.

Att polisen utsätter andra för fara skulle aldrig ske om inte en massa hjälteidioter skulle försöka (!) dem. Jag har mer tillit till en polis som genomgått utbildning för att köra som en dåre, än en självlärd jävla machofjant som tror han kan kontrollera sin motorcykel.

Gå nu och ta ett chill pill.

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.

För kännedom vet du om att det finns nyutbildade poliser som är i tjänst men som ej genomgått någon förarutbildning (uppkörning). Vad vet du om utryckningskörning egentligen?

När du börjar tala om ett ämne så ha lite förkunskap om området. Sök lite statestik vettja så kommer du se att polisen står för den största delen av olyckor under utryckning inom blåljusmyndigheten.

Kul att denna tråd fortfarande lever vidare, även på självaste juldagen. Man kan inget annat än att börja tänka på filmen tomten är far till alla barn

RellaC

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
Honda CB 750
För kännedom vet du om att det finns nyutbildade poliser som är i tjänst men som ej genomgått någon förarutbildning (uppkörning). Vad vet du om utryckningskörning egentligen?

När du börjar tala om ett ämne så ha lite förkunskap om området. Sök lite statestik vettja så kommer du se att polisen står för den största delen av olyckor under utryckning inom blåljusmyndigheten.

Kul att denna tråd fortfarande lever vidare, även på självaste juldagen. Man kan inget annat än att börja tänka på filmen tomten är far till alla barn

För du vet ju allt om polisens arbete, och statistik är ju alltid ofelbar.

Last edited:

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
...

Vad händer flera gånger varje år som det står om i bla olyckstråden då förmågor utan erfarenhet med odödlighetens adrenalin i blodet kör i 150+ på 70väg och en bil svänger ut i skymd kurva och krön??

Du måste ju förstå att polisen inte kör sådär i början utan anledning???
De har självklart fått syn på eller hört något om dessa två killar innan filmen börjar.

Men visst, polisens körning är inte ok. Det misstänker jag att han fått höra mångt och mycket om.
...

Poliser kryper upp i bakdäcket på killen och hänger på tutan, inga sirener, inget blåljus, ingenting! Tro fan att killen blir livrädd. Nån idiot som kör som en galning som försöker preja honom av vägen. Jag ser inte heller att han skulle ha en chans att se att det var poliser i bilen heller. Självklart gasar han så mkt han törs, en stor eloge till honom...

Själv hade jag nog hållt till väggrenen och stannat om jag varit i samma situation...
Det är lite väl långsökt att det skulle vara nån maniac som vill döda honom, då hade han ju bara gjort det och inte legat bakom och tutat??

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Javisst!

"möjligtvis KAN ha kört....", du måste skojja med dig själv. Är väl otroligt tydligt att iaf Adnan kör för fort.

Naturligtvis ska de fortsätta. Mc-föraren beslutar om att köra vidare och tar således beslutet om att köra ihjäl sig. Enkelt.

Först och främst så är det inte Adnan som kör (läs tråden).

Sedan så jagar polisen ikapp MCn med 150+ på en väg med en jävla massa anslutande vägar. Detta innan en enda MC syns i videon.

Stekte för övrigt själv en Volvo 850 som körde jävligt obehagligt, toknära mig bakom och alldeles för tajt, ledsnade och pep iväg (på den tiden jag körde Fireblade).
10 minuter senare fastnar jag bakom en timmerbil och den äckliga jävla volvon dyker upp igen.
Den hör gången med en spade i rutan.
Hade han inte kört som ett rövhål hade jag inte dragit heller.
Låg i 120 på E4an.

För övrigt så var det den äckliga jävla snutens privatbil och han hade inte ens blåljus, satt och viftade med en spade i rutan, tog en bra stund innan jag såg det.

Han lät mig slippa undan med en varning, tjenare...hade pellejönsen haft en mätning eller en kollega i bilen så hade han satt dit mig allt han orkade.

Måste vara brutalt jobbigt för de riktiga trafikpoliserna som hjälper folk med punkteringar i farliga situationer och liknande att leva med pellejönsarnas framfart.

Vad händer flera gånger varje år som det står om i bla olyckstråden då förmågor utan erfarenhet med odödlighetens adrenalin i blodet kör i 150+ på 70väg och en bil svänger ut i skymd kurva och krön??

Så om Polisen gör det så är det vettigt (i något pseudo relativt tillstånd) men om en hojförare gör det så är det fel?

Last edited:

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Kan inte alla som tycker det är ballt att dra ifrån polisen ta och skaffa RR-licens. Där kan ni leka av er.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Inför stundande nyår så tycker jag vi alla här svär detta nyårslöfte "Nästa år lovar jag att inte vara en moralkärring, nästa år lovar jag att vara uppmärksam och laglydig, och viktigast nästa år lovar jag att inte skriva i någon R1 från växjö tråd! Seså lova detta nu!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
fan blatte lär dig gasa så slipper du bli tagen av grisen!!

Du vart uppenbarligen tappad ner för en rulltrappa som barn om du måste poängtera att killen är invandrare och även med ett sådant dåligt ordval. Det tillförde inte ett skit till diskussionen utan du letar efter andra tappade barn så ni kan dunka varandras ryggar.:pangihuve

Last edited:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...

Det här var så urbota korkat inlägg så det inte ens värt att svara på... :dummer

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende