R1an från Växjö som jagades av civilpolis - Hela filmen

Status
Ej öppen för fler svar.

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Helt rätt av polisen!
Tar man ett så korkat beslut att fly så får man ta den obehagliga konsekvensen.

Korkat beslut? På vilket sett då menar du?
Om du bara visste hur många tusenlappar jag sparar per säsong genom att inte stanna så skulle du nog inte säga sådär!

Och om du visste hur polisen kör när dom jagar hojar så skulle du nog inte heller säga sådär!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Är man bara trevlig tillbaka så brukar det lösa sig.

)

Jag antar att dina "brott" håller sig inom den del av straffskalan som saknar påföljd. För övrigt det dummaste och mest blåögda jag läst idag. Å andra sidan har jag inte varit vaken så länge.

Visst är jag trevlig mot polisen, men det hjälper inte.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Korkat beslut? På vilket sett då menar du?
Om du bara visste hur många tusenlappar jag sparar per säsong genom att inte stanna så skulle du nog inte säga sådär!

Och om du visste hur polisen kör när dom jagar hojar så skulle du nog inte heller säga sådär!

Som i att dra ifrån snuten för att slippa några tusenlappar och istället kanske klippa en unge som korsar gatan?. Fast det är klart har man sådana mad skillz att man klarar det så är det kanske okej:rolleyes:

Mad_Skillz

Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Som i att dra ifrån snuten för att slippa några tusenlappar och istället kanske klippa en unge som korsar gatan?. Fast det är klart har man sådana mad skillz att man klarar det så är det kanske okej:rolleyes:

Nä men dra åt helvete nu vakna moralkärrigarna till liv också, mitt på självaste julafton också det tamejfan helt otrolit!
Om du vill släppa dina ungar för att leka längst E4an eller stora vägen så visst det är upp till dig...
Men det räcker med att man kör precis som man brukar i lugn och ro så åker man ifrån dom utan nån stress och utan att köra ner nåt staket eller köra över några lekande ungar längst E4an...

Dom gånger jag blivit jagad så har jag tagit det lugnt och kört som vanligt till skillnad ifrån snuten som till och med kört sönder sin bil och blivit ståendes efter vägen EFTER det att dom varit milimiter från att smälla med oslyldiga...
Att dom inte avbryter är ju endast för att dom vill ha lite kul på jobbet precis som att jag kan tycka det är kul att köra ifrån dom..

För mig är det helt ok att dom jagar mig jag skiter faktiskt i det men jag kan ändå bli irriterad över sättet dom kör på när dom jagar mig att dom inte begriper att det dags att lägga ner är för mig ibland helt obegripligt...

Men vafan samhället tycks ju gilla såna snutar, då kan man ju heller inte bry sig om i fall nån unge skulle bli på körd eller inte...

Som snut borde man ju ha sådan självbehärskning så att man förstår att det dags att lägga ner och avbryta ist för att skita i allt och alla och jaga bara för skojs skull...

Jag personligen skulle säkert köra som en idiot efter hojarna och jaga dom tills dom kör omkull eller stannar. Men å andra sidan så inser jag att polis kankse inte är rätta yrket för mig heller...

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Nä men dra åt helvete nu vakna moralkärrigarna till liv också, mitt på självaste julafton också det tamejfan helt otrolit!
Om du vill släppa dina ungar för att leka längst E4an eller stora vägen så visst det är upp till dig...
Men det räcker med att man kör precis som man brukar i lugn och ro så åker man ifrån dom utan nån stress och utan att köra ner nåt staket eller köra över några lekande ungar längst E4an...

Dom gånger jag blivit jagad så har jag tagit det lugnt och kört som vanligt till skillnad ifrån snuten som till och med kört sönder sin bil och blivit ståendes efter vägen EFTER det att dom varit milimiter från att smälla med oslyldiga...
Att dom inte avbryter är ju endast för att dom vill ha lite kul på jobbet precis som att jag kan tycka det är kul att köra ifrån dom..

För mig är det helt ok att dom jagar mig jag skiter faktiskt i det men jag kan ändå bli irriterad över sättet dom kör på när dom jagar mig att dom inte begriper att det dags att lägga ner är för mig ibland helt obegripligt...

Men vafan samhället tycks ju gilla såna snutar, då kan man ju heller inte bry sig om i fall nån unge skulle bli på körd eller inte...

Som snut borde man ju ha sådan självbehärskning så att man förstår att det dags att lägga ner och avbryta ist för att skita i allt och alla och jaga bara för skojs skull...

Jag personligen skulle säkert köra som en idiot efter hojarna och jaga dom tills dom kör omkull eller stannar. Men å andra sidan så inser jag att polis kankse inte är rätta yrket för mig heller...

Juggegurka likes it a lot :D
Jag tycker fler borde dra snuten bara för att jävlas med dem!!!

Last edited:

Mad_Skillz

Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Juggegurka likes it a lot :D
Jag tycker fler borde dra snuten bara för att jävlas med dem!!!

Haha ja det tycker jag med... Helt sjukt att inte alla redan gör det tycker jag, det borde ju vara ett bevis på att svenska är aldeles för mesiga hehe

Nej man ska dra snuten och retas lite med dom det behöver dom så enkelt är de! :D

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken

:tummenupp:tummenupp:tummenupp
What he said..:tummenupp

El_Gecko

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2010
Hoj
Incoming
Fifan, en liten summering av tråden då.

1. Mc förarna som smiter ifrån snuten är helt ofarliga mot andra trafikanter
2. Snut som ska ta fast en smitande förare är direkt livsfarlig mot gående, katter, pensionärer, små kottar, damer, ungdomar och lesbiska.

God jul..

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10

Kör du utan skylt då? Tänkte bara att om du kör med skylt så väntar de ju hemma hos dig. Vet inte hur det blir med bevismaterial på att du körde då men.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Man bör räkna med två saker:
En eskalerad polisnärvaro i trafiken och förstärkt övervakning om provocerande handlingar från mc-folket ökar.

Ett annat scenario är att polisen allt oftare kommer att avbryta efteröljandet av hastighetsöverträdande motorcyklister vilket skulle kunna ske om olyckor ökar som resultat av brutala polisjakter (dock viss skillnad mellan ordinärt mc-bus eller och flyende mördare på stulen hoj).

Media förstärker bilden av ovan inte minst med Youtube som en betydande kanal för information. Står det om händelsen i dagspressen, eller ännu värre kvällspressen, får man iaf en annan insyn i händelseförloppet via ytterligare informationsinhämtningsalternativ.

När poliser inte lyder order, har brist på siréner, ägnar sig av höga hastigheter med uppenbar brist på omdöme och säkerhet blir resultatet att det kommer allmänheten lättare tillhanda genom mediers alltmer exploaterande roll på marknaden och i samhället. Detta skulle alltså kunna orsaka förändringar i polisarbetet för att minska riskerna för olyckor och tillbud. Inte minst för allmänhetens skull.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Kör du utan skylt då? Tänkte bara att om du kör med skylt så väntar de ju hemma hos dig. Vet inte hur det blir med bevismaterial på att du körde då men.

Det är väl egentligen en förutsättning om man ska dra dem. Vet inte hur det funkar om man drar snuten med sin regskylt synlig osv. Polisen kan ju lika gärna komma förbi hemma hos dig då du redan varit hemma x antal minuter. men det ger ju inget riktigt bevis på att det verkligen är du/nån annan som kört ifrån polisen. eller?

Nån som har bättre koll på detta får gärna svara.

Vad jag förstått hittills så måste polisen ta dig på bar gärning.

Obs jag kan eventuellt ha fel (vilket jag haft förr :D:D)

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Det är väl egentligen en förutsättning om man ska dra dem. Vet inte hur det funkar om man drar snuten med sin regskylt synlig osv. Polisen kan ju lika gärna komma förbi hemma hos dig då du redan varit hemma x antal minuter. men det ger ju inget riktigt bevis på att det verkligen är du/nån annan som kört ifrån polisen. eller?

Det var ju lite det jag undrade :krama

Najs avatar :tummenupp Är du jugge?

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride

Som du säger måste man tas på bar gärning så gasa på du

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Fifan, en liten summering av tråden då.

1. Mc förarna som smiter ifrån snuten är helt ofarliga mot andra trafikanter
2. Snut som ska ta fast en smitande förare är direkt livsfarlig mot gående, katter, pensionärer, små kottar, damer, ungdomar och lesbiska.

God jul..

Om du försöker vara ironisk så framstår du som korkad, likväl så om du inte är ironisk.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Som du säger måste man tas på bar gärning så gasa på du

kan lägga till att dom verkligen verkligen försöker klämma dig på ett erkännande om dom står hemma när du kommer med hojen..vilken kan vara rätt kul att höra..

Hade kameran på en gång som satt under cutsen och fick inspelat 2 st snutar som inte gavs sig..ska se om jag hittar klippet så lägger jag ut det..kul att höra vad dom försöker med..:rofl :rofl

El_Gecko

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2010
Hoj
Incoming
Om du försöker vara ironisk så framstår du som korkad, likväl så om du inte är ironisk.

Ok. Trodde att detta skulle vara ett trevligt forum men jag hade visst fel.
Att kalla mig korkad inför alla som läser denna tråd är väl ändå rätt onödigt

Jag tycker bara att det verkar som många tycker det är ok att dra från snuten då det kan ske "säkert".
Inget är säkert med att smita ifrån polisen.
Jag tror inte man tar samma beslut när man blir jagad, som när man kör vanligt. Och detta bidrar till en ökad risk för både motorcyklisten och andra trafikanter.

Detta är min personliga åsikt.
Du får tycka och tänka hur du vill, och måste du tvunget kommentera mig igen så använd gärna en trevligare ton.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jisses vilken inställning vissa har, -skrämmande! ...eller är det så att dom tror att det är ballt, -verkligen jättetufft! :huvet

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Ok. Trodde att detta skulle vara ett trevligt forum men jag hade visst fel.

Välkommen till Sporthoj, där människor bemöter dig som du själv skriver.
Du får gärna förklara hur du tänker när du är sarkastisk och sedan förväntar dig att bli daltad med?

Jag tyckte helt enkelt att ditt inlägg var värdelöst.

Jag tycker bara att det verkar som många tycker det är ok att dra från snuten då det kan ske "säkert".
Inget är säkert med att smita ifrån polisen.
Jag tror inte man tar samma beslut när man blir jagad, som när man kör vanligt. Och detta bidrar till en ökad risk för både motorcyklisten och andra trafikanter.

Någon som sagt något annat?
Du ska ha klart för dig att poliser inte skiljer sig från sporthojsförare på några punkter alls förutom att de tydligen får göra en herrejössesmassa korkade beslut utan konsekvenser.
De kör den där Saaben så uselt att de är en klar trafikfara och det har inte något med hojföraren att göra.
De vill ut och köra fort, inget annat.

Problemet är inte att sporthojsföraren är jagad utan att polisen framför sitt fordon riktigt riskabelt. Vad hade hänt om någon svängt ut vänster i en skymd kurva när de kör 150+ på 70väg?

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Helt rätt av polisen!
Tar man ett så korkat beslut att fly så får man ta den obehagliga konsekvensen.

Var det helt rätt beslut att köra så man tappar kontrollen över sin sketna Saab innan en rondell och hamna på fel sida med?
Är det helt rätt av polisen att köra 150+ på 70väg (med massor av anslutande vägar) för att hinna upp två hojar som möjligtvis KAN ha kört för fort?
Är det helt rätt att säga "Han kommer att köra ihjäl sig snart" och fortsätta följa efter?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende