Det framgår ju inte av filmen att de jagar dem, och att de verkligen åkt för fort? Hade de stannat hade de kanske bara fått en tillsägelse.
Vad är det för kommentar av polisen? "Det ser ut som om han stannar, vi går ut och kollar läget". Han har ju redan kört av vägen och vurpat! Det förstår ju vem som helst att läget inte är helt 100! De verkade ju inte speciellt upprörda av att han kanske kört ihjäl sig heller.
Jag försvarar givetvis inte MC föraren, men att hålla på att jaga en fortkörare, hallå! Vem här på forumet, handen på hjärtat, har inte kört liiite för fort, typ varje gång man är ute och kör? Om han nu är en brottsling och efterlyst så lär väl inte detta vara den enda chansen de får att låsa in honom. Tjyvar brukar väl åka dit titt som tätt och ha klippkort till finkan. Om han sticker från polisen lär han säkert vara van vid det, och det är säkerligen varken första eller sista gången han blir jagad.
Själv blev jag stoppad 4 ggr i sommar, för bland annat ordentlig fortkörning (dock otrafikerad, förutom MC snuten bakom mig
), men alla gånger har jag stannat och poliserna har varit schyssta och jag har klarat mig undan böter.
Är man bara trevlig tillbaka så brukar det lösa sig.
En gång har jag åkt fast, och det var 1989 efter att ha haft körtkort i 1 vecka och då i en "radarkontroll". Då var det ju inte mycket att be för. Alla andra gånger har jag blivit stoppad av poliser som kört efter, och ALLA har varit schyssta och låtit mig gå fri.