R1an från Växjö som jagades av civilpolis - Hela filmen

Status
Ej öppen för fler svar.

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Har plöjt igenom alla inlägg och,,,,,,ja vad ska man säga,,man undrar om en del av er är 14 när man läser,,mordförsök,polissvin:va
Jag hoppas Adnan aldrig mer kör ett fordon på vägen för så dåligt omdöme som han har så är han en av orsakerna till att mc döden är så stor i landet.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
så polisen ska åka runt och anta att alla är förrymda våldtäcksmän? för det är precis det du säger indirekt.

anledningen till att poliser gör såna här saker är deras jävla ego, dom är vana vid att 95% av alla dom stoppar är vanliga svenssons som ger dom ett glatt leende samtidigt som dom tar emot böteslappen.
grisar är så vana vid att folk gör precis som dom säger att dom anser sig vara oövervinnerliga, det är då dom börjar ta egna beslut, ljuger i rättegångar och misshandlar folk.

hela grejen med poliser är att straffa folk, det säger väl rätt mycket om dom som utbildar sig till det?
korrupta idiotjävlar hela bunten (bortsett från typ 1% som är normala)

En som har levt tillräckligt länge för att förstå hur allt fungerar i förhållande till majoriteten i den här tråden.

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Alla ser väl klart och tydligt att det är MC åkaren som prejjar snutbilen!!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Bort med de aggressiva och provocerande uniformerna? Ersätt dem med vita plyschdräkter med texten FÖRLÅT i rosa på ryggen?

:rofl

Old news iof. Hört talas om dialogpoliser? :hihi

Bra inlägg annars, så skönt och läsa nåt som inte gått igenom de sedvanliga PK-filtren som är kutym på det moderna SH. :tummenupp

Jag tycker så här: Stek snuten om du klarar av det, det är inte svårt, men var beredd på hög stressnivå och att de kan komma att göra vad som helst för att ta dig. Och gnäll inte om de lyckas.

M.

Medlem
Gick med
5 Nov 2010
Hoj
BNW S1000XR
Nu har alla spekulerat vilt om vem som gjorde rätt och vem som gjorde fel är det någon som vet vad som egentligen hände?
Hur gick det för killen som försökte smita rent kroppsligt?
Vad fick han för straff?
Och framförallt fick poliserna något straff?

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Hoj
Ducati
Adnan är la inspirerad av folk här inne.

Försvarar man poliserna är man lika korkad som Adnan,

Skuggan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2010
Hoj
Suzuki
Patrullen var inte i närheten av mc:n när olyckan inträffade och anmälan innebär inte att vi misstänker tjänstefel, säger Robert Loeffel.

Vilket jävla skitsnack... Grisarna måste ju torska på det här..

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Strax söder om Teleborg, på Jätvägen, såg polispatrullen från ett längre avstånd hur mc-föraren utan synbar anledning tappade kontrollen på sitt fordon och körde av vägen och ut på en åker.
- Det var ingen kurva på platsen så något inträffade med motorcykeln, säger Robert Loeffel.

Hmm, sen undrar dom varför folk tappar respekten för kåren.

Dom borde börja med att sluta ta in gamla plitar och väktare samt alla med minsta macho attityd.

Tror vi står inför en ny era av utbildade poliser som pluggar för att dom tycker det skall bli "häftigt".

Hoppas bara att där snart kommer fler kirurger som pluggar för att dom tycker det är coolt med blod.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Fyfan vilket obehagligt agerande av Polisen.

Över 150 på 70väg med massor av anslutande vägar.

Kommentarer som:
"Han kommer att köra ihjäl sig strax", för att sedan fortsätta följa efter i över 200.
"Nu har vi äntligen en bil vi kan följa efter i" osv tyder ju på att de skiter i alla andra och uppdraget de är avlönade att utföra (skydda trafikanter).

Att säga uppfattat när de får order om att avbryta och sedan blankt skita i det.
"Nu ser det ut som han stannar, han körde av vägen. Vi går ut och kollar läget".

Väcktes det åtal?

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Har plöjt igenom alla inlägg och,,,,,,ja vad ska man säga,,man undrar om en del av er är 14 när man läser,,mordförsök,polissvin:va.....
Jag förstår vad du säger men det finns en avgörande skillnad mellan hojföraren och polisen, jag återkommer till det.

Vad är det Tingvall & Co ständigt trummar ut som största orsaken till allvarliga olyckor (förutom människan då) jo hastigheten och de har faktiskt rätt. Kraften vid en krock ökar med kvadraten av hastigheten.

Vad är det polisen försöker åstadkomma genom att jaga MCn?
Alltså vad vore den, under de givna förutsättningarna, bästa utgången?

• Lagföra föraren även om det sker när han är en "grönsak"/avliden
  • Försöka lagföra föraren utan att utsätta sej själva och/eller omgivningen för orimliga risker där:
    a) andra trafikanter skadas/omkommer
    b) poliserna själva skadas/omkommer

Precis som för alla andra arbetsplatser i Sverige så styrs vi av arbetsmiljöverkets regelverk.
Det är på inget sätt acceptabelt att någon utför arbetsuppgifter där de riskerar skada sej själva eller andra.

Om poliserna i denna situation inte tänkte på MCförarens välmående så borde de tänka på sej själva samt omgivande trafikanter.

Skulle ni själva vilja ha ett jobb där arbetsgivaren underlåter att ha säkra rutiner och utrustningar på bekostnad av att du och dina kollegor riskerar skada er? Det är samma sak för en polis, därför har även de regler och rutiner, det visste sambandscentralen om.

MCföraren begick ett brott, poliserna begick ett brott, skillnaden är att polisen ska kunna förstå vad som är förbättrande/försämrande med sitt agerande, vems brott fick värst konsekvenser, han som inte kunde förstå det eller de som borde kunna förstå det?

Tingen

Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Jo jag tycker att Polisen ska ifrågasättas om man tycker att dom agerat fel,det har jag gjort ett par ggr.Men du hoppar inte in i händelsen från början,,Om Adnan inte kört för fort från början hade det inte blitt nån jakt,,om adnan stannat vid första tillfället hade det inte heller blitt nånting när Adnan prejas igenom staketet ser man en person stå på andra sidan vägen och det kommer ett möte polisen försöker preja honom ner på gräset men han vägrar stanna utan fortsätter in på gångvägen med en trasig mc som är hur fralig som helst att köra sen fortsätter han så småningom ut på en större väg och kör 200+ och polisen hänger på men på ett större avstånd tills han kör av vägen för mig helt enkelt jävligt klantigt eller för att det är kylvatten på bakdäcket,,hur kan det nånsin bli polisen fel att Adnans höger hand vrider på gasen,,,som jag ser det gör Adnan inte ett enda rätt.

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
1993 Yamaha XT 600
Jo jag tycker att Polisen ska ifrågasättas om man tycker att dom agerat fel,det har jag gjort ett par ggr.Men du hoppar inte in i händelsen från början,,Om Adnan inte kört för fort från början hade det inte blitt nån jakt,,om adnan stannat vid första tillfället hade det inte heller blitt nånting när Adnan prejas igenom staketet ser man en person stå på andra sidan vägen och det kommer ett möte polisen försöker preja honom ner på gräset men han vägrar stanna utan fortsätter in på gångvägen med en trasig mc som är hur fralig som helst att köra sen fortsätter han så småningom ut på en större väg och kör 200+ och polisen hänger på men på ett större avstånd tills han kör av vägen för mig helt enkelt jävligt klantigt eller för att det är kylvatten på bakdäcket,,hur kan det nånsin bli polisen fel att Adnans höger hand vrider på gasen,,,som jag ser det gör Adnan inte ett enda rätt.

känns som att polisen ä minst lika farliga som hojen, fel sida i rondeller, 200 km plus .
Självklart ska puckot till hojförare stannat, inget snack om de, men o ha kåta poliser som gör allt för o få av han av vägen känns minst lika farligt! Lite COPS varning tycker ja.
Båda parterna ska ha straff i detta fall.. helt klart!!

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Om Adnan inte kört för fort från början hade det inte blitt nån jakt,,om adnan stannat vid första tillfället hade det inte heller blitt nånting när Adnan prejas igenom staketet ser man en person stå på andra sidan vägen och det kommer ett möte polisen försöker preja honom ner på gräset men han vägrar stanna utan fortsätter in på gångvägen med en trasig mc som är hur fralig som helst att köra sen fortsätter han så småningom ut på en större väg och kör 200+ och polisen hänger på men på ett större avstånd tills han kör av vägen för mig helt enkelt jävligt klantigt eller för att det är kylvatten på bakdäcket,,hur kan det nånsin bli polisen fel att Adnans höger hand vrider på gasen,,,som jag ser det gör Adnan inte ett enda rätt.

Lyssna nu. Du behöver inte tala om att Adnan inte gör rätt, det vet vi allihopa.

Problemet är att Poliserna i den här videon utsätter människor i området för allvarlig fara. Det spelar ingen roll om MCföraren försöker smita eller inte.
Det är helt enkelt jävligt farligt för allmänheten att köra så där pass vårdslöst för en MYCKET ringa brottsmisstanke.
De jagar inte en rånare utan en fortkörare.

Låt oss anta att polisen hade mött en annan MC i rondellen eller att någon kört ut på 70vägen de kör över 150 på.

Polisen ska fan inte utsätta folk för fara för att de vill testa sin nya SAAB Aero (som diskussionen i början går, att de äntligen har en bil som de kan hänga med i. De är ute och LETAR efter någon de kan köra fort med).
Fattar du inte att polisen hänger med för att de tycker det är roligt, inte för att förhindra brott?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400

Tror att förarens kompetens är till fullo uträtt vid det här laget, han är en lagbrytande sopa, finns många sådana.

Tyvärr uppmanar sammhället oxå till den sortens polismän som utövade förföljandet, vill vi ha fler sopor och fler kassa poliser eller kanske mindre av dem?

SEN KAN JU ALLA SLUTA SKRIVA ATT ADNAN KÖRDE DÅ DET ENLIGT UPPGIFTER VAR HANS BROR!!!!!!

Ozziania

Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Jo jag tycker att Polisen ska ifrågasättas om man tycker att dom agerat fel,...
Hur kan det nånsin bli polisen fel att Adnans höger hand vrider på gasen,,,som jag ser det gör Adnan inte ett enda rätt.
Du har rätt och jag tror att vi tycker nästan lika.
Killen på hojen gör allt fel (förresten, var det verkligen hojens ägare, Adnan, som körde?)

Vad jag vill ha sagt är att det på inget sätt fråntar polisen från de fel de faktiskt begår.
Om vi lyfter ut MCföraren ur situationen och enbart ser på polisens körning, hade du tyckt det var ok att en ensam bil hade kört på de viset de gjorde och utsatt sej själva och medtrafikanter för dödlig risk?

Det är hastigheten som dödar, hade de tagit ner hojen snyggt i låg hastighet så hade jag berömt dem för ett gott arbete, nu klarade de inte det och växlade över i ett förföljande jag ur säkerhetssynpunkt inte tycker var okej, "easy peasy" :tummenupp

Tingen

Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Men du kan inte ta bort mcn ur det hela då det är den som är första länken i en kedja av händelser men jag förstår vad du menar,,se det så här då,,ta bort polisbilen,,är det ok av en mc förare att köra så fort och att köra på en icke bilväg som han gör.
Kan säga att jag har själv kört väldigt fort på vägen med mc men jag har aldrig nekat till att det är fel eller försvarat mitt handlande med att det är nån annans fel.

Ozziania

Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Men du kan inte ta bort mcn ur det hela då det är den som är första länken i en kedja av händelser men jag förstår vad du menar,,se det så här då,,ta bort polisbilen,,är det ok av en mc förare att köra så fort och att köra på en icke bilväg som han gör.
Kan säga att jag har själv kört väldigt fort på vägen med mc men jag har aldrig nekat till att det är fel eller försvarat mitt handlande med att det är nån annans fel.
Självklart inte men vad jag menar är att risken i förhållande till ev "vinst" inte står i proportion.

Om jag spekulerar fritt så om poliserna följt SITT regelverk så hade förmodligen inte killen på hojen stressat sej av vägen (förmodligen)
T,o,m polisen vet om det, det var därför sambandscentralen beordrade dem att avbryta.

Oavsett vad du och jag tycker så SKULLE de avbryta därför att de av erfarenhet vet vad som händer om man stressar en flyende som de gjorde, därför SKA de följa protokoll, det fanns helt enkelt inget utrymme för deras egna bedömningar.

Att dessutom ha 2st som kör i 200 på den vägen minskade ju inte direkt riskerna för omgivning och förare/passagerare.. :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende