R1an från Växjö som jagades av civilpolis - Hela filmen

Status
Ej öppen för fler svar.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Snälla, kan inte nån starta en tråd till om samma händelse? I beg U! PLEASE!!!!

:näsblod

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Jag är mest fundersam på benämningen "civilpolis" i ämnesraden. Alla poliser är civila, även de i polisuniform...

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Man får ju räkna med att nåt sånt där kan hända om man väljer att dra.. hänt förut, kommer med all sannolikhet hända igen.. hajar inte riktigt varför alla är så förvånade?

Sen vore det mer intressant att få ta del av en fup alternativ den kompletta domen (när den kommer, om den inte redan kommit) för att få en uppfattning om vad som faktiskt hände och hur resonemanget gick än rena spekulationer om vem som tänkte vad och gjorde hur.

Det är alltid lätt att i efterhand se en film eller prata med någon som känner någon som vet något och bilda sin uppfattning utifrån det trots att man aldrig var med om själva händelsen själv.

Men eftersom han åkte på en mc så ska han självklart inte jagas....... :rolleyes:

App app, hade han stulit någons mc och kört på den så borde man skickat insatsstyrkan + flygvapnet efter honom och stoppat honom till varje pris. :mattias

Last edited:

nmp

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2010
Hoj
yamaha skrammlabra
Man får ju räkna med att nåt sånt där kan hända om man väljer att dra.. hänt förut, kommer med all sannolikhet hända igen.. hajar inte riktigt varför alla är så förvånade?

Sen vore det mer intressant att få ta del av en fup alternativ den kompletta domen (när den kommer, om den inte redan kommit) för att få en uppfattning om vad som faktiskt hände och hur resonemanget gick än rena spekulationer om vem som tänkte vad och gjorde hur.

Det är alltid lätt att i efterhand se en film eller prata med någon som känner någon som vet något och bilda sin uppfattning utifrån det trots att man aldrig var med om själva händelsen själv.

Om poliserna inte använder ljud/ljus signaler samt en civil-bil är det inte lätt att se att det är poliser i bilen. Om så är fallet borde poliserna åtalas för mordförsök.
Om dom nu hade en målad polisbil, ljud/ljus signaler så har dom fortfarande skämt ut hela poliskåren med sitt pinsamma snack. :näsblod

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Några förtydliganden efter att ha läst tråden

Kameran var igång långt innan jakten började. Dom blir aldrig omkörda av mc-åkarna. YT-klippet börjar några sekunder innan "jakten" startar.

Det är inte Adnan som kör, dom säger person nr. vid QPn. Ålder på föraren har nämnts i flera medier. Om man har tillgång till hela filmen efter kraschen framgår att polisen får uppfattningen att det är Adnans brorsa som kört. Inte så viktigt men i alla fall.

Fem gånger har jag haft blåljus bakom mig för att polisen ville få stopp på mig. Aldrig har jag ens snuddat vid tanken på att försöka dra därifrån.
Fan va bra du är! Det jag undrar är om du stannar för att du hade slutat i diket om du försökt dra eller för att du kör så långsamt att körkoret ändå inte är i någon större fara? Man ska inte jämföra äpplen med päron!

Sprawler

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Yamaha
Jahaa, ni snackar fortfarande om detta?
Killen gjorde bort sig, så enkelt är det. Inte ett dugg synd om honom.
Han gjorde valet att inte stanna, failade och fick stå för konsekvenserna av sitt dåliga beslut.

Vad säger ni, ska vi lägga ned fallet Adnan och dricka kaffe istället?

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Snälla, kan inte nån starta en tråd till om samma händelse? I beg U! PLEASE!!!!

:näsblod

+1 på det.

En reflektion bara till er som ifrågasätter om bilen hade blåljus på. Hur svårt är det att spotta en civilbil egentligen? Klart killen ser att det är snuten. Han känner säkert till exakt den bilen också. Problemet är nog mer att han känner sig så jävla cool när han står vid korvkiosken med sina fuljeans och gammelretta att han inte har en aning om att han är en jävla sopa på att köra. Stanna för snuten existerar inte - han är ju king av Växjö! :yoparty

Kanske dåligt agerande av bängen men samtidigt bra att ta ner Rossi på jorden lite tror jag. Kan han åka 316 med "M3-look" istället när han är sugen på en korv. Blir inte lika farligt då.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Men sötkorv, har du läst ända hit i en tråd du inte tycker om?
Skit i att läsa tråden nästa gång. :)

hahha nej verkligen inte, men när du skriver i en tråd så hamnar inlägget sist/först. :tummenupp

detta är tråd nummer två om samma film, där samma människor skriver samma sak och tjafsar om samma skit. :tuttar :banana

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Hur gick det med hojen:confused:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ja utopia vill nog alla ha men det kommer aldrig hända.
Och nej man behöver inte vara uppkäftig för att stå på sej. Det är stor skillnad på att argumentera för sin sak och att bara skrika att alla andra är idioter. Märker tyvärr att det börjar gå ner i åldrarna nu så pass att grabbar 10 år gamla som spelar i samma fotbollslag knivhugger varandra. Det är fan brist på respekt som jag inte kan tänka mej är någon annans fel än föräldrarna.

Och ja jag visar ödmjukhet och respekt till alla som förtjänar det. Är faktiskt en mjuk och snäll grabb men med lite tålamod för idioter som förstör samhället för oss andra. Skulle det inte vara för kriminella i samhället skulle vi nog kunna klara oss med betydligt lägre inkomsskatt.

(ja jag är lite arg för jag har nyss haft inbrott i mitt källarförråd och har fått köpa ny snowboardutrustning)

Moget:rolleyes:

Annars skulle ett land där det inte BEHÖVDES poliser för att folk skall förja lagen vara rätt bra eller?

Uppkäftig är väl att stå på sig? Janne Josefsson anses nog vara rätt uppkäftig men gör ett bra jobb ändå.

Hoppas bara du visar lite av den respekten du har för polisen till övriga samhällsmedborgare oxå.

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Jahaa, ni snackar fortfarande om detta?
Killen gjorde bort sig, så enkelt är det. Inte ett dugg synd om honom.
Han gjorde valet att inte stanna, failade och fick stå för konsekvenserna av sitt dåliga beslut.

Vad säger ni, ska vi lägga ned fallet Adnan och dricka kaffe istället?

Det är i princip ingen som påstått att han inte får stå för det han gjort. Det handlar snarare om att poliserna boostat risken för honom rejält genom regelöverträdelser och kanske rent utsagt lagbrott.

Diskussionen handlar med andra ord om polisen också gjort galenskaper, vilket i min mening är självklart att de gjort.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Det är i princip ingen som påstått att han inte får stå för det han gjort. Det handlar snarare om att poliserna boostat risken för honom rejält genom regelöverträdelser och kanske rent utsagt lagbrott.

Diskussionen handlar med andra ord om polisen också gjort galenskaper, vilket i min mening är självklart att de gjort.

Men det är HAN själv som boostat risken genom att inte stanna, inte polisen... ;)

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Om poliserna inte använder ljud/ljus signaler samt en civil-bil är det inte lätt att se att det är poliser i bilen. Om så är fallet borde poliserna åtalas för mordförsök.
Om dom nu hade en målad polisbil, ljud/ljus signaler så har dom fortfarande skämt ut hela poliskåren med sitt pinsamma snack. :näsblod
Kan inte bara alla sluta säga mordförsök:näsblod

För att bli åtalad för mordförsök måste det bevisas ett uppsåt, vilket självklart denna polisen inte hade det måste ju alla vara med på. Hade mc föraren dött och polisen BLIVIT åtalad för något förutom tjänstefel och vårdslöshet i trafik och sånt då. Så hade det ju blivit vållande till annans död och självklart inte mord till exempel och varför då? jo för att han aldrig hade uppsåt att mörda honom:fakta

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
"Han kommer köra ihjäl sig här"

Bra sagt av snuten efter det att dom fått order om att avbryta jakten men ändå fortsätter...
Lyssnar man på radiokommunikationen i slutet så får iaf jag lite av en kännsla att snuten fattar att det dom gjort inte var spec smart... :va

Fortkörning, smitning, och vårdslösthet i trafik...

Han förtjänar ju helt klart att dö!!
Kan bara tänka mig själv att sitta i en sådan situation som snuten.
Bli från åkt av en moppepojke på R1a.. Jag skulle dragit vapen DIREKT!!!!!:kulspruta:kulspruta:kulspruta

Och sen BA!! :FU :blah

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...