Men eftersom han åkte på en mc så ska han självklart inte jagas.......
Man får ju räkna med att nåt sånt där kan hända om man väljer att dra.. hänt förut, kommer med all sannolikhet hända igen.. hajar inte riktigt varför alla är så förvånade?
Sen vore det mer intressant att få ta del av en fup alternativ den kompletta domen (när den kommer, om den inte redan kommit) för att få en uppfattning om vad som faktiskt hände och hur resonemanget gick än rena spekulationer om vem som tänkte vad och gjorde hur.
Det är alltid lätt att i efterhand se en film eller prata med någon som känner någon som vet något och bilda sin uppfattning utifrån det trots att man aldrig var med om själva händelsen själv.
Fan va bra du är! Det jag undrar är om du stannar för att du hade slutat i diket om du försökt dra eller för att du kör så långsamt att körkoret ändå inte är i någon större fara? Man ska inte jämföra äpplen med päron!Fem gånger har jag haft blåljus bakom mig för att polisen ville få stopp på mig. Aldrig har jag ens snuddat vid tanken på att försöka dra därifrån.
Snälla, kan inte nån starta en tråd till om samma händelse? I beg U! PLEASE!!!!
Blablabla nej.
Snälla, kan inte nån starta en tråd till om samma händelse? I beg U! PLEASE!!!!
Men sötkorv, har du läst ända hit i en tråd du inte tycker om?
Skit i att läsa tråden nästa gång.
Moget
Annars skulle ett land där det inte BEHÖVDES poliser för att folk skall förja lagen vara rätt bra eller?
Uppkäftig är väl att stå på sig? Janne Josefsson anses nog vara rätt uppkäftig men gör ett bra jobb ändå.
Hoppas bara du visar lite av den respekten du har för polisen till övriga samhällsmedborgare oxå.
Jahaa, ni snackar fortfarande om detta?
Killen gjorde bort sig, så enkelt är det. Inte ett dugg synd om honom.
Han gjorde valet att inte stanna, failade och fick stå för konsekvenserna av sitt dåliga beslut.
Vad säger ni, ska vi lägga ned fallet Adnan och dricka kaffe istället?
Sparade Reg.nr i datorn, Tjöper aldrig en gammelRetta med Reg.nr TBW608
Det är i princip ingen som påstått att han inte får stå för det han gjort. Det handlar snarare om att poliserna boostat risken för honom rejält genom regelöverträdelser och kanske rent utsagt lagbrott.
Diskussionen handlar med andra ord om polisen också gjort galenskaper, vilket i min mening är självklart att de gjort.
Men det är HAN själv som boostat risken genom att inte stanna, inte polisen...
Kan inte bara alla sluta säga mordförsökOm poliserna inte använder ljud/ljus signaler samt en civil-bil är det inte lätt att se att det är poliser i bilen. Om så är fallet borde poliserna åtalas för mordförsök.
Om dom nu hade en målad polisbil, ljud/ljus signaler så har dom fortfarande skämt ut hela poliskåren med sitt pinsamma snack.
Han har ökat sin risk, polisen ökade den ytterligare. Det ena utesluter inte det andra...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|