R1an från Växjö som jagades av civilpolis - Hela filmen

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag har kollat på filmen några ggr nu och jag skäms nästan när jag ser hur illa mc föraren kör.... Ska vi finnas oss i att han "representerar" oss Sporthoj gangbanging homies biker knuttar?

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Letar
Mcförarens val - utrett!
Polisen vid ratten - borde bli av med jobbet, PRONTO!!!
Antagligen en rekryt brevid, gör bara som han blev tillsagd.
Av en polis tycker jag att man kan kräva mer än av en vanlig "Svenne", han/hon är utbildad, bär vapen osv.
Att bryta mot en tydlig order som han visar att han förstått men struntar i gör honom farlig!
Brottet står inte i proportion till efterföljandet och dess konsekvenser, tycker man det är man NAZIST - Weimann, känn dig träffad!!!
Någon sa att vem som helst inte kan bli polis, fel, min lillebror har just blivit polis och han kuggade psykundersökningen 2 ggr innan dom släppte in honom. Tro mig, ni vill inte möta honom i tjänsten om han kan hitta fel på er, och han letar...

Fredrik:D

Jag tycker att polisen som ger ordern att avbryta gör fel, jag tycker att det är helt ok att försöka stoppa mc´n (oavsett vad konsekvenserna kan bli för den stackars Adnan) jag accepterar faktumet att detta gör mig till nazist och jag tycker du är helt dum i huvudet

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Jag tycker att polisen som ger ordern att avbryta gör fel, jag tycker att det är helt ok att försöka stoppa mc´n (oavsett vad konsekvenserna kan bli för den stackars Adnan) jag accepterar faktumet att detta gör mig till nazist och jag tycker du är helt dum i huvudet

Hade du skrivit samma sak om det var din släkting och inte stackars Adnan som du skriver i din text??

Denna polis borde få sig en stoor gurka i röven så han lugnar ner sig. Hans adrenalinpåslag skall inte få påverka hur han agerar i tjänst. Får sånt påslag att han drar fel i rondellen. Tippar på att denna lilla banan har varit i tjänst max 4 månader. Dom ser att han går av och väntar 30 sek med att begära ambulans.

Last edited:

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb

Din åsikt är din och du har rätt till den, om du tycker polisen gör rätt när dom utsätter allmänheten (oss andra) för dom farorna för en fortkörning han inte ens kan bevisa så hoppas jag bara att det är DIG dom möter i rondellen och inte mig nästa gång!
Med ditt resonemang kan vi ju återinföra dödsstraffet, avskaffa alla andra straff, heldragen linje - pang, du är död osv...
Inte ha täckning på kortet när du åker taxi - pang...
Lite orimligt tycker jag.
Men jag har nog varit med lite längre än dig och kommit till insikten att världen inte är svart och vit utan en oändlig gråskala.

Fredrik:rolleyes:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip

Blablabla

Så du menar att om man inte känner för att betala böter eller ev. bli av med körkortet så ska man bara köra runt 200 och uppträda allmänt osäkert, köra hem till en kompis och gömma sig en stund?

Om någon uppenbart inte tänker stanna tycker jag det är mycket bättre att dom försöker bromsa fast en "preja" en mot dike staket. då farten inte är så hög än att ligga efter i hög hastighet. Riskerna för alla ökar markant då.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Hade du skrivit samma sak om det var din släkting och inte stackars Adnan som du skriver i din text??

Denna polis borde få sig en stoor gurka i röven så han lugnar ner sig. Han adrenalinpåslag skall inte få påverka hur han agerar i tjänst. Får sånt påslag att han drar fel i rondellen. Tippar på att denna lilla banan har varit i tjänst max 4 månader. Dom ser att han går av och väntar 30 sek med att begära ambulans.

Sen kan man ju alltid vända och vrida på saker. Vad hade hänt om Något barn hade gått ut framför mcn och blivit påkörd. Givetvis samma för polisen då. Men sen hur ska fortkörare tas då?. Menar kan ju inte släppa alla som gasar upp för då hade väll alla gjort det om det menas med frihet. Han hade ett val att stanna när polisen tutade första gången och körde upp bredvid honom och det gjorde han inte då får man helt enkelt ta konsekvenserna.

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
Sen kan man ju alltid vända och vrida på saker. Vad hade hänt om Något barn hade gått ut framför mcn och blivit påkörd. Givetvis samma för polisen då. Men sen hur ska fortkörare tas då?. Menar kan ju inte släppa alla som gasar upp för då hade väll alla gjort det om det menas med frihet. Han hade ett val att stanna när polisen tutade första gången och körde upp bredvid honom och det gjorde han inte då får man helt enkelt ta konsekvenserna.

Den stora frågan är väl hur polisen agerar och hur han trivs där bakom ratten. Du som jag har ju sett hur arga poliser blir speciellt i polisbil då dem redan vet att de inte har en chans. Denna jakt slutade med prestige. Polisen vet att dom inte har en chans och detta triggar dem ännu mer tyvärr.

Undrar varför så många här på SH nämner förarens namn? spelar det nån roll. Man märker att det finns många bonnpojkar här på SH

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Skyldigheter i anställningen.

Enligt 4 kap. 1 § polisförordningen (1998:1558) ska anställda inom polisen i arbetet uppträda på ett sätt som inger förtroende och aktning. De ska uppträda hövligt, hänsynsfullt och med fasthet samt iaktta självbehärskning och undvika vad som kan uppfattas som utslag av ovänlighet eller småaktighet.

Jag anser då inte att dessa poliser uppträder spec hänsynsfullt eller iakttar självbehärsking och jag anser heller inte att dessa poliser inger något vidare förtroeden..

Det är inget annat än ren nöjeskörning det handlar om från polisens sida vilket i detta fall faktiskt kunde haft en dödlig utgång!

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Aaah, btw, dom använder inga ljussignaler, dom hade synts som reflexer både här och där, sen att bara tuta och inte andvända sirenen...
Mja, stackarn på hojen gjorde fel val, men vilka beslutsgrunder han hade, det vet inte vi!

Fredrik:glömdet

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
Dessa växsjöpoliser kanske borde få åka av sig lite i stockholm/malmö/Gbg där detta är vardagsmat. Då kanske de skulle landa och inse att deras saab är ett fordon som i detta fall skulle skippa efterfölje och mer länka till andra fordon längre fram. De var väl medvetna om att motorcykel läckte kylarvätska på bakhjulet och bara det borde gjort att de skulle avbryta.

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Ärligt talat, hur kan ni tycka att han kör dåligt, han kör fan IGENOM ett staket - på LÄNGDEN!! :D Och håller sig på hjulen! :D Rena rama Evel Knievel juuh!

Ja just den misslyckade grindningen på staketet var imponerande har aldrig sett någon med sporthoj gjort detta förut..
För övrigt så var han ju rätt kass på att köra hoj.
Inser ju oxå att jag inte ens behöver stanna för farbror blå när jag åker bil han var ju inte heller speciellt snabb.

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
Rent spontant... hur tycker ni poliser skall stoppa fartsyndare på två hjul?

Jag kan inte tänka mig någon bättre metod än att i låg fart skära av motorcykelns körbana. Av filmen att dömma verkar det inte som att poliserna kör på motorcyklisten, snarare tvärtom.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Kan inte hålla mig utanför diskussionen längre.
Tragiskt att han ens försökte köra ifrån polisen för en bagatell.
Svängen om campus borde inte ens finnas med på kartan över flyktvägar. Ofta mycket rullgrus i de två skarpaste kurvorna där... men men...

Jag tycker det är lite intressant att se polisen agerande dock.

Är det så att dem endast tutar med civilbilen utan att blinka med blå-ljus eller liknande så vet i tusan hur jag reagerat. Hade nog trott det varit en full byfåne som var ute efter att köra över mig eller något. Verkar som han vänder sig om några gånger i början och undrar vad tusan det är frågan om. Flykten kommer inte som ett instinktivt val ser det ut som.

Kör med insidan gott folk! :glömdet
//KaliZ

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Hade hojen stannat på en gång och om han hade hållt sig kall så skulle han av videon att döma max fått böter för nåt bristfälligt på hojen. Kanske en liten avhyvling också. De verkar ju inte ha något annat att gå på. Sen kunde han kört vidare och levt lycklig i alla sina dagar, kanske.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Hade hojen stannat på en gång och om han hade hållt sig kall så skulle han av videon att döma max fått böter för nåt bristfälligt på hojen. Kanske en liten avhyvling också. De verkar ju inte ha något annat att gå på. Sen kunde han kört vidare och levt lycklig i alla sina dagar, kanske.

Får se nu, så om en bil kommer ikapp dig och din polare när ni kör hoj och hänger sig på tutan och trycker sig förbi i samma fil och sen trycker upp dig på refugen och fortsätter tuta hejvilt som en galning så hade du altså tänkt, AHA! Måste vara polisen som vill kontrollera mitt körkort och stannat vid lämplig plats :va:va

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Den stora frågan är väl hur polisen agerar och hur han trivs där bakom ratten. Du som jag har ju sett hur arga poliser blir speciellt i polisbil då dem redan vet att de inte har en chans. Denna jakt slutade med prestige. Polisen vet att dom inte har en chans och detta triggar dem ännu mer tyvärr.

Undrar varför så många här på SH nämner förarens namn? spelar det nån roll. Man märker att det finns många bonnpojkar här på SH

Hur Vidar folk är rasister här på Sh vet jag inte, om det var så du menade det uppfattade det så i alla fall :tungan.

Sen var det väll kanske inte 2010 smartaste polis men vem i sanningens namn hade inte blivit lite uppjagad i den situationen. Det är ju något som inte stämmer om adrenalinet inte hade pumpat där. Och är ju rätt säker på att dem inte gjorde allt det där för tex inflytande nummerskylt utan han hade nog gjort något mer.

Får se nu, så om en bil kommer ikapp dig och din polare när ni kör hoj och hänger sig på tutan och trycker sig förbi i samma fil och sen trycker upp dig på refugen och fortsätter tuta hejvilt som en galning så hade du altså tänkt, AHA! Måste vara polisen som vill kontrollera mitt körkort och stannat vid lämplig plats :va:va

Nej men vänder man sig om gång efter gång måste man fan vara blind om man inte ser att dem som sitter i bilen är uniformerade.:va men vad vet jag han kanske har ett gravt synfel och vad vet du dem kanske hade lampor i grillen:)

Last edited:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
Hur Vidar folk är rasister här på Sh vet jag inte, om det var så du menade det uppfattade det så i alla fall :tungan.

Sen var det väll kanske inte 2010 smartaste polis men vem i sanningens namn hade inte blivit lite uppjagad i den situationen. Det är ju något som inte stämmer om adrenalinet inte hade pumpat där. Och är ju rätt säker på att dem inte gjorde allt det där för tex inflytande nummerskylt utan han hade nog gjort något mer.

Lyssnar man på samtalet till Mellan lkc och patrull jhandlar det om efterfölje och jag hör då inget om att det handlar om annat än just efterfölje. Visst kanske en lokal förmåga som är känd sedan tidigare men en sak måste du hålla med om och det är att det blev en jävla prestige.

Denna händelse har hänt på nynäsvägen och enligt rykten och då hade polisflickorna i bilen horn i pannan och sket fullständigt i att det nästan prejja en barnfamilj av vägen. dom SKULLE bara åt hojföraren till vilket pris som helst. Undrar hur samtalet gick mellan patrull och lkc, efterfölje i 100 km/h, ljög säkert om minst 50 km/h.

Fika brödet kanske inte smakade lika bra för växjöpolisen om de släppt rettan, vad vet jag.

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Nån större fara för allmänheten kan jag inte tycka det var i detta klipp,hade det vart mer trafik och stor risk för oskyldiga att skadas så skulle det avbrytas.

Om jag tycker synd om adnan? Nä knappast,han valde att gå fel väg och får skylla sig själv.Men eftersom han åkte på en mc så ska han självklart inte jagas....... :rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad