Om du lider av en sjukdom som gör att du helt plötsligt kör över hela vägbanan så tänker jag som privatperson preja dej av vägen!!!
Låt säga att du lider av nån sjukdom, som gör att du helt plötsligt får svårt att hålla kursen på vägen samt att kontrollera bilen/hojen. nån ringer 112 och rapporterar om en möjlig rattfylla. polisen kommer och prejjar dig av vägen så att du nästan stryker med. hur skulle du önskat att de handlade då? du var ju varken kriminell eller hade begått nåt brott.
Fundera på den en stund, sen kan du ju återkomma i frågan om de verkligen FÅR PREJA folk av vägen.
sov sött.....
Det låter i början av filmen som att dom sett/hört hojarna tidigare och kör så fort som dom gör för att hinna upp dom igen.
Och som sagts tidigare civilbilar har bara lampor i grillen (ibland även under innerbackspegeln) och därför kan dom mycket väl varit igång trots att det inte syns på filmen.
Och nej man ska inte få preja folk av vägen som kört för fort. Men som jag sa i den andra tråden om denna killen så tycker jag personligen att stannar man inte för polisen..ja då ska man ha all skit man kan få.
Håller med den andra killen här att det daltas för mycket med folk i sverige. Jag är uppväxt med att om polisen säger hoppa, så hoppar man.
Och det är precis så jag vill ha det.
Skulle jag träffa på en idiot polis en dag så gör jag som han säger, och sen anmäler jag honom efteråt.
Jag tror nog sverige skulle bli en skönare plats om alla bara gav fan i att vara uppkäftiga