R1an från Växjö som jagades av civilpolis - Hela filmen

Status
Ej öppen för fler svar.

Weidmann

Stadspojke
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
R6-99
Om föraren begått grova brott är det viktigt att han grips. Om föraren endast gjort sig skyldig till trafikförseelser har han inte mycket att frukta om han stannar. Hur som helst ska det aldrig löna sig att fly från våra demokratiskt tillsatta auktoriteter. Det ögonblicket han valde att vrida på gasen och försöka fly var han inte längre bara skyldig till trafikförseelse utan även grovt allmänfarligt beteende. Självklart ska han gripas och ibland kan ändamålet helga medlen...

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Om föraren begått grova brott är det viktigt att han grips. Om föraren endast gjort sig skyldig till trafikförseelser har han inte mycket att frukta om han stannar. Hur som helst ska det aldrig löna sig att fly från våra demokratiskt tillsatta auktoriteter. Det ögonblicket han valde att vrida på gasen och försöka fly var han inte längre bara skyldig till trafikförseelse utan även grovt allmänfarligt beteende. Självklart ska han gripas och ibland kan ändamålet helga medlen...

Wow Judge dredd.

Weidmann

Stadspojke
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
R6-99
for the record. nybliven hojkortsinnehavare som jag är så kommer jag garanterat att bryta mot de flesta trafikregler som finns 2011. även om jag bröt mot de flesta 2010 när jag övningskörde(gällde endast hastighetsöverträdelser och att åka slalom i köer). så kommer jag NOG definitivt att stanna om jag får BLÅ efter mig. inte värt att försöka dra dem såvida jag inte har 1år i fängelse eller mer att se fram emot, då kan det vara värt ett försök.

så efter alla dessa inlägg i denna tråd så hoppas jag folk förstår att man inte är nån moraltant. jag ville mest bara belysa att det får vara nån sorts av rim o reson på brottet kontra straffet. alltså en fortkörning/buskörning ska inte bestraffas med att man blir prejjad av vägen halvt till döds(och seriöst ni som skrivit att ni tyckt polisen gjorde rätt osv, skulle ni seriöst önska att polisen behandla er på detta vis? nä trodde inte det heller).

Ett tydligt exempel på hur straff och beivring av brott är brottsförebyggande. Trots att det är populärt och politiskt korrekt nuförtiden att hävda motsatsen.
Jag är i precis din situation och håller med till 100%. En fortkörning ska absolut inte bestraffas så hårt, riskerar man däremot sina medmänniskors liv genom att försöka fly är det en helt annan femma. För att svara på din parentes; Jag skulle aldrig fly från polisen, speciellt inte om de hade befogenheter nog att ta tag i brottslingar som de borde... Just därför ska man sluta behandla brottslingar som offer för sin egen idioti utan som vad de är, brottslingar. :mad:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv

men att döma av polisernas koll så hade de inte så värst mycket att gå på. självklart är det viktigt att en person som begått grova brott grips. och nej det ska inte löna sig att försöka smita från våra auktoriteter. men det ska heller inte gå till den grad att polisen medvetet skadar/har ihjäl medborgare heller.

Tur som fan att du inte är polis heller för annars kanske man hade haft en 9mm i pannan bara för att ha gått mot rött

vetefan hur du fått din information om hur polisen jobbar osv, men det verkar som om du skiter i att polisen har ihjäl folk bara de får fast skurkarna.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
det är viktigt vad du tycker faktiskt mer än du tror. håller med för övrigt, och hade det varit jag som varit ute o busat o kört för fort hade jag garanterat stannat om blå var efter mig (1. jag vill inte ha ihjäl nån annan. 2. jag vill inte ha ihjäl mig själv (mina söner skulle bli ledsna). 3. straffet för det jag gjort skulle blivit lindrigare om jag stannat (körkort går alltid att ta om, det går dessvärre inte att ta tillbaka liv))

Men det jag inte gillar är att du resonerar och tycker att poliserna gjorde rätt i att prejja denne adnan av vägen så som de gjorde, för det gör inte dem bättre än adnan själv som valde att dra iväg, oavsett hur du ser på det hela. nån jäkla gräns får det vara på hur vi får stopp på brottslingar (ok. jag skulle definitivt vara utav en annan åsikt om det gällde en person som mejjat ner x antal andra människor, barn osv, men det hör inte hit)

Har dribblat bort mig själv lite så vet inte exakt vad jag sagt och inte, men utan att läsa vad jag själv skrivit så tror jag resonemanget ang att preja av honom av vägen var i ironi över att nån sa att det är idiotiskt att preja nån av vägen över en trafikförseelse o jag kontrade med att man såklart inte är så idiotiskt så man försöker dra snuten för en sån simpel sak, alltså borde han gjort nånting mkt värre och då kan det ju faktiskt vara okey att preja honom.
Det går att vinkla saker rätt hårt :D

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
ägaren till hojen kollade dom upp men inte han som körde för han drog ju iväg..

Om det fanns en sådan misstanke så hade ju aldrig trafikledningen viljat att mr rambo polis skulle avbryta och man kan ju inte misstänka varje mc förare för grövre brott bara för att dom bryter mot en trafikförteelse.
Jösses använd det innan för skallen är du snäll. :)

Tvivlar även på att olösta grova brott i växjö 2009 var spec stor.

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Har dribblat bort mig själv lite så vet inte exakt vad jag sagt och inte, men utan att läsa vad jag själv skrivit så tror jag resonemanget ang att preja av honom av vägen var i ironi över att nån sa att det är idiotiskt att preja nån av vägen över en trafikförseelse o jag kontrade med att man såklart inte är så idiotiskt så man försöker dra snuten för en sån simpel sak, alltså borde han gjort nånting mkt värre och då kan det ju faktiskt vara okey att preja honom.
Det går att vinkla saker rätt hårt :D
'

kul att du iaf kommer till insikt :D

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
så efter alla dessa inlägg i denna tråd så hoppas jag folk förstår att man inte är nån moraltant. jag ville mest bara belysa att det får vara nån sorts av rim o reson på brottet kontra straffet. alltså en fortkörning/buskörning ska inte bestraffas med att man blir prejjad av vägen halvt till döds(och seriöst ni som skrivit att ni tyckt polisen gjorde rätt osv, skulle ni seriöst önska att polisen behandla er på detta vis? nä trodde inte det heller).

Ifall jag vid uppmaning därom skulle vägra att stanna för polisen så anser jag att han skall ha rätt att förflytta mig från vägen. Det borde ingå i hans arbetsbeskrivning. Du framställer det ju som att vissa anser att poliser direkt ska få preja folk av vägen för vilken trafikförseelse som helst utan att polisen ens försökt få föraren att stanna av egen fri vilja. Ingen påstår dylikt.

I filmen ser vi hur denna motorcyklist begår grova överträdelser mot mängder av trafikregler och uppvisar total nonchalans för andras liv och säkerhet. Hade det handlat om en bilist hade vi inte ens diskuterat huruvida polisen borde fått preja honom av vägen eller ej. Vi hade krävt det.

Försöker man dra ifrån polisen bara för att man riskerar en böteslapp så borde man ju låsas in av ren omtanke. Så resonerar rationella människor. Ifall polisen märker att en snubbe utan MC-kläder vägrar att stanna så är den rationella tanken att det måste handla om mer än fortkörning i det aktuella fallet.

Fem gånger har jag haft blåljus bakom mig för att polisen ville få stopp på mig. Aldrig har jag ens snuddat vid tanken på att försöka dra därifrån.

(Och bara för att förtydliga: Jag har heller aldrig fått böter eller blivit straffad på något sätt. Jag antar att farbror blå bara var intresserad av mina kloka ord... )

Den som sig in i leken ger får leken tåla hette det i.a.f. när jag var liten.
Nu tycks det heta: Jag får göra som jag vill och du får inte hindra mig.

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Ifall jag vid uppmaning därom skulle vägra att stanna för polisen så anser jag att han skall ha rätt att förflytta mig från vägen. Det borde ingå i hans arbetsbeskrivning. Du framställer det ju som att vissa anser att poliser direkt ska få preja folk av vägen för vilken trafikförseelse som helst utan att polisen ens försökt få föraren att stanna av egen fri vilja. Ingen påstår dylikt.

I filmen ser vi hur denna motorcyklist begår grova överträdelser mot mängder av trafikregler och uppvisar total nonchalans för andras liv och säkerhet. Hade det handlat om en bilist hade vi inte ens diskuterat huruvida polisen borde fått preja honom av vägen eller ej. Vi hade krävt det.

Försöker man dra ifrån polisen bara för att man riskerar en böteslapp så borde man ju låsas in av ren omtanke. Så resonerar rationella människor. Ifall polisen märker att en snubbe utan MC-kläder vägrar att stanna så är den rationella tanken att det måste handla om mer än fortkörning i det aktuella fallet.

Fem gånger har jag haft blåljus bakom mig för att polisen ville få stopp på mig. Aldrig har jag ens snuddat vid tanken på att försöka dra därifrån.

(Och bara för att förtydliga: Jag har heller aldrig fått böter eller blivit straffad på något sätt. Jag antar att farbror blå bara var intresserad av mina kloka ord... )

Den som sig in i leken ger får leken tåla hette det i.a.f. när jag var liten.
Nu tycks det heta: Jag får göra som jag vill och du får inte hindra mig.

Håller med dig till fullo. den som ger sig in i leken..... men knappast när det gäller våra konstaplar i landet.. de är inga utbildade bödlar som ska dela ut straff hit o dit. snacka om jävla skev bild bild ni har.

Det spelar väl egentligen ingen roll vilket trafikbrott denne begått. våra polisers befogenheter sträcker sig inte så långt att de får gör vad fan de vill. det är det jag vill komma tiill. sen att det är samma sak du o jag o andra är ute efter är oväsentligt. och nej jag främställer det inte som att poliser ska få göra på ditten o datten vis. har du ens läst allt? det jag försöker få fram är att farbror blå INTE får göra si o så.

vad vi o andra krävt har inte med saken att göra. för VARE sig DU eller JAG eller ANDRA är i JAKT på denne motorcyklist. så det är helt oväsentligt vad du och jag och andra tycker. det INGÅR inte inom polisens ramar att prejja folk av vägen, motorcyklister,cyklister eller bilister eller annat löst folk.

och det är klart de får försöka hindra dig. men knappast avsiktligt med att köra in sitt eget fordon i ditt.

som jag sa liknande till norman, Hoppas de skjuter knäskålarna av dig när du glömt att använda blinkers eller gjort nån annan skittabbe i trafiken. sen kan du ju komma o gnälla.

Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Håller med dig till fullo. den som ger sig in i leken..... men knappast när det gäller våra konstaplar i landet.. de är inga utbildade bödlar som ska dela ut straff hit o dit. snacka om jävla skev bild bild ni har.

Vadå dela ut straff?

Hur kan du hålla med mig om att om man sig in i leken ger så får man leken tåla och sen (uppfattar jag det som) påstå att denna motorcyklist inte hade förtjänat en bredsida i syfte att skydda övriga trafikanter?

Detta glin har nu väl förhoppningsvis lärt sig något. Han var tidigare bevisligen en stark kandidat för forumets minneslund. Idag tror jag hans odds för att slippa hamna däri har förbättrats markant. Han kan tacka polisen för det.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Vadå dela ut straff?

Hur kan du hålla med mig om att om man sig in i leken ger så får man leken tåla och sen (uppfattar jag det som) påstå att denna motorcyklist inte hade förtjänat en bredsida i syfte att skydda övriga trafikanter?

Detta glin har nu väl förhoppningsvis lärt sig något. Han var tidigare bevisligen en stark kandidat för forumets minneslund. Idag tror jag hans odds för att slippa hamna däri har förbättrats markant. Han kan tacka polisen för det.

som jag skrev tidigare... är du ens helt säker på att de får prejja folk av vägen? sen spelar det fan ingen roll vad han gjort o inte.

Vadå dela ut straff?

1. för att polisen inte har den befogenheten att få prejja nån av vägen.
2. för att om denne sk Adnan hade klotat (vilket han gjorde senare) pga av att han inte kunde köra (ja lägg till läckande kylare som sölade ner bakhjulet då-) så hade det varit lite mera ge dig inte in i leken om du inte kan tåla den.

Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
och nej jag främställer det inte som att poliser ska få göra på ditten o datten vis. har du ens läst allt? det jag
försöker få fram är att farbror blå INTE får göra si o så.

.../...

Hoppas de skjuter knäskålarna av dig när du glömt att använda blinkers eller gjort nån annan skittabbe i trafiken. sen kan du ju komma o gnälla.

:va

Saftig motsägelse där va?

Om jag drar från platsen på det sätt snubben i filmen gjorde så får de skjuta bäst de vill. Du måste ju inse att det är grabben körsätt efter uppmaningen att stanna som är det stora brottet vi diskuterar här. Inte hans körning dessförinnan.

1. för att polisen inte har den befogenheten att få prejja nån av vägen.

Så vad ska polisen göra när rattfyllot kör över hela vägen och vägrar stanna? Försöka köra om och ligga framför och varna övriga trafikanter tills fyllot somnar alternativt får slut på bränsle?

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
:va

Saftig motsägelse där va?

tycker jag inte.

Om jag drar från platsen på det sätt snubben i filmen gjorde så får de skjuta bäst de vill. Du måste ju inse att det är grabben körsätt efter uppmaningen att stanna som är det stora brottet vi diskuterar här. Inte hans körning dessförinnan.

Så vad ska polisen göra när rattfyllot kör över hela vägen och vägrar stanna? Försöka köra om och ligga framför och varna övriga trafikanter tills fyllot somnar alternativt får slut på bränsle?

ja, nu är inte jag polis eller har nån form av utbildning av detta men jag kan nog påstå att de INTE får prejja honom av vägen, VILKET var vad det hela handlade om. att Adnan kört som ett miffo och borde stannat har vi ju varit ense om hela tiden.

Om nu polisen mot förmodan skulle prejja nån av vägen(så att denne dör), tror du då att poliserna skulle gå helt fria eller? Det tror inte jag, därav mitt resonemang. de kan inte ha med det i "sina" spelregler så att säga. oavsett skyldig eller inte.

Men istället för att sitta och argumentera som retards på ett forum så kan vi ju faktiskt ta reda på hur det verkligen ligger till vad de får göra och inte göra rent lagmässigt (tvivlar på att varje snut följer det till punkt o pricka, ta bara exemplet med M3'an som körde ihjäl en person i högdalen efter att ha fått snutjagen.)

Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Micke™;5021511 skrev:
ja, nu är inte jag polis eller har nån form av utbildning av detta men jag kan nog påstå att de INTE får prejja honom av vägen, VILKET var vad det hela handlade om. att Adnan kört som ett miffo och borde stannat har vi ju varit ense om hela tiden.

Poliser prejar trafikbrottslingar av vägen varje dag. HÄR har du ett av många exempel. Att motorcyklister ska vara immuna mot denna behandling bara för att man ska skydda motorcyklisterna mot skada tycker jag är fel. Den som sig in i leken...

Varsegod att leta lagstöd/förbud du. Själv tänker jag sova nu. Go´ natt.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Poliser prejar trafikbrottslingar av vägen varje dag. HÄR har du ett av många exempel. Att motorcyklister ska vara immuna mot denna behandling bara för att man ska skydda motorcyklisterna mot skada tycker jag är fel. Den som sig in i leken...

Varsegod att leta lagstöd/förbud du. Själv tänker jag sova nu. Go´ natt.

Har aldrig påstått att det inte händer. Vill bara påpeka att det inte ingår i deras sk handlingsplan för ett gripande. sen vad varje enskild polis/grupp gör i varje enskilt fall är ju deras sak.

Sen att ge exempel på vad poliser verkligen gjort var inte själva issuen, utan att ta reda på OM de verkligen FÅR preja nån av vägen. Och av ditt nämnda exempel så tror jag knappast att nån jury/domare hade opponerat sig ang prejjningen då det var en känd brottsling.

Låt säga att du lider av nån sjukdom, som gör att du helt plötsligt får svårt att hålla kursen på vägen samt att kontrollera bilen/hojen. nån ringer 112 och rapporterar om en möjlig rattfylla. polisen kommer och prejjar dig av vägen så att du nästan stryker med. hur skulle du önskat att de handlade då? du var ju varken kriminell eller hade begått nåt brott.

Fundera på den en stund, sen kan du ju återkomma i frågan om de verkligen FÅR PREJA folk av vägen.

sov sött..... :D

Last edited:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Jag tycker att det är så jävla dåligt av snuten att dom inte kan hänga sig ut igenom rutan och skjuta efter han ist för att hålla på och jaga han på det där sättet...
Typ Skjutit hål på däcken eller nåt som på film det skulle vart ballt tycker jag! :rolleyes:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Vafan håller polisen på med?, menar innan jakten, de drar förbi bilar som det e nåt rally-spel, drar över heldraget flera omkörningar i rad och blåser 180 förbi villaområde?

sen kommer de ikapp 2 motorcyklar, hänger sig på tutan (fortfarande inga blåljus/sirener) prejar sig förbi sen trycker upp den ena så han åker över en refug?

MC föraren smet ju så antagligen hade han inte rent mjöl men han kan ju fått panik av behandlingen, trott det är nån påtänd knarkare som snott en polisbil och är ute och försöker köra GTA för det är ju precis så poliserna beter sig.

vettefan om jag heller hade vågat stanna ärligt talat, även om det är polisen så har de ju dödsmisshandlat ganska många helt oprovocerat och blir aldrig åtalade. Stannar nog nästan hellre om nån i HA väst vinkar in mig än poliser som beter sig sådär

Clinchen

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2009
Hoj
Honda Transalp och KTM 350 EXC
Är den nån som egentligen vet vad han flydde ifrån? Hade han kört 5 km/h för fort eller smet han från en olycka där han hade kört ihjäl nån?
Jag antar att varken nån här på forumet eller polisen som jagade vet det..

Han kanske bara ville va stenhård och åka ifrån polisen för att ha nåt att skryta om på ett forum. Istället fick han lära sig den hårda vägen att det är bättre att stanna :D

Jag tycker nog att polisen ska få jaga och preja både bilar och hojar som sätter andras liv i fara.

Hur skulle ni tycka om ni blir utsatta för ett brott där förövaren flyr på hoj och när polisen kommer så säger de bara att tyvärr kan vi inte jaga han ifall han skadar sig..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS