R1an från Växjö som jagades av civilpolis - Hela filmen

Status
Ej öppen för fler svar.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Att åka o ställa sig på adressen ger lika mycket som att åka o ställa sig hemma hos Nisse Nilsson o hälsa när han kommer hem från jobbet.
De kan ändå inte få dit han för nånting genom att göra det.

Anledningen att han inte lyssnade på order var ju ganska uppenbart för att han visste att hojen skulle gå sönder vilken sekund som helst.

Polisen hade inte ens varit i närheten av rondellen om inte Adnangrisen valt att försöka sticka, så jag hade skyllt på Adnan.

Ja, jag försvarar polisen för jag "nästan" är i samma yrkesgrupp, det är precis utav den anledningen :rolleyes:

Men tyvärr blev du inget i livet, så du kan ju leka polis.

Order av överordnat befäl avbryt, hur enkelt som helst, de skulle lagt av.

De leker före /under jakten och skiter i konsekvenserna. Hur många kunde de inte skadat med sitt uppträdande. Oskyldiga får inte skadas under jakt, därför kommer ordern avbryt! Poliser är människor utan självkänsla och tror de blir stålmannen när de får på sig uniformen:arsele

Last edited:

Sprawler

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Yamaha
Jag tycker det var fantastiskt bra gjort av polisen.
"Men hallååå herreguud, han kunde ju faktiskt dött! Övervååååld!"
Jamen ge fan i att sticka från länsman dååå!!??
I min värld funkar det liksom inte att vara skittuff ena stunden och lipa nästa stund, när man förlorat. Det daltas och gnälls så jävla mycket att det kanske är lika bra att vi lägger ned hela poliskåren? Eller iallafall ser till att ändra den från grunden.
Jag menar, de får ju ändå inte göra nånting utan att alla vänsterprototyper, svenssons och allmäna bättrevetare börjar twittra, blogga (eller vad de nu må vara) om hur förfärligt polisens beteende är.

Bort med de aggressiva och provocerande uniformerna? Ersätt dem med vita plyschdräkter med texten FÖRLÅT i rosa på ryggen? Stå vid vägkanten och bjussa på korv istället för att tillrättavisa folk?

Jag antar att jag är en väldigt dålig människa, men för min del hade de gärna fått köra över gammelrettan och fanskapet som körde den.
Om inte annat hade min försäkringspremie kanske sjunkit lite... :rolleyes:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Att åka o ställa sig på adressen ger lika mycket som att åka o ställa sig hemma hos Nisse Nilsson o hälsa när han kommer hem från jobbet.
De kan ändå inte få dit han för nånting genom att göra det.

Anledningen att han inte lyssnade på order var ju ganska uppenbart för att han visste att hojen skulle gå sönder vilken sekund som helst.

Polisen hade inte ens varit i närheten av rondellen om inte Adnangrisen valt att försöka sticka, så jag hade skyllt på Adnan.

Ja, jag försvarar polisen för jag "nästan" är i samma yrkesgrupp, det är precis utav den anledningen :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=[YOUTUBE-ID]WXoOYpnAE9w&feature=fvst[/YOUTUBE-ID]

Nära skjuter ingen hare. Man vill så gärna komma in men får nöja sig med detta:D:D. Du är en låssasgris

Varszegi

Gick med
5 Feb 2008
Hoj
KTM EXC 525 R SM
Den polisen vill man inte träffa i sommar! 170km/h på teleborgsvägen, mycket barn på den vägen! Hur ska han hinna stanna? tragiskt att se. Men han bry sig nog inte..

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Nära skjuter ingen hare. Man vill så gärna komma in men får nöja sig med detta:D:D. Du är en låssasgris

Gissar på väktare/dörrvakt.

Ja utopia vill nog alla ha men det kommer aldrig hända.
Och nej man behöver inte vara uppkäftig för att stå på sej. Det är stor skillnad på att argumentera för sin sak och att bara skrika att alla andra är idioter. Märker tyvärr att det börjar gå ner i åldrarna nu så pass att grabbar 10 år gamla som spelar i samma fotbollslag knivhugger varandra. Det är fan brist på respekt som jag inte kan tänka mej är någon annans fel än föräldrarna.

Och ja jag visar ödmjukhet och respekt till alla som förtjänar det. Är faktiskt en mjuk och snäll grabb men med lite tålamod för idioter som förstör samhället för oss andra. Skulle det inte vara för kriminella i samhället skulle vi nog kunna klara oss med betydligt lägre inkomsskatt.

(ja jag är lite arg för jag har nyss haft inbrott i mitt källarförråd och har fått köpa ny snowboardutrustning)

Jag tror vi tänker på olika sätt att vara uppkäftig, knivhugger :näsblod

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Men att vara väktare är ju helrätt ju. Hela tiden vara knäähund åt dom som har blåljus på taket:D. Lyda order och luta sig tillbaka på sin två veckors utbildning.

Mvh// Stolt bliv Amb syrra

Fast som sagt, vi har ingenting med polisen att göra så du kan ju ta o faktakolla lite först plutten :krama

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Den polisen vill man inte träffa i sommar! 170km/h på teleborgsvägen, mycket barn på den vägen! Hur ska han hinna stanna? tragiskt att se. Men han bry sig nog inte..

Han brydde sig antagligen lika mycket som snubben på R1'an !!
Undrar hur HAN hade tänkt att stanna om något barn dök upp.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Som jag uppfattar det så har polisen blivit meddelade på radion om motorcyklister som svinar och beger sig dit. Därav att dom åker ganska fort redan innan dom ser hojarna.

Civilbilarna har såvitt jag vet nästan alltid blåljus men dom är ofta monterade i grillen så det syns ju inte på kameran om dom har sådana och om dom är påslagna.
Ljudsignaler hade dom i alla fall inte eller i vart fall så använde dom inte sådana. (förutom tutan då).
Dock står det ju polisen fritt att bedöma vilka signaler dom ska använda när dom är ute och kör. Dom måste inte använda vare sig blåljus eller siren även om jag kanske tycker att man alltid ska använda så mycket signaler som möjligt när man är ute och kör i dom farter det är frågan om här.

Dom gör ju två försök att skära av flyktvägen för motorcyklisten. Dels vid rondellen men killen väljer då att dra över refugen för att komma undan. Sen försöker dom skära av vägen vid staketet men killen bedömer det då som roligare att köra genom staketet istället.
Så jag tycker att han definitivt ska stoppas.

Vad gäller den delen där polisen får order att avbryta jakten så är det ju så att när dom får order att avbryta jakt så ska jakten övergå i efterföljande. I stort sett samma sak men avståndet till den man följer ska vara större så man inte i onödan stressar denne.
Huruvida det dom gör faktiskt är att avbryta jakten och övergå till efterföljande kan jag inte riktigt bedöma för jag har inte full koll på kriterierna där.
Men det känns lite som att dom inte avbryter jakten.

Så jag har svårt att se att polisen gör något fel förutom att dom möjligen fortsätter jakten efter att dom fått order att avbryta.

Och det handlar inte om att jag anser att man ska bli prejad av vägen för att man kör några kilometer över hastighetsgränsen.
Polisen gör faktiskt ett försök att stoppa honom utan att preja honom men han väljer att dra. Det första som händer är ju inte att polisen prejar honom.
Att dom väljer att försöka skära av hans flyktväg är ju för att han inte har för avsikt att stanna om han inte blir tvingad.
Under flykten beter han sig dessutom enormt vårdslöst och farligt så jag tycker faktiskt att det var rätt att dom följde efter tills dom fick stopp på honom.

Det är i slutändan inte polisens fel att han körde av vägen. Det var hans eget val att försöka köra ifrån polisen och enligt min åsikt ska det aldrig få löna sig att dra polisen.
Han får skylla sig själv för det var hans eget val att sätta sig i den situationen.

Sprawler

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Yamaha
Om man inte klarar av att hålla en god ton utan att komma med personliga påhopp bör man lämpligtvis omgruppera till Lunarstorm eller dylikt...

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Han har ökat sin risk, polisen ökade den ytterligare. Det ena utesluter inte det andra... :)

Hur menar du då?

Menar du att föraren av motorcykeln inte valde själv att utsätta sig för risker.
Han hade kunna välja att inte köra över refugen tidigt i filmen men han drog över den.
Han hade kunnat välja att stanna vid staketet men han körde igenom det istället.
Ingen annan än han själv fattade beslutet att köra så fort som han gjorde och handla på det sätt han gjorde i dom situationer som uppstod.

Däremot kan man diskutera huruvuda polisen utsatte omgivningen för onödigt stora risker under jakten men det har inte alls att göra med vilka risker MC-föraren väljer att utsätta sig för.

Sådana idioter som killen på bågen ska fan inte få befinna sig i trafiken på motorfordon om du frågar mig.
Att det sedan är han själv som ställer till det så att det tar stopp är ju mest bonus.
Det är ju inte så svårt att räkna ut att det kommer att sluta med skuren motor när man kör vidare utan kylsystem. En vattenkyld motor som blir av med kylarvätskan blir extremt dåligt kyld. För det är väl det som händer på slutet. Motorn nyper och han hamnar i diket. Vilket för övrigt väl troligen hade varit resultatet även om polisen pallnitat när dom fick order att avbryta. Deras handlande resulterade ju bara i att dom faktiskt var väldigt snabba på plats när killen väl placerat sig skadad i diket.

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
kawaskaki kx250
Föraren av mc gjorde fel tycker jag,vad för samhälle blir det om polisen ej får jaga brottslingar? kunde varit en förrymd våldtäcksman eller något.
Polisen skulle prejat han ordentligt första gången men då får dom ju skit för det med..

skulle vara liknande här i sverige som på länken nedanför..

http://www.youtube.com/watch?v=CMt4Oi7zV4o

så polisen ska åka runt och anta att alla är förrymda våldtäcksmän? för det är precis det du säger indirekt.

anledningen till att poliser gör såna här saker är deras jävla ego, dom är vana vid att 95% av alla dom stoppar är vanliga svenssons som ger dom ett glatt leende samtidigt som dom tar emot böteslappen.
grisar är så vana vid att folk gör precis som dom säger att dom anser sig vara oövervinnerliga, det är då dom börjar ta egna beslut, ljuger i rättegångar och misshandlar folk.

hela grejen med poliser är att straffa folk, det säger väl rätt mycket om dom som utbildar sig till det?
korrupta idiotjävlar hela bunten (bortsett från typ 1% som är normala)

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Vet inte. Det synns inte om han blinkade innan han svängde ut. Men sånt kanske inte behövs i Österled?

Att köra ut i vägen 200 meter framför en motorcyklist på en 50-(?)väg kan väl inte vara principiellt fel? Att puckot sen kör som han gör kan väl inte denna bilist lastas för lika lite som alla andra bilister som rammas av grabbar som försöker impa på polarna?

Om det istället varit en 6-åring som sprungit ut i vägen från sitt hem i lägenheten i bakgrunden och ungen därefter blivit påkörd av samma motorcyklist hade det då enbart varit ungens fel?

Finns det nån anledning att tycka synd om puckot på hojen? Nä inte det minsta!

Kommer övriga hojförare som står längs vägen, och kanske även många av de som ser filmen, tänka sig för innan de wheelar nästa gång? Garanterat!

Med andra ord. Enligt Darwins filosofi så gagnade bilistens handlande sannolikt mänskligheten.

Kom igen...

http://www.youtube.com/watch?v=[YOUTUBE-ID]WXoOYpnAE9w&feature=fvst[/YOUTUBE-ID]

Du är elak:D

Last edited:

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016
Jag tycker det var fantastiskt bra gjort av polisen.
"Men hallååå herreguud, han kunde ju faktiskt dött! Övervååååld!"
Jamen ge fan i att sticka från länsman dååå!!??
I min värld funkar det liksom inte att vara skittuff ena stunden och lipa nästa stund, när man förlorat. Det daltas och gnälls så jävla mycket att det kanske är lika bra att vi lägger ned hela poliskåren? Eller iallafall ser till att ändra den från grunden.
Jag menar, de får ju ändå inte göra nånting utan att alla vänsterprototyper, svenssons och allmäna bättrevetare börjar twittra, blogga (eller vad de nu må vara) om hur förfärligt polisens beteende är.

Bort med de aggressiva och provocerande uniformerna? Ersätt dem med vita plyschdräkter med texten FÖRLÅT i rosa på ryggen? Stå vid vägkanten och bjussa på korv istället för att tillrättavisa folk?

Jag antar att jag är en väldigt dålig människa, men för min del hade de gärna fått köra över gammelrettan och fanskapet som körde den.
Om inte annat hade min försäkringspremie kanske sjunkit lite... :rolleyes:

+100000 Det bästa jag läst inom denna tråd! Så jävla bra skrivet!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende