Bli inte sur nu Men alla vet väl att Yamaha har bättre kvalité är Kawa! Allt annat än det är tramspratCorbenDallas skrev:Vad är skillnaden då? Så vitt jag vet har inte 6an uppgraderats nåt nämnvärt till 06. Den var ju sprillans ny förra året...
Vad grundar du det tramspratet på?
Red skrev:Högre pris på kåpor om man repar dom / svårare att efterskapa.
Fränt med rossis autograf på tanken tills man skrapar den.
2Wheeldrive skrev:Bli inte sur nu Men alla vet väl att Yamaha har bättre kvalité är Kawa! Allt annat än det är tramsprat
Jag har ägt både ZX-10R och Yamaha Yamahan känns mycket pålitligare då växlarna inte hoppar ur när dom vill Inte så roligt när 2:an hoppar ut när man åker i 100 på bakhjulet, Har haft ZX-9r oxå, men den bytte jag snabbt Sen så är ju båda märkena skitbra.... Bara det att Yamaha är mycket bättre. [/QUOTE]2Wheeldrive skrev:Vad bygger du det på? Har ägt både Yamaha & Kawasaki och har aldrig haft problem, eller märkt någon kvalités skillnad på dem.
Jag har ägt både ZX-10R och Yamaha Yamahan känns mycket pålitligare då växlarna inte hoppar ur när dom vill Inte så roligt när 2:an hoppar ut när man åker i 100 på bakhjulet, Har haft ZX-9r oxå, men den bytte jag snabbt Sen så är ju båda märkena skitbra.... Bara det att Yamaha är mycket bättre. [/QUOTE]2Wheeldrive skrev:Vad bygger du det på? Har ägt både Yamaha & Kawasaki och har aldrig haft problem, eller märkt någon kvalités skillnad på dem.
2Wheeldrive skrev:Bli inte sur nu Men alla vet väl att Yamaha har bättre kvalité är Kawa! Allt annat än det är tramsprat
Tur att man har haft BÅDE nyare Kawasaki och Yamaha Så att man vet vad man pratar om, Inget teori utan praktik, Sen är ju ALLA märken EXAKT lika bra (Ironi)CorbenDallas skrev:Jag blir inte sur. Mest bara trött eftersom det är just sådana korkade inlägg som skapar myter. Vissa folk har inte hjärna att ifrågasätta mer utan kanske tom tror på dig trots dina, med dagens underdrift då, onyanserade inlägg...
2Wheeldrive skrev:Tur att man har haft BÅDE nyare Kawasaki och Yamaha Så att man vet vad man pratar om, Inget teori utan praktik, Sen är ju ALLA märken EXAKT lika bra (Ironi)
Pratade vi kvalité eller prestanda? Visst är ZX-10R Snabbare än R1an både på bana och rakt på det har jag inte sagt något om Men jag väljer Kvalité och 5 års garanti framför ett par hundradelar och kilometerCorbenDallas skrev:Nä, det är inte sagt att alla är lika bra. Men att säga att ALLA vet att ditten o datten är bara dumt. Faktiskt...
Du som tjatar så mkt om "on the edge" borde väl inte ha problem med en ZX10a som onekligen är just det...
2Wheeldrive skrev:Pratade vi kvalité eller prestanda? Visst är ZX-10R Snabbare än R1an både på bana och rakt på det har jag inte sagt något om Men jag väljer Kvalité och 5 års garanti framför ett par hundradelar och kilometer
Sluggaboy skrev:asså skulle detta va ett svårt val :S 636= 160blås i 3:an upp på bakan.. vafan väntar du på??
2Wheeldrive skrev:Pratade vi kvalité eller prestanda? Visst är ZX-10R Snabbare än R1an både på bana och rakt på det har jag inte sagt något om Men jag väljer Kvalité och 5 års garanti framför ett par hundradelar och kilometer
2Wheeldrive skrev:Bli inte sur nu Men alla vet väl att Yamaha har bättre kvalité är Kawa! Allt annat än det är tramsprat
Nu ska jag förklara för dig vad jag menar Ta allt från sporthojar till crossar. Om du kör båda märkena lika hårt och kör med samma serviceintervall så kommer yamahan att få mindre problem än kawasakin, Det är vad jag menar kvalité Varför är det t.ex 2000mil ventilintervall på kawa medans det är 4000 på yamaha? Jag tar om det igen för att du ska förstå.... Det jag pratar om är driftsäkerhet, Säg själv, har jag rätt eller är kawasaki ett bättre märke?CorbenDallas skrev:Frågan är vad du pratar om faktiskt? Du verkar tycka att kvalitet handlar om växellådor som smör och ett sävligt chassie. För mig handlar det om byggkvalitet, att saker o ting håller ihopa, att kåpor har bra passform, att färgen inte flagnar osv.
Att chassie eller körställning inte passar just dig, beror väl mer på personlig smak då.
O jag har inte pratat prestanda alls.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |