Blixt skrev:vad ligger ett ställ på ungefär?
Många ställen säljer ut OK prylar för 6-8KKr.
Blixt skrev:vad ligger ett ställ på ungefär?
Blixt skrev:Vad kostar det att försäkra den om man är som jag under 24 eller om man är över 24år?
Jag bor i Göteborg om det hjälper..
God Jul föresten
Blixt
Försäkringsstatistiken, olycksfallsstatistiken och en del annan iskallt saklig statistik säger att det inte är någon motorcykel för dig. Den säger att du ska köpa en Suzuki GS400E från -82. Eller fortsätta cykla. Sorry, men så är det.Blixt skrev:Hejsan!
Jag undrar om en Yamaha R6 är en bra nybörjar hoj för en kille som mig?
lr om ni har några andra förslag så släng gärna fram dom.
Blixt skrev:Hejsan!
Bingo skrev:Den säger att du ska köpa en Suzuki GS400E från -82. Eller fortsätta cykla. Sorry, men så är det.
Conrad skrev:Om två år kommer jag möta nästan samma problem. Antingen köper man en välljudande Suzuki SV 650 eller en effektstark honda cbr 600:a...
Antar att sv:n med 70hk räcker och blir över för min del, men jag kan ändå inte sluta tänka på att man kanske tröttnar på draget efter någon/några säsong(er).
Det måste ju finnas ett generellt svar på detta som gäller för alla.
Blixt skrev:Hejsan!
Silwer skrev:alla med någorlunda tänkade fattar att en sån här hoj inte är en bra nybörjarhoj, det är liksom helt uppenbart.
Sen om man väljer att köpa en ändå är en annan sak.
Suomalainen skrev:Nahe?? och varför är det en kass nybörjar hoj egentligen, mer än att det svider i ögonen på folk som kört länge o inte har råd med R-hoj?
...
äää...som sagt bara den svenska avundsjukan som kommer fram när folk säger att de är en dålig nybörjarhoj bara för de själv inte kunde köpa en som förstahoj!
t-rex skrev:Haha, eller hur? Hur stavar man till olycksstatistik? Eller kanske höga premier? En BRA nybörjarhoj är en cb400 från 82. Men eftersom han antagligen inte vill köpa en sån är det väl lika bra att föreslå något som han kan hantera.
Suomalainen skrev:Varför tror du olyckstatistiken ut som den gör då?? hur många äger en cb400 på detta forum tex...
t-rex skrev:Det var nog bland det roligaste jag läst idag......
Jag hälsar Soumalainen välkommen till dem som inte tycker att det är bra att köpa en R6a som första hoj.
kosmic skrev:t-rex det kanske är roligare än en ful jävla 82:a.
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|