Haha, du är så välkommen, bor ju "nästan" grannar.. Fast inte i helgen, åker till Knutstorp (ERF) om 2min och 27 sec .Haha, sett den på blocket, inte på SH
Får väl komma över å kika på den då!
Haha, du är så välkommen, bor ju "nästan" grannar.. Fast inte i helgen, åker till Knutstorp (ERF) om 2min och 27 sec .Haha, sett den på blocket, inte på SH
Får väl komma över å kika på den då!
Till salu i sommar:
Bättre än Cheva!
Bumpelibump...
Börjar bli dags att besöka lite riktiga banor med hojen, samt att golf gti:n är liiite trång när man drar iväg och dyker med polarna.
Kikar som besatt på blocket efter något användbart.
Kan tänka mig något med 3 stolar fram och stort skåp, men är mer sugen på en cheva eller dodge van ifall hojen/hojarna får plats rakt in i "bakluckan" utan att behöva ställa på tvären e.dyl även om man har kvar baksäten/soffa och lastgaller bakom baksätet.
Ser i den här tråden att det finns några van-fantaster. Vad skall jag leta efter för att bli nöjd? Förlängd? Hi-top? Diesel 6.nåt liter vs 350? 700-låda? Sprut? Årsmodeller?
De flesta jag sett på annons har dispens för passagerarplatser i lastutrymmet så jag antar att det innebär att man kan strunta i att det står "1 passagerare" i regbeviset?
Behåller golfen för vardagstuffande så bränsleförbrukning är inte SÅ känsligt, lär bara bli 500-1000 mil/år på den.
Budget 15-30.000:-
Eller finns det något fungerande sätt att ta en lätt-LB reggad van på firman (AB) utan att åka på förmånskatt baserat på schabloner osv? Isåfall är budgeten...högre...
Du är bara avis för att du inte har en cheva.
Pris?
Har jag visst det....
http://www.blocket.se/stockholm/Cheva_Van__GMC__21949894.htm?ca=11&w=1
Scanian får du för ca 270k
Hur mycket utrymme har du bakom gallret på den där? Går det att flytta fram stolarna bak enkelt, verkar ju finnas onödigt mycket benutrymme där om man inte har en bäddsoffa som baksäte
Har ni någon uppfattning om boxer/ducato/jumper-björnarna då?
I 10-12m3-skåpen lär man ju få in 3 hojar plus moms? :|
http://www.blocket.se/kronoberg/Fiat_Ducato_2_5_med_dragkrok_och_bra_motor_21974730.htm?ca=11&w=3
Dom nya är bra. Har en Cittra 2.8 -04. Motorerna vållar inga problem, men dom går ganska tungt på leder och sånt. Kolla upp det.
Sen är det en fransk/italiensk konstruktion!
/ Jens
Syftar du på 2.8 framför 2.5 eller faceliften 2003 när du säger "dom nya"?
Skräms inte! Vad fan ska man göra om man vill ha en storbjörn då? Man kan ju inte köpa fårrd och nissan är för dyr, vivaro/transporter/hiace "trånga" osv!
Edit: Renault Master kanske? Ska vara samma som Movano/Interstar men det fanns bra mkt billigare.. Lär inte vara mindre franska än cittrorna iof.
Har jag visst det....
http://www.blocket.se/stockholm/Cheva_Van__GMC__21949894.htm?ca=11&w=1
Scanian får du för ca 270k
Till salu i sommar:
Bättre än Cheva!
2,8 framför 2,5. Nya är för mig 03->. Mycket bra bilar, annars hade det inte byggts så mycket husbilar på dom!
/ Jens
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |