Racebuss

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Betalar och surar, har precis reggat om min caravelle till lättlastbil och han glädja mig över den betydande skattesänkningen i nästan två månader:gnissla

Jäklar vad surt !!
Vad kostade det före, efter omreggningen samt nu?
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Reinfelt o kompisarna... :rolleyes:
Röstade fel i år igen... :huvet

Detta beror inte på Reinfelt och Co utan på den frekventa omregistreringen av vanliga personbilar till lätt lastbil. Vägverket har långsiktigt jobbat för att utjämna skatteskillnaden mellan dieseldriven personbil och lätt lastbil för att få bukt med problemet dvs omregistreringarna.

I sann myndighetsanda så utjämnar man skillnaden genom att höja den lägsta, inte genom att sänka den högsta eller gå halva vägen var för de två fordonsslagen.

Långsiktigheten har gjort att ingen egentligen har märkt vad som pågått och därför inga stora protester.

Detta påbörjades för några år sedan när det var Socialdemokratiskt styre i Sverige. Om detta är orsaken eller något som Vägverket kommit på alldeles själv vet jag inte men jag vet att det inte är ett nytt beslut. Därför går Reinfelt fri den här gången.
 

sandstream

Guest
Själv tackar jag regeringen för de extra tusenlapparna som dimper ner i lönekuvertet varje månad :)
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Jag blundar och betalar. Skatten är ändå marginell jämfört mot bensinkostnaderna V8 muller kostar :S

Det är enbart lbdiesel dom har den extra skattehöjningen.

Själv tackar jag regeringen för de extra tusenlapparna som dimper ner i lönekuvertet varje månad :)

Själv tjänar jag mina egna pengar utan bidrag från staten. För mig drar de fortfarande skatt ;)
 
Last edited:

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västerås
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
Uppar den här tråden lite..
Sitter och letar efter lämpligt fordon att frakta både cross och sporthojen i under sommaren...
Har fastnat lite för renault master nån som kan säga nåt om hur dom är i kvalite, drift och så vidare. Eller är den onödigt stor?
Är tex wv transporter ett bättre altenativ..letar runt 50- 60k klassen.
 

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Van is thashit! Renå och dylikt kladd skulle dö efter nån mil med boggietrailer+1600kg Camaro och utrustning i skåpet.

Vanen är till salu btw, ingen rost och går som en dröm.

HCC
 

Bifogat

  • DSC00112sdfgsdfgsdfs.JPG
    DSC00112sdfgsdfgsdfs.JPG
    89.4 KB · Visningar: 250

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har fastnat lite för renault master nån som kan säga nåt om hur dom är i kvalite, drift och så vidare. Eller är den onödigt stor?
Är tex wv transporter ett bättre altenativ..letar runt 50- 60k klassen.
Onödigt stor och racebuss kan inte nämnas i samma mening. Utrymme är alltid av godo. En master får man ju in flera cyklar i och där finns fortfarande plats till både säng och verktyg.
 

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västerås
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
Onödigt stor och racebuss kan inte nämnas i samma mening. Utrymme är alltid av godo. En master får man ju in flera cyklar i och där finns fortfarande plats till både säng och verktyg.


hahah..det är sant.
Ingen som vet hur kvaliten är på en sån?
 

robbie labero

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
ny
Vad tycker dom som kör Vivaro, Trafic lr liknande om dom?
Får man plats med allt i en sån, en hoj och allt man släpar med sig inför en racehelg.
 

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
Vad tycker dom som kör Vivaro, Trafic lr liknande om dom?
Får man plats med allt i en sån, en hoj och allt man släpar med sig inför en racehelg.

kör själv opel vivaro -06... korta modellen, den funkar kanon, bra komfort, en cykel, tält, extra fälgar, däck trave, dunkar, mekskåp... allt får plats, 3 sittplatser, lite jobbig rygg ställning på passagerar sidan men överkomligt för jag sitter aldrig där...:D

ny buss i december det blir en likadan vivaro men denna gången blir det nog långa modellen! :tummenupp
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Bumpelibump...

Börjar bli dags att besöka lite riktiga banor med hojen, samt att golf gti:n är liiite trång när man drar iväg och dyker med polarna.

Kikar som besatt på blocket efter något användbart.

Kan tänka mig något med 3 stolar fram och stort skåp, men är mer sugen på en cheva eller dodge van ifall hojen/hojarna får plats rakt in i "bakluckan" utan att behöva ställa på tvären e.dyl även om man har kvar baksäten/soffa och lastgaller bakom baksätet.

Ser i den här tråden att det finns några van-fantaster. Vad skall jag leta efter för att bli nöjd? Förlängd? Hi-top? Diesel 6.nåt liter vs 350? 700-låda? Sprut? Årsmodeller?

De flesta jag sett på annons har dispens för passagerarplatser i lastutrymmet så jag antar att det innebär att man kan strunta i att det står "1 passagerare" i regbeviset?

Behåller golfen för vardagstuffande så bränsleförbrukning är inte SÅ känsligt, lär bara bli 500-1000 mil/år på den.

Budget 15-30.000:-

Eller finns det något fungerande sätt att ta en lätt-LB reggad van på firman (AB) utan att åka på förmånskatt baserat på schabloner osv? Isåfall är budgeten...högre...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top