Racebuss

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Teddy skrev:
2691591 ... Men allt det där är sekundärt. Sätt dig tillrätta i fåtöljen, gasa dig genom den mjuka automatlådan upp till marchfart på motorvägen, koppla in CC och lägg ett lillfinger på ratten, sen bara gliiider du fram.

Hell yeah :yoparty

HanneZ skrev:
2691368 Sluuuuuuuuuuuuuurp, slurp o slurp typ. Väldigt fina o åka i annars.

Min drog ca 1,2l/milen om man hade ägg under foten och ca 1,3l/milen om man hade bråttom. Mulleribang får man på köpet.

Edit: Dessutom... med träpanelsimitation på väggar och i tak sover man som på hotel Sheraton sen :tummenupp
 

Bifogat

  • träpanel.jpg
    träpanel.jpg
    118.4 KB · Visningar: 209
Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Nu när "min" gamla racebusstråden är väckt till liv så måste jag berätta vad jag köpte. Hade en ju tänkt mig en buss för en viss peng men blev mer och mer övertygad om att skaffa en Renault Trafic eller Opel Vivaro som egentligen var alldeles för dyr men ni vet hur det är...
Så i april köpte jag en -02:as Renault Trafic som gått ca 12700 mil. Fram till idag visar mätaren 15400 mil så det har ju blivit en del mil och jag måste säga att jag är helnöjd! :tummenupp
Med två sporthojar lastade och tillhörande packning drar den ca 0,8 l/mil när man marschar 120-130 km/h!
 

Hornpelle

Ur spår
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Utan igen...
Är det någon som har erfarenheter av hur Peugeot boxer,citroen jumper och fiat ducato av årsmodellerna 96-00 är kvalitetsmässigt?
Framförallt är jag intresserad av diesel modellerna.
Tycker det verkar vara billiga bilar,får man vad man betalar för?
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Teddy skrev:
2691591
Sätt dig tillrätta i fåtöljen, gasa dig genom den mjuka automatlådan upp till marchfart på motorvägen, koppla in CC och lägg ett lillfinger på ratten, sen bara gliiider du fram.

SÅ SANT!!! Jag saknar fortfarande min Cheva 175hk ASTRO RS-89 som jag hade! Vilken bil...:tummenupp

.
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Hornpelle skrev:
2698888 Är det någon som har erfarenheter av hur Peugeot boxer,citroen jumper och fiat ducato av årsmodellerna 96-00 är kvalitetsmässigt?
Framförallt är jag intresserad av diesel modellerna.
Tycker det verkar vara billiga bilar,får man vad man betalar för?

Vi körde med en Boxer 00:a förra året och den gick bra och snålt, inte mycket rost då karossen var galvad, fast vissa går nog ganska hårt men då syns det ju tydligt, vår hade nästan gått 40 000 mil men lät skapligt bra i motorn, lite oljud ifrån utrampningslager men annars OK.
Dety du ska kolla upp är givetvis när kamrem är bytt, en ganska dyr historia där bara rem och spännrullar kostar omkring 5000:-.

//Chrsiter
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Bilbesiktningen säger att Dodgen [doudd-ghen] skall vara med ett år till i rookieträsket, bara jag justerar parkeringsbromsen och hänger upp avgasröret igen. Vad sa den om era lokomotiv?
 

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Åhus
Hoj
ZX10R 08
Bilbesiktningen säger att Dodgen [doudd-ghen] skall vara med ett år till i rookieträsket, bara jag justerar parkeringsbromsen och hänger upp avgasröret igen. Vad sa den om era lokomotiv?
Har kört Dodge detta året och är sååå sjukt nöjd, tror inte jag vill ha vanlig bil igen. Det enda jag kan säga är att jag skulle vilja vinna på lotto så jag kunde köpa en ny (om de fortfarande tillverkas).:tummenupp
 

UFFE ISAKSSON

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Ort
GLOMMEN
Hoj
Suzuki GSXR1000-05
Någon som har någon erfarenhet av en ww transporter -99 har en sådan på gång det är en bensinare.Är den bra att lasta i det är den långa modellen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Någon som har någon erfarenhet av en ww transporter -99 har en sådan på gång det är en bensinare.Är den bra att lasta i det är den långa modellen.

Har en två normalstora en bensin med automat och en diesel med manuell låda. Bensinaren drar mycket bränsle och speciellt vid kortkörningar annars är jag nöjd. Bensinaren kör jag sällan över 95km/h pga att bensinförbrukningen accelererar starkt med hastigheten. I 95km/h drar den 1.15l/milen och säkert det dubbla vid kortkörningar. Dieseln drar ca 0.85l/milen i 110km/h och ungefär samma vid kortkörningar.
Ska du köra mycket så välj en diesel.
 
Last edited:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Har en två normalstora en bensin med automat och en diesel med manuell låda. Bensinaren drar mycket bränsle och speciellt vid kortkörningar annars är jag nöjd. Bensinaren kör jag sällan över 95km/h pga att bensinförbrukningen accelererar starkt med hastigheten. I 95km/h drar den 1.15l/milen och säkert det dubbla vid kortkörningar. Dieseln drar ca 8.5l/milen i 110km/h och ungefär samma vid kortkörningar.
Ska du köra mycket så välj en diesel.

Varför ska man välja en bil som drar 8,5 liter diesel/ mil om man ska köra mycket?? :va
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Min förra transporter 2.5l lång drog ca 0.95. Sällan över litern och då var det ofta motorvägsfart:va
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top