Jönsson1
Ny medlem
Ni verkar gilla riktiga lok
Teddy skrev:2691591... Men allt det där är sekundärt. Sätt dig tillrätta i fåtöljen, gasa dig genom den mjuka automatlådan upp till marchfart på motorvägen, koppla in CC och lägg ett lillfinger på ratten, sen bara gliiider du fram.
HanneZ skrev:2691368Sluuuuuuuuuuuuuurp, slurp o slurp typ. Väldigt fina o åka i annars.
Teddy skrev:2691591
Sätt dig tillrätta i fåtöljen, gasa dig genom den mjuka automatlådan upp till marchfart på motorvägen, koppla in CC och lägg ett lillfinger på ratten, sen bara gliiider du fram.
Hornpelle skrev:2698888Är det någon som har erfarenheter av hur Peugeot boxer,citroen jumper och fiat ducato av årsmodellerna 96-00 är kvalitetsmässigt?
Framförallt är jag intresserad av diesel modellerna.
Tycker det verkar vara billiga bilar,får man vad man betalar för?
Har kört Dodge detta året och är sååå sjukt nöjd, tror inte jag vill ha vanlig bil igen. Det enda jag kan säga är att jag skulle vilja vinna på lotto så jag kunde köpa en ny (om de fortfarande tillverkas).Bilbesiktningen säger att Dodgen [doudd-ghen] skall vara med ett år till i rookieträsket, bara jag justerar parkeringsbromsen och hänger upp avgasröret igen. Vad sa den om era lokomotiv?
Någon som har någon erfarenhet av en ww transporter -99 har en sådan på gång det är en bensinare.Är den bra att lasta i det är den långa modellen.
Har en två normalstora en bensin med automat och en diesel med manuell låda. Bensinaren drar mycket bränsle och speciellt vid kortkörningar annars är jag nöjd. Bensinaren kör jag sällan över 95km/h pga att bensinförbrukningen accelererar starkt med hastigheten. I 95km/h drar den 1.15l/milen och säkert det dubbla vid kortkörningar. Dieseln drar ca 8.5l/milen i 110km/h och ungefär samma vid kortkörningar.
Ska du köra mycket så välj en diesel.
Varför ska man välja en bil som drar 8,5 liter diesel/ mil om man ska köra mycket??
Min förra transporter 2.5l lång drog ca 0.95. Sällan över litern
Manuel låda?
Manuell låda drar väl något mindre?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|