flugan
Vem vet
Victor skrev:För att inte tala om när det blir mat-krig på motorvägen.
Förekommer det ofta eller ?
Victor skrev:För att inte tala om när det blir mat-krig på motorvägen.
flugan skrev:Förekommer det ofta eller ?
Sluuuuuuuuuuuuuurp, slurp o slurp typ. Väldigt fina o åka i annars.Wagge skrev:2691365Väcker liv i en gammal tråd...
Någon som har några erfarenheter kring att ha en Cheva van som racebuss? Utrymme, förbrukning, hållbarhet, etc. Jag är lite småsugen på att införskaffa en sån, årsmodell kring 88-90.
Jag hade den stora förmånaen att äga en Dodge Van under fem säsonger från 2001 och framåt. Jag fäster mig sällan vid materiella ting men den bilen fick en speciell plats i mitt hjärta. Bensinförbrukning och ålder (1988) till trots så var det en fantastisk bil och jag förstår varför många fastnar för amerikanska bilar. Amerikaner har liksom landsvägsåkandet i själen, det finns bara en Route 66, ingen annan bil ger samma King Of The Road känsla som en amerikansk Van.Wagge skrev:2691365Väcker liv i en gammal tråd...
Någon som har några erfarenheter kring att ha en Cheva van som racebuss? Utrymme, förbrukning, hållbarhet, etc. Jag är lite småsugen på att införskaffa en sån, årsmodell kring 88-90.
oj va snuskigt skrivet, eller nått.Teddy skrev:2691591Jag hade den stora förmånaen att äga en Dodge Van under fem säsonger från 2001 och framåt. Jag fäster mig sällan vid materiella ting men den bilen fick en speciell plats i mitt hjärta. Bensinförbrukning och ålder (1988) till trots så var det en fantastisk bil och jag förstår varför många fastnar för amerikanska bilar. Amerikaner har liksom landsvägsåkandet i själen, det finns bara en Route 66, ingen annan bil ger samma King Of The Road känsla som en amerikansk Van.
Som racingbuss var fungerade den utmärkt, den är en riktig laståsna. Bra kvalitet, dock ofta rostvänlig men plåten är tjock, urstark motor, bra lastutrymme. Men allt det där är sekundärt. Sätt dig tillrätta i fåtöljen, gasa dig genom den mjuka automatlådan upp till marchfart på motorvägen, koppla in CC och lägg ett lillfinger på ratten, sen bara gliiider du fram.
wdac skrev:2691638vore jag er skulle ja satsa på en MB Sprinter modell lång inte den kortkorta du den där 7m varianten, har kört budbil med en sådan å mer plats får du leta efter, jag har bara AB kk,
http://www.blocket.se/vi/10386038.htm?ca=11_s
Ring Lundins Transporter i Norrtälje, de har bara "MB Sprinter 312TDI" både för tidningskörning och paketkörning, extra hårdfjädringbak. tror säkert ni kan köpa en beg för enhyffsad billig slant jämfört med en likadan på blocket.
Wagge skrev:2691365Väcker liv i en gammal tråd...
Någon som har några erfarenheter kring att ha en Cheva van som racebuss? Utrymme, förbrukning, hållbarhet, etc. Jag är lite småsugen på att införskaffa en sån, årsmodell kring 88-90.
Kamikaze kid skrev:2691666Chevan fins både som bensinare och diesel.
Diesel snurrorna har jag ingen erfarenhet av men har fått höra att dom inte är av toppkvalité då det i grunden är en bensinsnurra som är konverterad...Men jag kan ha fel!QUOTE]
Tror det var 5,7 Liter snurrorna (kommer inte ihåg volymen) som är en ombygd bensinare och den är skitdålig.
6,2:an är en "riktig" diesel och mycke bättre kvalite.
Samma sak gäller diesel som bensinare,dom är väldigt törstiga.
Hornpelle skrev:Tror det var 5,7 Liter snurrorna (kommer inte ihåg volymen) som är en ombygd bensinare och den är skitdålig.
6,2:an är en "riktig" diesel och mycke bättre kvalite.
Samma sak gäller diesel som bensinare,dom är väldigt törstiga.
Kamikaze kid skrev:2691687Så kan det vara...
Men 1,2 liter milen är inte så törstigt enligt mina mått mätt.
Tycker det är överkomligt att åka i den, och mysigt..
Hornpelle skrev:2691654Har du också kört tidningar och annat kraffs?
Jobbade med det i 12 år,han averka åtskilliga bilar av märkena MB,VW,Ford och några chevor.Bytte bilar efter max 3 år och då hade dom gått 30-60 000 mil.
Mb bygger väldigt bra transportbilar även om ford är enda märket vi inte lyckades få motorhaveri på (endel andra saker som gick sönder istället,tex framhjulslager som bara höll 2000 mil).
Har du något nummer till lundins,uniefärlig prisupgift och hur gamla är bilarna?
Hornpelle skrev:2691696Det är inte farligt mycke(våra drog mycke mer än det men då var det ingen normal körning dom utsattes för),dessutom är jänkarna överlägsna komfortmässigt enda jag provat som går att jämföra är en solsta saab byggd på 9000 aero men det är ju ingen normal transportbil.
wdac skrev:2691703yepp i 1 år körde ja aftonbladet och expressen varannan vecka å de andra veckorna företagspaket och IKEA leveranser. men nu jobbar jag på ett läkemedelsföretag som IT tekniker.
0176-13513
De är nog Katta som svarar liten fet tjurig kärring be om att få prata med Peter Rozenkrantz han har koll på läget, pris vet ej men pruta hårt
årsmodell 01 och nyare, borde inte vara många 01or kvar.. de håller sig med hyffsat nya kärror.. men dem är mååånga.. en hel flotta
btw, min far heter pelle i förnamn å horn i efternamn
Wibbe skrev:2691858Cheva med en 6.2/6.5 liters diesel och en FULLT FUNGERANDE th700r4 låda är KOMFORT! Men för guds skull, se till att lådan är frisk om du/ni ska köpa en...
Jag vet hur det är att stå med rasad låda efter vägen med husvagn och hoj... Inget att bärga hem utan kontakter!
Att renovera/preppa en dylik låda till sprängsäker brukar kosta ca 15000.-...svart!...har jag hört sägas...
Sen är det ju sjysst att kunna svänga upp till nån som har lite villaolja över efter konvertering till bergsvärme och tanka för ca 5:- litern....
JA, jag är en cheva diesel fetischist!
Wibbe skrev:Att renovera/preppa en dylik låda till sprängsäker brukar kosta ca 15000.-...svart!...har jag hört sägas...
Instabil skrev:2692938nja såå dyrt är det inte.. jag hade aldrig polckat i en automat låda innan. men jag renoverade en 727:a med race prepp för under 5000:-
vi renoverade sen lillebrors 350 låda för under 4000:- och båda lådorna håller ännu (ca 2 år sen).
Ingen av oss är speciellt snälla mot lådorna heller för den delen.
så det går att hålla budget på det också..
Automat lådor är enkla att plocka i men folk tror att det är ren magi som behövs för att laga dem och ger då nästan vad som helst för att få dem fixade
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |