Nyteknik
Bannad
Skulle pryda sin plats i depån.Bingo skrev:Den här borde duga för den kräsne....
Skulle pryda sin plats i depån.Bingo skrev:Den här borde duga för den kräsne....
Teddy skrev:Känner någon till olyckor där det funnits en fastsurrad hoj i bilen?
Neutral skrev:Jag tror absolut man ska ha ett fordon med en riktig skiljevägg. Står hojen fastspänd direkt mot väggen så borde man klara sig bra från hojen i sig, åtminstone tills själva krocken även utan hoj hade varit livsfarlig. Det farliga är lösa objekt som accelererar, därför kan en öppen buss bli en dödsfälla även om hojen står kvar. Vem vill ha däck, jeepdunkar och annat i skallen?
Det beror ju på hur man säkrar lasten...Nyteknik skrev:Det förstår jag. Men jag tänker på den ohälsosamt hårda och tunga lasten och dess förmåga att mosa förare med passagerare.
Neutral skrev:Haha, perfekt för HW tror jag.
RJ skrev:Sitter och drömmer om en racebuss! Förhoppningsvis är inte drömmen så långt bort, frågan är bara vad jag skall ha? Kravet är diesel, kunna ta 2 hojar, lb-reggad och ha sittplats för minst tre personer. Har varit lite insnöad på en Vito men har hört en del mindre bra saker om den. Caravellen hade jag räknat bort därför jag trodde inte att det gick att lasta två hojar utan vaselin och skohorn men jag har kanske fel? Kom gärna med förslag och vore ytterst tacksam om ni skrev vad resp. bil drar per mil och hur hög fordonsskatten är.
Cool!ako skrev:Denna uppfyller dina krav ovan. Du skrev inget angående designen på den...
http://www.blocket.se/vi/7121595.htm?ca=11_s
Nyteknik skrev:Men är en större skåpbil så mycket säkrare om det verkligen smäller? Jag har ibland undrat vad som skulle hända vid en krock eller avåkning med de hundratals kilo metall som står mer eller mindre väl fastsurrat...
Den där är så sjukt rå...Nyteknik skrev:Skulle pryda sin plats i depån.
Kamikaze kid skrev:Som man köpt genom mig...
Har ev en transit -02 på g med full serviceinredning.
Lång modell och full ståhöjd.
Diesel och aut.
Mr Helmut skrev:vi har en förlängd transporter, går ju fint att få in 2 cyklar men det är ju lite trångt
en lite fin bild
SuperBastard skrev:Så här ser en Jumpy ut!!
Webspy skrev:Får man plats med en typ R1:a i en jumpy?
TomK skrev:Jäklar vad du kränger bilar!
Kamikaze kid skrev:Jepp...
Vill ju gärna hjälpa mina räserkamrater med prisvärda fortdon!
Nolltvåan har nu fått ett pris.
100,000:-
Då ska den in på verkstan för lite fixx först.
Och det finns spretans nya dubbdäck med.
Ursäkta att jag lägger mig i diskussionen, men det går in 2 R1r i en Jumpy. har lastat själv, så jag vet! (provat med en 03:a och en 04:a)Webspy skrev:Får man plats med en typ R1:a i en jumpy?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|