Racebuss

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
sandstream skrev:
Angående pickisar: Är det inte svårt att få ner och upp hojen själv på flaket?
Tänker på de högre modellerna.

Nej då...
Om jag är själv har jag en ramp för hojen och en att gå på!
Upp kör man utan problem. ( Frigång bör kollas första gången)

Men visst blir det en del balanserande av högre skolan.
Har dock aldrig tappat en hoj från pickisrampen.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
Angående pickisar: Är det inte svårt att få ner och upp hojen själv på flaket?
Tänker på de högre modellerna.
Jag tror pickis är vanligare hos cross-åkarna, de har ju 100 kg att släpa jämfört med de flesta av oss som har 150+ kg. Krållarna är ju mindre ömtåliga för missöden i samband med lastningen också. Jänkarna älskar ju sina trucks, det är ju vad Volvo kombi är hos oss så då fixar de raceåkningen med den också. Fast det gör ju Bivven i sin 745:a också. :lol

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oscar skrev:
Du har aldrig funderat över varför det är fler än jag som anser dig vara socialt inkompetent?
Den som skiver så blottar sin egen "sociala inkompetens"?

:fakta

Den som är "socialt kompetent" kan umgås och diskutera utan att ägna sig åt personangrepp.

Varför så lättretad? i mina 36-åriga ögon är du ungdomlig som fan.

Teddy skrev:
Hawaian Tropic...vita bikinis...volleyboll...låga ägande- och driftkostnade...väldigt lättlastat...lätt att parkera...köra lagligt i 110...resan t o r Stockholm-Sviestad i ett nafs...trött...på att släpa med sju lådor skit som barlast eftersom de aldrig kommer till användning.
Precis så tänker jag också om en pickup. Det finns många fördelar! Om jag börjar tävla igen ska jag skaffa en!

sandstream

Guest
nasholm82 skrev:
Här kommer ett par bussar som skulle vara lämpliga.
http://www.ezprezzo.com/crazypics/megabus.html
Kanske kan dra av den här som "demobuss" på firman :tungan

megabusy_03.jpg

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Ser ju ut som en GP-depå nästan. FETT ME LYX. Funkar om man inte behöver släpa med sig grejorna själv.

/Joakim

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream skrev:
Kanske kan dra av den här som "demobuss" på firman :tungan

megabusy_03.jpg
Ser ju ut som interiören på en finlandsfärja... Snyggt? Nja...

sandstream

Guest
Bingo skrev:
Ser ju ut som interiören på en finlandsfärja... Snyggt? Nja...
Snyggt? Vem bryr sig så länge det är dyrt!
Killarna kan ju komma och snacka varvtider, de vet att jag har den fetaste bussen och jag får all respekct jag förtjänar! :hihi

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Teddy skrev:
Är det bara jag som sett Bjorn med Duccen på flaket till Skoda Pick Up'en och tyckt att det ser billigt, enkelt och snabbt ut? Visst hör man tonerna av Surfi'n Safari och vädrar lukten av Hawaian Tropic och känner hur handflatan kyls av en kall ör och ser brunbrända tjejer i vita bikinis spela volleyboll och...ehhh glöm det.
Hahaa.
Men allvarligt så måste en pickup vara det sämsta man kan ha. Sämre än en 745:a med öppet släp.
Man har ju noll och intet förvaringsytrymme i bilen och allt blir blött i regn.
Regnar det på ditresan är allt smutsigt och blött, inte kul att packa av då.
För att inte tala om när det blir mat-krig på motorvägen. Det kan inte vara kul att få potatissallad över hojen och alla grejjor på flaket.
Men bor man nära en bana och kan klämma in sig i någon annans tält så kan det väl funka som nödlösning.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Victor skrev:
Hahaa.
Men allvarligt så måste en pickup vara det sämsta man kan ha. Sämre än en 745:a med öppet släp.
Man har ju noll och intet förvaringsytrymme i bilen och allt blir blött i regn.
Regnar det på ditresan är allt smutsigt och blött, inte kul att packa av då.
För att inte tala om när det blir mat-krig på motorvägen. Det kan inte vara kul att få potatissallad över hojen och alla grejjor på flaket.
Men bor man nära en bana och kan klämma in sig i någon annans tält så kan det väl funka som nödlösning.
Agree, pickup torde suga fett om man har mer än 20 km till banan.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
En Ford Lightning skulle funka för mig :cdevil
Som Donkenbil eller transport av hojen?
Duger till det första och ganska kass enligt mitt mått mätt för det andra. Fast jag är ju tråkig å andra sidan.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Gammal VW-pickis som tjänat oss väldigt väl.
Ett fel med modellen på bil är hög lasthöjd men är busenkelt om man är två. Sporthoj är bara att glömma eftersom vinkeln mellan ramp/flak blir för brant med kåpor på. Å andra siddan går tre hojar på hur lätt som helst. Ett annat är åkkomforten om man är fler än två. Det finns gott om lastutrymme under flaket för sånt man är lite rädd dom, dock är det inte "inomhus".
Nämnde jag även de oöverträffade parkeringsmöjligheterna :hihi

Vill man ha mer lastutrymme inomhus kan man köpa en dubelhytt med mindre flak såklart men man kan inte få allt. Mazda B2000 med 1½ hytt är billigt och funkar rätt bra om man inte vill ha alltför mycket "inomhus".

Bifogat

• pickis.jpg
    pickis.jpg
    123.7 KB · Visningar: 267

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Denna får man plats med lite på, och i... En sån här med en schysst trailer(med garage) efter körde Kai-Börre när vi träffade honom på Cartagena förra våren. Han tyckte den var perfa, den gick fort och drog lite. :3freak

För kvällsträningen!
s3500_ext_sidered_lrg.jpg

För racehelgen!
s3500_ext_tow1_lrg.jpg

Last edited:

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Som Donkenbil eller transport av hojen?
Duger till det första och ganska kass enligt mitt mått mätt för det andra. Fast jag är ju tråkig å andra sidan.
Skulle nog funka bra för både och om man betänker att jag är långt ifrån snabbast på banan.
Då kan man ju se till att vara snabbast till och från banan iaf :D

Jag funderade faktiskt på en liknande pick-up ett tag men det känns bättre att hojen och alla grejer skyddade inne i bilen.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Hur kommer det sig att halva cross-Sverige nöjer sig med en Pick Up till träningen men att det är obligatoriskt med skåpbil för RR? Vad är det för extra utrustning som behövs för RR till skillnad från Cross. Varför tar jag alltid med mig så mycket saker som jag aldrig använder? Vad är det man behöver egentligen? Hojen, en bag med personlig utrustning, en dunk bensin, ett set extrafälgar med regndäck, två depåstöd, en liten verktygslåda med det nödvändigaste och en burk med Biltemas Multispray.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln