Racebuss

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Teddy skrev:
Hur kommer det sig att halva cross-Sverige nöjer sig med en Pick Up till träningen men att det är obligatoriskt med skåpbil för RR? Vad är det för extra utrustning som behövs för RR till skillnad från Cross. Varför tar jag alltid med mig så mycket saker som jag aldrig använder? Vad är det man behöver egentligen? Hojen, en bag med personlig utrustning, en dunk bensin, ett set extrafälgar med regndäck, två depåstöd, en liten verktygslåda med det nödvändigaste och en burk med Biltemas Multispray.
Dels blir ju crossarna skitiga oavsett väderlek och dessutom har de flesta pickuper ganska duktiga lasthöjder vilket gör dem krångliga att lasta om man har en 200+kgs racehoj.
Personligen tycker jag att en skåpbil har fler och bättre användningsområden men smaken är som baken.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Teddy skrev:
Hur kommer det sig att halva cross-Sverige nöjer sig med en Pick Up till träningen men att det är obligatoriskt med skåpbil för RR? Vad är det för extra utrustning som behövs för RR till skillnad från Cross. Varför tar jag alltid med mig så mycket saker som jag aldrig använder? Vad är det man behöver egentligen? Hojen, en bag med personlig utrustning, en dunk bensin, ett set extrafälgar med regndäck, två depåstöd, en liten verktygslåda med det nödvändigaste och en burk med Biltemas Multispray.
En cross tar mycket mindre plats, är mycket tåligare och är i princip alltid så skitig att lite extra smuts från vägen inte märks. Första gången jag körde min cross på släpet föll den omkull. Blev inte ett märke...
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Gustav O skrev:
Personligen tycker jag att en skåpbil har fler och bättre användningsområden men smaken är som baken.
Säsongen 2003 när jag samåkte en del med Ali G till ett par tisdagsträningar i hans Toyota Hi-Ass klämde han ur sig att den hade smeknamnet Fruktbussen. Det skrattade jag faktiskt lite åt. En skåpbil känns lite Hötorgshandlare liksom. En Pick Up är ung, vild och vacker och spelar Beach Boys ur högtalarna! :)
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Gustav O skrev:
Personligen tycker jag att en skåpbil har fler och bättre användningsområden men smaken är som baken.

Håller med där. Våran transvestit har vi kört både ved och och rundor till soptippen med, till helgen ska den än en gång agera flyttbuss. :)
 

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Personligen tycker jag att en skåpbil har fler och bättre användningsområden...
Det tycker tyvärr hela bekantskapskretsen också :gnissla
Aldrig har man väl varit så poppis sen man skaffade skåpbil.
Jag har dessutom plats för sex (personer :fatta! ) i min så den passar alla andras tillfällen perfekt tydligen.
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
sandstream skrev:
Det tycker tyvärr hela bekantskapskretsen också :gnissla
Aldrig har man väl varit så poppis sen man skaffade skåpbil.
Jag har dessutom plats för sex (personer :fatta! ) i min så den passar alla andras tillfällen perfekt tydligen.
Sex personer!!! Perfekt, när ska vi ta och dra till fjällen med den? :tungan
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
norrlansguld skrev:
Haha, perfekt för HW tror jag. :lol

7430423660.jpg
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Den där var kul och annorlunda, dock är det inte utan att man oroar sig för säkerheten om olyckan skulle vara framme. Den påminner om en ansjovisburk, avståndet mellan omgivningen och förarens fötter ser ut att vara lika med plåten. :brinnerup
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Kommer att tänka på ett Pimp My Ride-avsnitt där de fixade en HiJet med jättevinge på taket m m. :lol
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:
Den där var kul och annorlunda, dock är det inte utan att man oroar sig för säkerheten om olyckan skulle vara framme. Den påminner om en ansjovisburk, avståndet mellan omgivningen och förarens fötter ser ut att vara lika med plåten. :brinnerup
Men är en större skåpbil så mycket säkrare om det verkligen smäller? Jag har ibland undrat vad som skulle hända vid en krock eller avåkning med de hundratals kilo metall som står mer eller mindre väl fastsurrat...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Men är en större skåpbil så mycket säkrare om det verkligen smäller? Jag har ibland undrat vad som skulle hända vid en krock eller avåkning med de hundratals kilo metall som står mer eller mindre väl fastsurrat...
Ju större och tyngre bil du har desto bättre klarar du dig så en liten skåpbil blir ju ännu sämre.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Det förstår jag. Men jag tänker på den ohälsosamt hårda och tunga lasten och dess förmåga att mosa förare med passagerare.
Beror ju på om du har en riktig lastvägg eller inte. Klart det rä farligt att köra runt med 500 kg tunga saker i skået, speciellt om man inte surrar det.
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Teddy skrev:
Säsongen 2003 när jag samåkte en del med Ali G till ett par tisdagsträningar i hans Toyota Hi-Ass klämde han ur sig att den hade smeknamnet Fruktbussen. Det skrattade jag faktiskt lite åt. En skåpbil känns lite Hötorgshandlare liksom. En Pick Up är ung, vild och vacker och spelar Beach Boys ur högtalarna! :)

Jag har en Renault Traffic som mina kollegor kallar "Romer-bilen" :lol
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Känner någon till olyckor där det funnits en fastsurrad hoj i bilen?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bingo skrev:
Den här borde duga för den kräsne. En åttahjulsdriven Tatra Kolos, milspec! Gott om plats för hela teamet och massor av lastutrymme. Klarar 60 graders stigning. Går nog att få för en hygglig peng. Kan dock krävas en ganska lång ramp - typ åtta meter eller så.
Välfyllt kreditkort för soppa också. :D
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top