Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
pvcraketen skrev:Tur att jag har en till då... När slutar du, dvs när börjar du, eller vi?
Typ nu!
pvcraketen skrev:Tur att jag har en till då... När slutar du, dvs när börjar du, eller vi?
Går det att ligga och marscha i 120 km/h med en sådan?pvcraketen skrev:Ja, det går men det är trångt. Vi klarade en Finlandsvisit i min Transporter i fjol, två hojar, däck, fälgar, och lite av det mesta som man behöver. En förlängd är nog att föredra om man ska satsa på VW.
Vi slipstreamade i vår tajkonkonvoj genom Finland så den drog under litern, det är bra för en gammal automat.
Ja, utan andra än ekonomiska problem då den blir lite törstigare. Men en lite nyare modell med manuell låda är nog att föredra. Det går att åka snabbare om man har brådis...RJ skrev:Går det att ligga och marscha i 120 km/h med en sådan?
Men som jag förstått det är Transporter en av de större, eller?pvcraketen skrev:Ja, det går men det är trångt. Vi klarade en Finlandsvisit i min Transporter i fjol, två hojar, däck, fälgar, och lite av det mesta som man behöver. En förlängd är nog att föredra om man ska satsa på VW.
Renault Trafic Kombi halvglasad 2,5 CDi (ca 140 Hk) 2004. (Karossen heter L2-H1 i katalogen)Mange_J skrev:Vilken modell, motor och längd har du...på bilen alltså?
Kanske polarn som hade otur och fick ett måndagsex av Jumpyn.TOKER skrev:det va som fan brukar knalla och gå om man sköter dem!!!
Teddy skrev:Har någon testat en Nissan Serena Cargo? Någon som povat Renault Kangoo Long?
Vad säger lagen och förnuftet om att transportera i en öppen familjebuss utan skiljevägg till separat lastutrymme? Går det att spänna fast en hoj tillfredställande så att den inte sliter sig vid en krock och börjar fara runt inne i kupèn och mosar sin husse? Vilken är den minsta skåpbilen som kan ta en hoj ståendes? En Toyota Yaris Verso med uttaget passagerarsäte borde fungera.
Skatten på en Transporter/Caravelle är nu typ 3000:-. Långa modellen ett par hundra dyrare. Köp en 2.5 TDI manuell (inte 1.9 eller automat). Min snittförbrukning brukar ligga på 0.7l/mil. Något mer på vintern beroende på hur mycket dieselvärmarn används. Vi har kört 3 motarder i en kort modell så två plastraketer är ingen problem. Farsan lånade min förra Transporter och körde Uppsala - Skellefteå på 0.47l/mil med smockfullt lasturymme (bäddsoffa från IKEA, klickgolv från Bauhaus, flera resväskor, buskar och blommer till morsans trädgård, etc ...)RJ skrev:Du Leffe som har haft Transporter kom med lite input!
Har köpt en Peugeot Expert HDI(=Jumpy) i höstas är väldigt nyfiken på hurTOKER skrev:det bästa alternativet är en jumpy!!!!
dock är det fullt efter 2 hojjar men inga problema att lasta dem..
Ta med dig moppen på söndag så tar vi och lågflyger över crossbanan på Bussjö, om det är väder vill säga. Just nu är det -28 grader...Leffe skrev:Skatten på en Transporter/Caravelle är nu typ 3000:-. Långa modellen ett par hundra dyrare. Köp en 2.5 TDI manuell (inte 1.9 eller automat). Min snittförbrukning brukar ligga på 0.7l/mil. Något mer på vintern beroende på hur mycket dieselvärmarn används. Vi har kört 3 motarder i en kort modell så två plastraketer är ingen problem. Farsan lånade min förra Transporter och körde Uppsala - Skellefteå på 0.47l/mil med smockfullt lasturymme (bäddsoffa från IKEA, klickgolv från Bauhaus, flera resväskor, buskar och blommer till morsans trädgård, etc ...)
Jag ska till Umeå nu till helgen så hör av dig om du vill prova marscha 120km/h och kolla lastutrymme.
Bra svarat!Aspackad skrev:Har en Transporter -01 1.9TD kort modell. Drar c:a 0.9l/mil i motorvägstempo (110-120km/h). Det är den hastigheten som jag har snittat till och från landets banor i somras. Visserligen kan det väl anses som att pina den , men den verkar ha hållt utan problem under de 2500 mil som jag har den sen i våras. Har gått 14500 mil totalt. Nu börjar rykröret ge upp, men det hade den nog på de flesta bilar. I övrigt vet jag inte att det finns några nämnvärda kvalitetsbrister på dem. Två hojar i en kort modell funkar alldeles utmärkt till träning, men ska man ha med all tävlingsutrustning så kan det bli trångt. Om jag skulle rekommendera någon om en bra transportbil att köpa, så fick det bli just en transporter, fast långa modellen och med 2.5TDi motorn istället, den går utan problem att marscha 120-130km/h med. Dessutom verkar den vara inte bara piggare utan även snålare än 1.9:an. Som alternativ två fick det nog bli en Hiace. -96 el. -97 kom nya modellen. Även där vill man nog ha långa skåpet om man ska köra 2 hojar. I övrigt är den snarlik transportern laststorleksmässigt, bortsett från något högre lasttröskel (bakhjulsdriven). Något törstigare, i alla fall den tidigare motorn innan D-4D:n kom, och något slöare än transporter 2.5 TDi. Men när det gäller driftsäkerhet så är Toyotan svårslagen. Dock har priset en förmåga att ligga lite över alla andra i och med det också...
//Mina 2 ören
Jag har bara finndubb och det är hur som helst för kallt för att ens tänka tanken på att köra hoj i helgen.RJ skrev:Ta med dig moppen på söndag så tar vi och lågflyger över crossbanan på Bussjö, om det är väder vill säga. Just nu är det -28 grader...
Fast du kanske bara har finndubbsdäck?
Kan man ligga och köra i 120 km/h längre sträckor eller får man pina den då?
Yellow skrev:Aprilia på diag i VW caddy -02?, kommer inte ihåg vem av SP-förarna det var. Kangoo std. tar trialcykel (h.b.~1200, 18"/21").
Momsen käre Leffe, du glömmer momsen!Leffe skrev:Jag har bara finndubb och det är hur som helst för kallt för att ens tänka tanken på att köra hoj i helgen.
Är det inte max 110km/h mellan Flurkis och Midlanda?
Teddy skrev:Alternativet Pickup då? En Skoda Pickup är har klart lockande ägande och driftkostnader, 1,6-liters bensinaren kostar behagliga 546 kr i skatt. .
Qwerty skrev:Skatten är höjd med 60% rakt av på alla lätta lastbilar. Men fortfarande så är skatten billig.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|