RJ skrev:
Sitter och drömmer om en racebuss! Förhoppningsvis är inte drömmen så långt bort, frågan är bara vad jag skall ha? Kravet är diesel, kunna ta 2 hojar, lb-reggad och ha sittplats för minst tre personer. Har varit lite insnöad på en Vito men har hört en del mindre bra saker om den. Caravellen hade jag räknat bort därför jag trodde inte att det gick att lasta två hojar utan vaselin och skohorn men jag har kanske fel? Kom gärna med förslag och vore ytterst tacksam om ni skrev vad resp. bil drar per mil och hur hög fordonsskatten är.
En ide du kan satsa på????
-----
Nu skall jag sälja min pärla. Den har gått 540 mil mot närmaste verksad sedan senast underkända besiktning.
Kupen är proffsigt inredd i grön nålfiltsmatta. 3 av 9 säten finns på plats, resten finns i ett förråd som jag tyvärr tappat bort nyckeln till. Bilen är nyrollad med överskottsbolagets antikvita lackfärg. Målningen är fackmannamässigt utförd.
Färdbromsen är dålig. Om man pumpar ett par gånger hörs ett metalliskt skrapljud. Förmodligen är det bromskolven som nöter mot skivan. Om man med kraft trycker i 2:ans växel och stöttar med handbromsen minskar farten.
Det är rost i en bärande balk. På ena sidan har är en plåt fastsatt med smältlim. Andra sidan bör stöttas upp med kemisk metall då besiktningsmannen slog sönder glasfiberspacklet. (Svart rostskyddsmassa ingår i köpet för att täcka lagningen)
Avgasaröret är lagat på minst 4 ställen med båtplast och sån där vit väv, så det luktar kemikalie i bilen när motorn blir varm. Det är dock inte så farligt längre då den värsta lukten var i början.
I övrigt är bilen välskött. Tex har jag alltid hällt i spillolja så fort motorn gått torr eller missljud uppstått.
Pris kan diskuteras.