RadicalRiders filmer på TV4a nyheterna

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
valmers skrev:
Verkar vara ytterst få, Mr. K verkar vara ett undantag, som vill jobba för en lösning på ett konstruktivt sätt.
Har du skrivit fel :va ...... eller förstår jag detta rätt att du gillar mig ..... :hihi
Ironi åt sido ... Det är sant ... Många snackar men gör inget åt det. Jag har vid ett par olika tillfällen försökt och ordna en laglig lösning ... men det är svårt.

Ska prata med en motorintresserad markägare i höst om en lösning bla.
Idéer och förslag på lösningar emottages
 

Ravin

Guest
valmers skrev:
I Karlstad vinglades det på bakhjulet på Örsholmsrakan i många år, en raka som leder ut till ett stort industriområde. Till slut tröttnade lastbilschufförer och andra på MC på bakhjulet i 200 km/h, och polisen "stängde" rakan.

Det var väl en bilolycka på Örsholmsrakan (Porshe 928) som fick Karlstad att vakna till lite. Min bror var halvt inblandad i den olyckan, en kille låg i koma en lång tid. Det var några år sen iofs, dom körde varje söndag men inte såg jag några motorcyklar. Upplys mig om jag blandar ihop ett och annat.

Håller med iaf, det finns uppenbart ett behov av lite buskörning och inte är det brist på publik så nog borde det väl kunna ordnas lokala lagliga uppvisningar istället för idiotkörning på allmän väg. Tycker det är bra jobbat av polisen där nere som tänker efter före. Det är trots allt deras jobb och det kan faktiskt rädda liv.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
KetogaN skrev:
SRIF har varken fått eller lånat marken, och dom har inte heller fått några bidrag. Finansiering har skett genom noga reklamförsäljning och smart marknadsföring m.m.
Dom arrenderar vägen i ett visst antal år (dvs dom betalar för sig), som redan var budgeterad att byggas.
Dragracingbanan kostar inte kommunen något, om något så tjänar dom på arrendet eftersom annars skulle det bara stått tomt där.

Vill man ha något gjord får man jobba lite för det, och ta upp det med rätt människor, presentera en välgenomtänkt ide/plan och då kanske man kan få igenom den, men ingen kommer fixa det till er..
Ja så är det, ingenting är gratis här i livet.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
BillS skrev:
Nån som har klippet kvar? Får det inte att funka på tv4.. :(
Det funkar bra med IE i alla fall. Fajerfåxx vill inte riktigt hantera sidan.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Säga vad man vill men polisen vet verkligen hur man prioriterar resurser och hur man når fram till folk.

Här i Uppsala har vi en gokartbana (Rörken) som vi kör på varje måndag.
Nu för tiden så driver SMC-Uppsala denna aktivitet otroligt föredömligt och folk kommer från alla håll.
Vi hemska hojåkare som leker på vägarna är otroligt tacksamma och nöjda för vi får leka av oss under kontrollerade former.
Polisen borde vara nöjda eftersom vi är där och inte på vägen.
SMC-riks är otroligt nöjda och uppmuntrar övriga länen till att starta liknande aktiviteter.

För en tid sedan erbjöd folk i från SMC-Uppsala trafikpolisen här i stan att komma och besöka oss så de får se vad vi håller på med och en chans att bekanta sig med oss ”huliganer”
Helt rätt i mitt tycke då ömsesidig respekt för varandra leder långt!

Vad händer, jo 4 st MC-poliser åker ut till Rörken men nån av dom får en snilleblixt och de bestämmer sig för att stanna på grusvägen som går sista biten ut mot banan och göra flygande besiktning på alla hojar som de ser minsta felaktighet på!!!
Vilka jävla idioter rent ut sagt!
Här blir de inbjudna för att vi ska komma någon vart i samarbetet och det första de gör är att missbruka det förtroendet och börja jävlas med folk istället!
Hur positiva tror de att folk blir nu då!

Dessutom var de 2 äldre gestalterna riktigt otrevliga och gjorde allt de kunde för att jävlas.
De 2 andra verkade helt klart vettiga, de gick att snacka med och visade sunt förnuft.
De kom dessutom in och gick den lilla teorikursen som sig bör innan de körde ett pass med övriga.
Gnällkärringarna vände vid parkeringen och visade klart och tydligt att de var bara där för att jävlas. Det fanns ingen vilja hos dom att skapa ett bättre klimat.
Nötter!
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
"totalt har 18 poliser satts in för att bevaka motorcyklisterna ... nästa onsdag är det dags igen & då väntas polisen sätta in ännu mer folk på sjöborakan."


dom prioriterar bra :tummenupp :Bugar



:rolleyes:

edit: såg att det var ganska "gammalt" repotage nu.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mr K skrev:
Har du skrivit fel :va ...... eller förstår jag detta rätt att du gillar mig ..... :hihi
Ironi åt sido ... Det är sant ... Många snackar men gör inget åt det. Jag har vid ett par olika tillfällen försökt och ordna en laglig lösning ... men det är svårt.

Ska prata med en motorintresserad markägare i höst om en lösning bla.
Idéer och förslag på lösningar emottages
Det bästa man kan göra i första skedet är nog att prata med folk och organisationer som lyckats, och varför inte försöka samarbeta med andra organisationer vars intresse inte krockar med ens eget? Vet exempelvis en motocrossklubb som samarbetar med en ridklubb om att få kommunen att upplåta mark för banbyggen.
 

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille
Sjöbokörningar imorgon??

Är det någon som vet om det blir någon körningar i Sjöbo imorgon??

Halva skånes polisstyrka kommer väl att vara där imorgon också! Finns det något annat ställe som det körs på istället? I Revinge har dom väl också satt in regäla resurser?!

:confused:
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Snackade med TV4a idag och de betalade gladeligen 5000kr för sin stöld av våran film.

Jag är kommer dela pengarna med de andra som var med på klippen i goodwill även ifall jag äger copyrighten.

Vaschöguud!!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mr K skrev:
Snackade med TV4a idag och de betalade gladeligen 5000kr för sin stöld av våran film.

Jag är kommer dela pengarna med de andra som var med på klippen i goodwill även ifall jag äger copyrighten.

Vaschöguud!!
Ahhh då får man 5:- :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top