RadicalRiders filmer på TV4a nyheterna

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Varför inte köra på torsdagar istället?

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Stackars alla människor som verkligen tror att allt som skrivs i tidningen och som visas i TV är sant.
Propaganda så t.o.m. Goebbels vrider sig i sin grav av avundsjuka.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Kan ni inte stunta två och två på lite olika platser istället?
Klart det drar blickarna till sig med 70 cirkusartister och den obligatoriska svansen på 260 pers. Olycksrisken ökar ju markant med en massa folk också.
Eller är det nåt med att publiken hör till "sporten"?

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Ni är roliga!

Publiseringen av materialet är fel, stå på dig och fixa fett med cash Mr.K. (Glöm inte dela med dig till medverkande i filmen bara.)

Till den OT diskussionen som pågår om rakan i sig så vill jag bara säga att 18 poliser är kanske lite i att ta i, men jag förstår helt klart deras oro över att en hemsk olycka kan hända.

Jag är på inget sätt någon bror duktig, och har själv stuntat där på onsdagar för några år sen. Men om man funderar en minut över vad som händer om man sätter ner och får vobbel i 150-160 när det står 2000 pers ända ute vid vägen och ser på..
Jag skulle inte vilja vara ansvarig för dom 20 - 30 - 40 ?! personerna som hamnar på sjukhus eventuellt avlider pga att jag vill visa upp vad jag kan.

Vem av er som använder ursäkten "vi vill ha någonstans att stunta" har forskat och hört er omkring om möjligheterna ??

Det är INGEN som kommer ta tag i detta och ge er någonstans att stunta. Man får ordna sånt själv!

Streetracebanan kom till av eldsjälar inom dragracingsporten (jag vet för ordförande i SRIF är min förra Chef) och dom körde inte omkring i stan och förde liv för att få den!!
Hårt arbete, massor av planering och en jävla massa tid / pengar / telefonsamtal och möten gjorde det möjligt att få en bana.

Crossbanor / Golfbanor / Roadracingbanor är alla privata intressen (klubbar eller dyligt) och det är ingen politiker som byggt dom.

my 2c

/KetogaN

Last edited:

HerrSkåning

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
kawasaki
Haha. Känner Bengt Olsson.. Han som undrar om polisen inte har något bättre för sig bla.bla. :hihi

Det är så löjligt alltihopa. Om polisen var tvungna att ta fast någon så är dte bästa sättet ju att sitta o hota med laser, sätta upp fartkamera eller sätta en fet rondell mitt i skiten.. Inte för jag vill det men det hade ju funkat..

Och att stjäla videofilmen är bara för lågt.. :kocko Men måste vara roligt att anmäla polisen..

Känner ett par riktigt bra poliser, men som efter ett påhitt som detta och andra (tex. att de sitter med laser nere i åhushamn (industrin) kl. 5 på morgonen när jag ska jobba). har de inte bättre saker för sig? :va

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
KetogaN skrev:
Ni är roliga!

Publiseringen av materialet är fel, stå på dig och fixa fett med cash Mr.K. (Glöm inte dela med dig till medverkande i filmen bara.)

Till den OT diskussionen som pågår om rakan i sig så vill jag bara säga att 18 poliser är kanske lite i att ta i, men jag förstår helt klart deras oro över att en hemsk olycka kan hända.

Jag är på inget sätt någon bror duktig, och har själv stuntat där på onsdagar för några år sen. Men om man funderar en minut över vad som händer om man sätter ner och får vobbel i 150-160 när det står 2000 pers ända ute vid vägen och ser på..
Jag skulle inte vilja vara ansvarig för dom 20 - 30 - 40 ?! personerna som hamnar på sjukhus eventuellt avlider pga att jag vill visa upp vad jag kan.

Vem av er som använder ursäkten "vi vill ha någonstans att stunta" har forskat och hört er omkring om möjligheterna ??

Det är INGEN som kommer ta tag i detta och ge er någonstans att stunta. Man får ordna sånt själv!

Streetracebanan kom till av eldsjälar inom dragracingsporten (jag vet för ordförande i SRIF är min förra Chef) och dom körde inte omkring i stan och förde liv för att få den!!
Hårt arbete, massor av planering och en jävla massa tid / pengar / telefonsamtal och möten gjorde det möjligt att få en bana.

Crossbanor / Golfbanor / Roadracingbanor är alla privata intressen (klubbar eller dyligt) och det är ingen politiker som byggt dom.

my 2c

/KetogaN
:fakta Kloka ord

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
KetogaN skrev:

Jag har kollat upp med militären som har flygfält som ingen använder. Blankt nej.

Föreningarna har för det mesta fått/lånat marken av kommunen och sedan fått bidrag till bygget. Jag är villig och göra samma sak.

Men politikerna kan se till att vi får låna en av militärens flygfält så långt har jag kommit i mina efterforskningar.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Mr K skrev:
Jag har kollat upp med militären som har flygfält som ingen använder. Blankt nej.

Föreningarna har för det mesta fått/lånat marken av kommunen och sedan fått bidrag till bygget. Jag är villig och göra samma sak.

Men politikerna kan se till att vi får låna en av militärens flygfält så långt har jag kommit i mina efterforskningar.
Om jag får bidra med idéer, här hemma har SMC ett gott förhållande till det kommersiella flygfältet. Detta till stor del tack vare den ringa trafiken de har... Eftersom de hittills har varit glada åt nån aktivitet alls har det inte varit några som helst problem att låna utrymme av dem, under organiserade former och i rimlig mängd naturligtvis.

Det gäller då taxibanor och liknande, om vi går med på att avdela folk för att hålla radiokontakt med tornet har vi även vid något tillfälle fått låna stora banan om vi velat.

Kan det vara en idé att kolla med nåt mindre kommersiellt fält (om det finns nåt med asfalterad bana)?

Vi har även haft "fri" tillgång till militärens reservfält ända till streetracekillarna i sina f*rbannat häftiga bilar burnade sönder banan. Då lades det 10 cm grus på hela banan och så var det roliga slut... :fatta!

Last edited:

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Jåke skrev:
Om jag får bidra med idéer, här hemma har SMC ett gott förhållande till det kommersiella flygfältet. Detta till stor del tack vare den ringa trafiken de har... Eftersom de hittills har varit glada åt nån aktivitet alls har det inte varit några som helst problem att låna utrymme av dem, under organiserade former och i rimlig mängd naturligtvis.

Det gäller då taxibanor och liknande, om vi går med på att avdela folk för att hålla radiokontakt med tornet har vi även vid något tillfälle fått låna stora banan om vi velat.

Kan det vara en idé att kolla med nåt mindre kommersiellt fält (om det finns nåt med asfalterad bana)?

Vi har även haft "fri" tillgång till militärens reservfält ända till streetracekillarna i sina f*rbannat häftiga bilar burnade sönder banan. Då lades det 10 cm grus på hela banan och så var det roliga slut... :fatta!
ska kolla snarast. fina idéer

fastmustang65

Guest
Tysken
Enduroåkare gör det i skithålet

Joinade: Mar 2003
Bor: I Hufvudstaden såklart
Hoj: Husqvarna TE250 `04 Citat:

Inskickat av freddexwing
(Haur duo lost att ligga ein fejt slang häur brevouid eoukern meud sockerbedor)

Hoho,,, äkta humor

--------------------------------------------------------------------------

Och ni undrar varför skåningarna tycker att ni 08:r är så jääääääää.la dryyyyga ...???? IQ = fiskmås :arsele

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Mr K skrev:

SRIF har varken fått eller lånat marken, och dom har inte heller fått några bidrag. Finansiering har skett genom noga reklamförsäljning och smart marknadsföring m.m.
Dom arrenderar vägen i ett visst antal år (dvs dom betalar för sig), som redan var budgeterad att byggas.
Dragracingbanan kostar inte kommunen något, om något så tjänar dom på arrendet eftersom annars skulle det bara stått tomt där.

Vill man ha något gjord får man jobba lite för det, och ta upp det med rätt människor, presentera en välgenomtänkt ide/plan och då kanske man kan få igenom den, men ingen kommer fixa det till er..

Last edited:

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
freddexwing skrev:
Haur duo lost att ligga ein fejt slang häur brevouid eoukern meud sockerbedor)

:lol :rofl :lol :rofl Jag går i bitar! Haha, humor.

- - - - - - - - - -

Förresten så var Polisen en mycket irriterande person - "så att säga" :kocko

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
ang dendär prislistan som mr mac hade länk till...

tänk också på att inslaget ligger ute på nätet, å därmed har de inte sändts bara en gång.. utan de kommer säkerligen liga där länge.. kolla hur länge deras arkiv sträcker sig

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
sgtpepper skrev:
Ok, jätteintressant att du tycker det. Helt orelevant dock eftersom det är lagen som reglerar vad man får och inte får göra, inte ditt tyckande, men fortfarande oerhört intressant. Jag noterar det i en väldigt liten intressebok som jag har här bredvid mig!

Fantastiskt! Bra att du ville dela med dig av dina planer på att notera inlägget i intresseboken!
Men du, tappa inte bort den bara, man vet inte när du kan behöva den igen...

:rolleyes:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Dioxin skrev:
Fantastiskt! Bra att du ville dela med dig av dina planer på att notera inlägget i intresseboken!
Men du, tappa inte bort den bara, man vet inte när du kan behöva den igen...

:rolleyes:
Det är lugnt, den ligger här bredvid mig märkt "intressanta saker jag läst på forum" ;).

Närå, förlåt att jag var onödigt dryg, så här i efterhand och med tanke på att det här numera är snälla SH så ser jag att mitt inlägg kanske inte var det konstruktivaste direkt, jag ber om ursäkt. :pannkyss

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det är befriande att se att åtminstone ett par stycken i denna tråd har förstått att man inte "får" ett "ställe att vara på" av "dom" (någon skrev till och med "regeringen", vad nu regeringen kan tänkas ha med stuntrakor att göra :va ), man måste jobba stenhårt för det.

Tänk om alla nAkcskÅts-fuckon kunde förstå att trafikpoliser inte gör utryckningar för våldtäkter, misshandel och andra våldsbrott. Fast det är väl för mycket begärt.

Det är mycket snack om slöseri med resurser när polisen slår till mot den här stuntrakan. Är det verkligen ingen av stuntrakeförespråkarna som förstår varför man gör det? Polisen har självklart internkommunikation, man vet hur det kan sluta och har slutat på andra ställen i landet. I Karlstad vinglades det på bakhjulet på Örsholmsrakan i många år, en raka som leder ut till ett stort industriområde. Till slut tröttnade lastbilschufförer och andra på MC på bakhjulet i 200 km/h, och polisen "stängde" rakan. I stället kördes det illegalt på gamla flygfältet, vilket slutade med att en bil svängde ut framför en MC med två personer, smack. Två personer svårt skadade, ett under att ingen dog.
Det bildades dock en klubb, vars eldsjälar efter hårt arbete tillsammans med kommunen lyckades få tillgång till halva flygfältet för dragrace och konbanekörning. Behöver jag tillägga att det var "bilmupparna" som tog tag i det? Verkar vara ytterst få, Mr. K verkar vara ett undantag, som vill jobba för en lösning på ett konstruktivt sätt.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
WW, wonderwizard eller vad han heter fixade väl ett ställe att vara på? Visst, det kostade ju en slant men så vad då då? Det kostar att köra på Knudan också tex...

My 1,5c

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...