RadicalRiders filmer på TV4a nyheterna

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Till ämnet: Klart de ska betala då de varken frågat eller angivit källa. Det kom ju en ny strängare lag i ämnet ganska nyligen... :hihi

Från ämnet: Varför alla dessa förorättade reaktioner? Det är väl en allmän väg det gäller, eller missar jag nånting?
Om så är fallet finns det vissa regler. Bryter man mot dessa får det påföljder, det är inga nyheter. Hur harmlöst det än må synas i vissa ögon....
Gnäll alltså inte, utan gör nåt mer konstruktivt för att få till någon annanstans att vara.
Är det inte allmän väg det gäller, då är det bara att anmäla för trakasseri... :fatta!

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jåke skrev:
Till ämnet: Klart de ska betala då de varken frågat eller angivit källa. Det kom ju en ny strängare lag i ämnet ganska nyligen... :hihi

Från ämnet: Varför alla dessa förorättade reaktioner? Det är väl en allmän väg det gäller, eller missar jag nånting?
Om så är fallet finns det vissa regler. Bryter man mot dessa får det påföljder, det är inga nyheter. Hur harmlöst det än må synas i vissa ögon....
Gnäll alltså inte, utan gör nåt mer konstruktivt för att få till någon annanstans att vara.
Är det inte allmän väg det gäller, då är det bara att anmäla för trakasseri... :fatta!

Ord!!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jåke skrev:
Därför att grisen är så otroligt nöjd. Och att stoppförbudet bara gäller 19-24. :mad:

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Esquire skrev:
Därför att grisen är så otroligt nöjd. Och att stoppförbudet bara gäller 19-24. :mad:

hehe ja det kunde lika bra ha varit stoppförbud 19-24 onsdagar under sommarmånaderna..
hahaha :hihi

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
ReDan skrev:
Hur mycket tror du att du kan få?
Lär ju inte vara allt för mycket!
5000+moms ligger budet på nu ...... Tycker det är rätt mycket för gratis reklam .......
hojbrud skrev:
Yeeey :tummenupp
you rock:)
hehe
ja du kan få mycket bättre än så.. går ju alltid att hota med stämningen:
1. Olaglig nedladdning av filmer på nätet (ny lag 1juli)
2. upphovsrättsskyddat

Heja Mr K :banana
Man får ladda ner våra filmer så 1an är inte olaglig.

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Mr K skrev:
5000+moms ligger budet på nu ...... Tycker det är rätt mycket för gratis reklam .......

Man får ladda ner våra filmer så 1an är inte olaglig.

Jo visst får man det.. till eget bruk.. men inte visa upp för hela skånska befolkningen. måste ju egentligen klassas som (sälja vidare) och det e ju olaglig..
eller? jaja.. det e i alla fall itne rätt det de gjorde...

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
hojbrud skrev:
... hela skånska befolkningen. ......
Svenska befolkningen .... Rixnyheterna .... Du har inte många rätt idag va .... muhahahahahahahaha

Men att visa det är fel givetvis ..... men man får ladda hem det .... och det var det du skrev.
Likadant att man får ladda hem Michael Moores filmer "Bowling for Columbine" & "Farenheit 911" om man inte säljer dem och bara använder dem för eget bruk. Det har Michael Moore själv sagt.

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Mr K skrev:
Svenska befolkningen .... Rixnyheterna .... Du har inte många rätt idag va .... muhahahahahahahaha

Men att visa det är fel givetvis ..... men man får ladda hem det .... och det var det du skrev.
Likadant att man får ladda hem Michael Moores filmer "Bowling for Columbine" & "Farenheit 911" om man inte säljer dem och bara använder dem för eget bruk. Det har Michael Moore själv sagt.

Va det rixnyheterna.. ja jag missade det.. tyckte det visades på öresundsnytt..
jaja jag kan erkänna att jag inte alltid gör rätt:)
eller ganska ofta som det kan bli fel.. men men det e den mänskliga faktorn..

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Jåke skrev:
Det stämmer att det var en allmän väg, och såklart att det kan bli påföljder om man bryter mot regler. Verkar mer vara polisens uppträdande och effektivitet som många reagerat på. Ska det verkligen behövas arton poliser för att sätta parkeringsböter??? Kunde de inte skickat ett par lapplisor istället? Tror lapplisorna hade gjort ett effektivare jobb.

Det var väl för showen förståss. Poliserna ville vara med i tv...

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Här finns det en guide till vad som är normal prissättning i sådana här fall bus.se

När det gäller olovlig publicering av vanliga fotografier på Internet har jag för mig att det normala är att den som publicerat bilden får betala 200 % av det "vanliga listpriset". Det ska inte löna sig att försöka komma undan med bildstöld, detsamma borde gälla rörlig bild också.

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Som vanligt är trångsyntheten total bland inläggen på SH. Tanken har aldrig slagite er vad som skulle hända om man skulle tappa balansen i sidled i ca +200 då det står hundratals åskådare några meter från vägen :kocko

Visst kan dom som kör slanga ordentligt men alla som slangar ofta vet att det kan gå fel om man har otur. Jag tycker det är riktigt svårt att hålla koncentrationen då det är mycket folk som står och tittar.

NEJ försvinn från allmän väg och framför allt ha inte folj stående nära på sidorna då ni ska slanga. Håller med polisen om att det är inte frågan om det är snarare frågan om NÄR den stora olyckan kommer.

Tror inte att du sover så gott om nätterna då du vet att du körde ihjäl 3 personer pga ett misslyckat stunt. Det roliga tar slut när folk gör sig ordentligt illa och jag åker hoj av den andledningen att det ÄR roligt :tummenupp

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Buster skrev:
Kunde de inte skickat ett par lapplisor istället? Tror lapplisorna hade gjort ett effektivare jobb.

Lapplisor får inte sätta ut perkeringsböter på allmän väg. de får bara sätta perkeringsböter på utvalda parkteringsplater m.m.

Lapplisona får inte ens sätta perkeringsböter på en bil som står på trotoaren istället för på vägen det är polisens jobb då.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
hojbrud skrev:
Lapplisor får inte sätta ut perkeringsböter på allmän väg. de får bara sätta perkeringsböter på utvalda parkteringsplater m.m.

Lapplisona får inte ens sätta perkeringsböter på en bil som står på trotoaren istället för på vägen det är polisens jobb då.
Det gäller lapplisor på privata parkeringsbolag. Kommunala lapplisor får leka polis.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Jävla snut svin!!!!!!!!!!
18 pers på o jaga några stackars mc förare!
Fy i fan hur resurserna läggs!
Häftigt o vara polis när det inte e någon större fara!
Men när en annan ringer för det håller på o slås ihjäl folk..vad händer
-Nja vi får se har ingen bil där just nu!
När man sedan skall göra en anmälan så skiter dom i det.
Kör jag för fort på vägen säkert 5km/h ja då e dom där o söker efter en i en timme efteråt!
O vem fan har en annan skadat med det???

Ang tv4 kläm åt dom!

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
RedBaron skrev:
Det gäller lapplisor på privata parkeringsbolag. Kommunala lapplisor får leka polis.

Oki det verkar inte som det e min dag idag hehe :hihi
Jag ger upp...
ha en trevlig helg allesammans:)
nu ska jag väl gå och lägga mig så jag slipper göra mer fel idag :tungan

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
hojbrud skrev:
Oki det verkar inte som det e min dag idag hehe :hihi
Jag ger upp...
ha en trevlig helg allesammans:)
nu ska jag väl gå och lägga mig så jag slipper göra mer fel idag :tungan
Lägga dig ? Ut och åke en sväng i fina vädret i stallet. Se upp för traktorerna bara. De är jefligt breda så här års.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024