RadicalRiders filmer på TV4a nyheterna

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
flipm0de skrev:
det gör dom inte... för då uppmanar dom dig till att köra olagligt för deras reportage..vilket dom inte får..

Jag frågade nämligen på plats ifall dom kunde betala dom böterna som jag skulle få + lite till om jag wheela genom rakan.. reportern blev sjukt sugen men hans kamerateam sa nej. :gnissla

Åhh fan! Där ser man! Då lärde man sig något nytt, men nu när du säger det så låter det vettigt :gnissla
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
McFille skrev:
Vilken jäkla nöt till polis. "Det råder alltså stannandeförbud, så att säga"...
Det är helt otroligt hur polisen prioriterar sina resurser...genom att agera dadda åt ett gäng motorcykelförare... :4skrika


men han var duktig på att säga "så att säga" sa fyra meningar sa så att säga 4 gånger :hihi
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Ogre skrev:
men han var duktig på att säga "så att säga" sa fyra meningar sa så att säga 4 gånger :hihi
Japp, "det är det som gäller" :rofl

Sicken mupp.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Jag måste bara berätta en annan anekdot från onsdagen:

En polare till mig hade tagit sig ut på rakan för att fika lite och snacka skit. Han parkerar på motsatt sida av vägen och får berättat för sig av en blåklädd att det var förbjudet att korsa vägen till fots för att gå till fiket. Om han gick över vägen så skulle han få böter för detta !

Polarn, som är en kall kille som kört hoj sedan flygrakan var en kostig, avvaktade en stor lucka i trafiken och lunkade sen sakta mak över vägen. Varken han eller hojen fick böter...
 

Ballen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Letar värstinghoj för fullt. PMa gärna om ni skall sälja
Hel sjukt.... 18 (ARTON) poliser!!!! skulle de sätta in i jakten på dessa hemska brott !! (som då är felparkering ) Det är tamejfan inte konstigt att alla säger till grisarna när man blir stoppad "Har du inget bättre o göra" (Sen blir de alltid pissura)

Orkar inte höra mer snart om hur skattepengar används............ Fatta hur stolt iddipolisen var när han stod där o viftade med länsstyrelsebeslutet (IQ=BADBOLL)
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
stackars poliser! en hel del av dom tycker säkert att det känns störtlöjligt att stå där vareviga ons-kväll, när dom kunde vara lediga och vara ute och slanga själva :näsblod
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Bäst var ändå blåbäret som blandade ihop spaden med en böteslapp i Revinge.
Hoppar ut framför en bakhjulskörande R1a frenetiskt viftandes med böteslappen.
Hade inte heller stannat... så att säga.
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Laddar inte alla ner filmer dagarna i ända, varför gnälla när någon annan råkat använda en snutt av er egen? Sluta med dubbelmoralen.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Lite märkligt är det dock ....
Om man ringer ang ett pågående inbrott, stöldförsök eller dito misshandel så "har de inga resurser att komma", men när det gäller att terrorisera folk som vare sig stjäl eller misshandlar andra människor då finns det poliser att tillgå!
Förutom de diligenser som fanns på Sjöborakan så fanns det en civil sådan vid värmecentralen i Revinge som hade plockat in ett helt gäng när vi passerade och ute vid Revingerakan stod de med laserbössan. Tror det var 2 diligenser där.
Vi blev varnade av en mötande hoj (tack för det, vem det nu var) men vi hade nog ändå inte kört över fjollgränsen innan vi sett hur det såg ut där med tanke på alla resurser som fanns tillgängliga.

Kan bli intressant att se vem som tröttnar först på att vara på Sjöborakan :)
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Skattepengarna ja, det sägs att nästa onsdag skall pådraget från polisen vara av ännu större omfattning...
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Dioxin skrev:
Ah har de lagt ut det på nätet så kan la vem som helst använda filmen!

Tycker jag iaf...
vem som helst få ladda hem den och titta på den men inte visa för hela sveriges befolkning i kiomersiellt syfte. Pay UP!
MjO skrev:
Laddar inte alla ner filmer dagarna i ända, varför gnälla när någon annan råkat använda en snutt av er egen? Sluta med dubbelmoralen.
Undra vad Universal hade sagt om TV4a hade visat en av deras filmer utan tillåtelse? Samma sak, olika storlek på filmproducent.


Jag har pratat med TV4 journalisten och hans första bud var 1500+moms men det tackade jag nej till .........
They gotta PAY!!!
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Mr K skrev:
Jag har pratat med TV4 journalisten och hans första bud var 1500+moms men det tackade jag nej till .........
They gotta PAY!!!

Ring Pontén och Antipiratbyrån genast! :6surkart
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Mr K skrev:
Jag har pratat med TV4 journalisten och hans första bud var 1500+moms men det tackade jag nej till .........
They gotta PAY!!!

Yeeey :tummenupp
you rock:)
hehe
ja du kan få mycket bättre än så.. går ju alltid att hota med stämningen:
1. Olaglig nedladdning av filmer på nätet (ny lag 1juli)
2. upphovsrättsskyddat

Heja Mr K :banana
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Mr K skrev:
vem som helst få ladda hem den och titta på den men inte visa för hela sveriges befolkning i kiomersiellt syfte. Pay UP!

Undra vad Universal hade sagt om TV4a hade visat en av deras filmer utan tillåtelse? Samma sak, olika storlek på filmproducent.


Jag har pratat med TV4 journalisten och hans första bud var 1500+moms men det tackade jag nej till .........
They gotta PAY!!!


:Bugar :tummenupp Klockrent säger ja bara :)
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Ett alldeles lysande reportage av tv4 tycker jag.
Visar hur kasst polisen disponerar sina resurser. 18 pers för att störa en gemytlig träff med lite harmlös bakhjulsåka.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top