Radiotjänst jagar mig...

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
Mr K skrev:
http://www.informationsfrihet.se/

Radiotjänst i Kiruna AB har inte rätt att efterhöra orsak till din avanmälan!
Enligt motiven till 11 § lag (1989:41) om TV-avgift har inte Radiotjänst rätt att kräva att du anger en orsak när du avanmäler TV-innehav. Detta eftersom frågor om varför någon inte längre har TV kan uppfattas som integritetskänsliga. Om Radiotjänst inte godkänner en avanmälan p.g.a. att du inte angett en orsak bryter de mot gällande rätt.

Avanmäl här http://www.gellerbrant.nu/informationsfrihet/index.cgi?avanmal

Jag fick hem ett papper idag från Radiotjänst

"eftersom du inte har angett någon orsak som har stöd i lag (1989:41) om tv-avgift kvarstår din tv-avgift som tidigare

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
RD125twin
Naken man karatesparkade tv-pejlare
Östergötland 10 mar 18:37

En tv-kontrollant fick ett ovanligt bemötande av en boende i Finspång i veckan. Pejlaren stod och talade med en kvinna i ett hus då en naken man skrikande rusade ut från duschen och sparkade honom på handen. Kontrollanten lämnade huset och har polisanmält överfallet, skriver NT.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Braxen skrev:
Naken man karatesparkade tv-pejlare
Östergötland 10 mar 18:37

En tv-kontrollant fick ett ovanligt bemötande av en boende i Finspång i veckan. Pejlaren stod och talade med en kvinna i ett hus då en naken man skrikande rusade ut från duschen och sparkade honom på handen. Kontrollanten lämnade huset och har polisanmält överfallet, skriver NT.

HAHAHAHAHHAAHHAAHHAHAAHAHA :rofl

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
är kluven, betalar inte men borde egentligen
tittar på nämnda kanaler och tycker dom e ok ibalnd, lyssnar mkt på P3

att komma undan är ju hur lätt som helst, jag öppnar, kollar om det är nånn från UPS eller så, om inte så stänger jag bara dörren mitt framför näsan när dom pratar, kollar på dom i titt hålet, skitkul, vilken min asså.
Sen lägger dom ett kort i brevinkastet som jag slänger.
Tyvärr så kommer aldrig jehovas hit, vore så jävla kul, hur kan man locka dom?

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
R2 skrev:
är kluven, betalar inte men borde egentligen
tittar på nämnda kanaler och tycker dom e ok ibalnd, lyssnar mkt på P3

att komma undan är ju hur lätt som helst, jag öppnar, kollar om det är nånn från UPS eller så, om inte så stänger jag bara dörren mitt framför näsan när dom pratar, kollar på dom i titt hålet, skitkul, vilken min asså.
Sen lägger dom ett kort i brevinkastet som jag slänger.
Tyvärr så kommer aldrig jehovas hit, vore så jävla kul, hur kan man locka dom?

Det undrar jag med! Funderar på att bjuda in de mupparna när de kommer. Då tänker jag knalla bort till stereon o svina på med Bloodbath eller Dark Funeral eller nåt annat passande. HÖG volym! :yoparty
Hade varit så jävla kul o se hur de reagerade.. :lol

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
KarlJohan skrev:
Det undrar jag med! Funderar på att bjuda in de mupparna när de kommer. Då tänker jag knalla bort till stereon o svina på med Bloodbath eller Dark Funeral eller nåt annat passande. HÖG volym! :yoparty
Hade varit så jävla kul o se hur de reagerade.. :lol
thats when i became a satanist med Entombed :yoparty

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...