Radiotjänst jagar mig...

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
UrbanTiger skrev:
Du vet att den där killen kommer nu att försöka hänga efter dig vart du än går. Nu vet han att du har en TV och kan han bara få dig att skriva under så får han en fet bonus på 1.000:- Jag lovar att han kommer att göra allt för att komma åt dig. Går du till McDonalds tex. så kan han dyka upp i kön precis bakom dig. Likadant på bussen eller i kassakön på ICA. Du kan fly men du kan inte gömma dig. Dom har sina knep där dom loggar dina inköp via bankomatkort och även hur du rör sig med hjälp av triangulär positionering mot din mobil i GSM-nätet. Och så har jag hört att det finns studenter som tjänar en del kulor på att lämna upplysningar om namngivna personer som vissa myndigheter eftersöker av olika skäl då.
Vilket land vi har hamnat i va :va

Även om han pejlaren hamnar i kön bakom honom så vad spelar det för roll? Anmäl för trakasserier isf.

Coola Ola

Guest
Micke O skrev:
Det finns ju en typ av avgift som är nästan likadan redan - "kassettersättningen". Kollektiv bestraffning kallas det.

Den avgiften går dock i sin helhet till skivbranschen. Men visst är det en kollektiv bestraffning, särskilt med tanke på att de höjde den avgiften för att kompensera ett ev. bortfall från ökad piratkopiering och samtidigt intensifierar jakten på fildelare.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Micke O skrev:
Det finns ju en typ av avgift som är nästan likadan redan - "kassettersättningen". Kollektiv bestraffning kallas det.

däremot tycker jag det är lite fult då folk blir jävlat galna över den extra kronan som är på cdrskivor, det är väl kasettersättningen. Kan ju meddela att jag själv aldrig brännt nånting lagligt och jag känner ingen som gjort det och jag känner ingen som känner en som gjort det. Eller ja iofs kanske en skiva med digitalbilder och sådär men jag tror att de flesta ligger över 99% piratkopierat material vad det gäller cd bränning.

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
honkiie skrev:
däremot tycker jag det är lite fult då folk blir jävlat galna över den extra kronan som är på cdrskivor, det är väl kasettersättningen. Kan ju meddela att jag själv aldrig brännt nånting lagligt och jag känner ingen som gjort det och jag känner ingen som känner en som gjort det. Eller ja iofs kanske en skiva med digitalbilder och sådär men jag tror att de flesta ligger över 99% piratkopierat material vad det gäller cd bränning.

Jag tror att dom flesta har råd med den extra kronan, det är inte det som är grejen.

Ska man ta ut en avgift av alla bil/hoj -ägare som har ett varmgarage och en verktygssats för att dom potentiellt har möjligheten att reparera sin bil/hoj själva och på det viset "snuva" bil/mc -verkstäderna på pengar? Exakt samma sak.

Läste något om att det efter höjningen någon gång under detta år kommer att kosta ca 400:- extra i kassettersättning för en MP3-spelare med 160GB lagringsutrymme (har själv inte sett någon sådan ännu iofs). Tycker det är ganska mycket pengar, en 160GB disk kostar ju knappt det dubbla.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Micke O skrev:
Ska man ta ut en avgift av alla bil/hoj -ägare som har ett varmgarage och en verktygssats för att dom potentiellt har möjligheten att reparera sin bil/hoj själva och på det viset "snuva" bil/mc -verkstäderna på pengar? Exakt samma sak.

Klart som fan att det inte är samma sak, är du hög?

sandstream

Guest
MilleR skrev:
Ääh, bara att slå ihjäl och gräva ner....... :brynad
jäkla parasiter!!!
Har aldig pyntat avgift och dom slutade höra av sig för 2 år sen........ :7peta
Parasiter?
Snacka om att slänga sten i glashus :hihi

Hade du och resten av parasiterna pröjsat hade jag teoretiskt fått betala mindre.

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
honkiie skrev:
skillnaden är att de är helt skilda saker :7peta

Hur då, jag får ju betala för något jag inte använder eller förväntas göra mig skyldig till. Jag tittar inte på SVT1, SVT2 eller TV4 t ex och för egenproducerade bilder/filmer vill jag f*n inte behöva "böta" för att backa upp eller distribuera.

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
sandstream skrev:
Parasiter?
Snacka om att slänga sten i glashus :hihi

Hade du och resten av parasiterna pröjsat hade jag teoretiskt fått betala mindre.

Parasit? jepp!! a proud one.... :tungan
Sen skenförsäkrar jag bil/hoj och ger fan i att betala fordonsskatt också.... :banana :tungan

Nejdå....jag kollar aldrig på TV ändå. Spelar X-box å kikar film på tv:n å det vet jag väl inte om Radiotjänst har nåt med att göra!?
Men om det skulle heta Medieavgift istället och som nån skrev gå tillbaka till tillverkare/producenter så skulle jag nog överväga att pynta..... :va

Last edited:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
sandstream skrev:
Men håll med om att det är lite roligt med folk som inte vill vara med och betala TV-licensen men som sedan gnäller när någon skenförsäkrar.
Snacka om dubbelmoral :näsblod

Bättre att försöka betala så lite "avgifter" som möjligt.

Bilen kör man ombesiktad, oskattad och oförsäkrad.

Jajuste, nån gång kanske man försäkrar, då ställer man givetvis på morsan.

Hojen kör man möjligtvis besiktad, men oskattad och oförsäkrad. Enda anledningen till att man besiktar är ju för att få "25 Kw" på pappret. Dagen efter slänger man strypningarna åt helvete så långt man kan givetvis.

Betala licens avgift skulle nog inte ingå i mina rutiner iaf. :tummenupp

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Det är ju lite skumt att man måste betala avgift om man har en radio ståendes, samtidigt som sveries radio sänder allt gratis via webben.. :näsblod

sandstream

Guest
<micke> skrev:
Bättre att försöka betala så lite "avgifter" som möjligt.

Bilen kör man ombesiktad, oskattad och oförsäkrad.

Jajuste, nån gång kanske man försäkrar, då ställer man givetvis på morsan.

Hojen kör man möjligtvis besiktad, men oskattad och oförsäkrad. Enda anledningen till att man besiktar är ju för att få "25 Kw" på pappret. Dagen efter slänger man strypningarna åt helvete så långt man kan givetvis.

Betala licens avgift skulle nog inte ingå i mina rutiner iaf. :tummenupp
Du behöver bara skriva att du bor i Bålsta, det räcker :D

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife